پیشنهاد سردبیرفرهنگیمصاحبه

احمد تونی فیروزکلا فعال حقوقی ، فرهنگی ، اجتماعی نوشهر: کاندیداها با صداقت بیان و عمل خود را به مردم معرفی کنند نه با هزینه های میلیاردی !

پایگاه اطلاع رسانی آوای سبز آرام:

در ادامه سلسله مصاحبه ها، با شماری از فعالان و صاحبنظران امور حقوقی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی پیرامون جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی؛ ویژگی های نمایندگان اصلح، راهکارهای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این بار پای صحبت احمد تونی فیروزکلا وکیل زبده و پایه یک دادگستری نوشهر نشستیم و سوالات خود را با ایشان مطرح کردیم.
وی که دانش آموخته دانشکده حقوق قضایی است؛ پیش از این به مدت 5 سال به عنوان کارشناس حقوق منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران فعالیت داشته و در بازه ای هم عهده دار ریاست اداره حقوقی منابع طبیعی عباس آباد بوده است.
احمد تونی فیروزکلا همچنین از خانواده معظم شهدا است که زنده یاد پدر ایشان از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده و در عملیات فتح المبین در منطقه شوش، در سیزدهم فروردین سال 61 به شهادت رسید.
وی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی آوای سبز آرام گفت که تنها فرزند خانواده بوده که بعد از شهادت پدر؛ تحت سرپرستی مادر خود که الگویی از مادران مسلمان و ایثارگر میهن اسلامی ما است؛ موفق به ادامه تحصیل شده است.
احمد تونی فیروزکلا سپس با بیان اینکه از سال 91 فعالیت و خدمات خود را به عنوان وکیل دادگستری شروع کرده؛ افزود: سابقه فعالیت های حقوقی من به 25 سال می رسد اما از سال 91 به عنوان وکیل دادگستری در نوشهر مشغول فعالیت شده ام.
وی که علاوه بر وکالت؛ مسوولیت های دیگری نیز به عهده دارد؛ افزود: ریاست کمیسیون معاضدت و وکلای تسخیری استان مازندران، عضویت در کمیسیون فرهنگی این مرکز، فعالیت در بخش ورزشی به عنوان یک مدیر ورزشی و… نایب رییس موسسات انتظامات ناجا از جمله مسوولیت هایی است که در کنار حرفه وکالت، به عهده دارم. در عین حال با توجه به اینکه در خانواده ای کشاورز پرورش یافته ام به بخش کشاورزی و به خصوص صنعت زنبورداری علاقه خاصی دارم و در این صنعت نیز فعالیت می کنم.
این وکیل زبده دادگستری آنگاه در پاسخ به سوال پایگاه اطلاع رسانی آوای سبز آرام که از جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی جویا شد؛ گفت: نظام جمهوری اسلامی با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره)، پایه گذاری شد که پس از تصویب قانون اساسی و تعیین چارچوب های حاکمیتی سه قوه اساسی که گرداننده نظام هستند، تشکیل شد که قوه مجریه؛ قوه قضاییه وقوه مقننه سه قوه اصلی گرداننده نظام جمهوری اسلامی می باشند. این سه قوه براساس اصل تفکیک قوا، تشکیل و برای هر یک شرح وظایف قانونی مدون شده و قوه مقننه همانطور که از عنوانش پیداست؛ عهده دار وظیفه سنگین قانون گذاری است.
این فعال و صاحب نظر در امور فرهنگی اجتماعی با بیان اینکه هر نماینده که در مجلس مشغول فعالیت و انجام وظیفه است؛ با رأی مردم به مجلس راه یافته و از اینرو باید از توانایی دانش تخصص و تعهد لازم برخوردار باشد تا بتواند اقبال مردم را کسب کند.
وی افزود: نماینده مجلس به طور کلی دو وظیفه اصلی به عهده دارد که قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون در دستگاه ها و ارگان های مختلف، است.
احمد تونی فیروزکلا با بیان اینکه نمایندگان مازندران در ادوار مختلف مجلس، کم و بیش فعالیت هایی متناسب با جایگاه خود داشته اند؛ اظهار کرد: جا دارد مشخصاً از آقای سید فرج الله افرازیده نام ببرم که پدر شهید و از نمایندگان شجاع و با احساس مسوولیت مثال زدنی در مجلس بوده که به واسطه اعتماد مردم، سه دوره به عنوان نماینده انتخاب و به مجلس راه یافت و منشأ خدمات ارزشمندی در دوران نمایندگی بوده، همچنین آقای انوشیروان محسنی نیز از معدود نمایندگانی محسوب می شود که موفق به کسب اعتماد مردم شده است.
این وکیل پایه یک دادگستری آنگاه در پاسخ به سوال پایگاه اطلاع رسانی آوای سبز آرام مبنی بر ضرورت اصلاح و بازنگری و به روز رسانی قوانین؛ اظهار کرد: یکی از مشکلات در مجلس قانون و قانون گذاری همین موضوع است که در این رابطه قوه مقننه دو رکن اصلی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را تعریف کرده است. در واقع مجلس شورای اسلامی قوانین را تصویب می کند و این قوانین به لحاظ همخوانی با شرع و قانون اساسی توسط شورای نگهبان بررسی و تایید یا رد می شود.
وی گفت: در ادوار گذشته به علت عدم تخصص و دانش کافی برخی نمایندگان؛ قوانین مصوب شده که با قوانین قبلی در تعارض است. در این راستا با توجه به تعدد قوانین؛ تنقیح و یکپارچگی ضروری است که باید درصحن مجلس و توسط کسانی که تسلط کامل بر قوانین دارند؛ انجام شود.

به گفته ی احمد تونی فیروزکلا؛ افرادی که از علم حقوق سررشته ای نداشته باشند قادر به انجام تنقیح نبوده و باید از نخبگان علم حقوق و علوم سیاسی در این زمینه بهره گرفته شود. که اشراف و تسلط کامل نسبت به قوانین و مبحث تنقیح دارند و به تصویب قوانینی همت می گمارند که عاری از مشکلات پیشین باشد!
این فعال حقوقی ، سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی آنگاه در پاسخ به سوال دیگر که چگونه می توان مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات پیش رو رقم زد؛ گفت: مردم فرهیخته، متدین وانقلابی همیشه در صحنه های دفاع از دستاوردها و ارزش های والای انقلاب شکوهمند اسلامی حضور و مشارکت فعال داشته اند و اتحادی که توسط بنیانگذار راحل جمهوری اسلامی ایران در بین آحاد ملت ایجاد شد؛ همچنان علیرغم برخی اختلاف سلیقه ها؛ استمرار دارد و حفظ نظام و دفاع از حریم ولایت فقیه خط قرمز ملت مسلمان ایران است.
وی در همین زمینه انتخاب های مختلف اعم از انتخابات شوراهای شهر و روستا، ریاست جمهوری و مجلس را در ادوار مختلف مورد اشاره قرار داد که با حضور گسترده و پرشور مردم برگزار و همواره باعث ناامیدی دشمنان ایران اسلامی شد.
احمد تونی فیروزکلا افزود: هرچند در سال های اخیر، تحریم های ظالمانه ، کشور و عدم مدیریت در برخی بخش های جامعه سفره های مردم را کوچک و قدرت خرید را به نحو قابل توجهی کاهش داده، اما همچنان مردم مسلمان و انقلابی کشورمان در دفاع از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه؛ ایثارگرانه به عرصه های مختلف ورود می کنند و افتخار می آفرینند.
احمد تونی فیروزکلا سپس با اشاره به ویژگی های نماینده اصلح؛ اظهار داشت: به عقیده من نماینده مجلس باید از تخصص لازم برخوردار باشد. داوطلبانی که از فیلترهای تعیین صلاحیت عبور می کنند مورد تایید نظام می باشند اما تخصص امری است که از نمایندگی مجلس جداشدنی نیست. درواقع داشتن تخصص در قانون گذاری امری بسیار ضروری برای نماینده محسوب می شود که باید به موازات داشتن تعهد، وظیفه و رسالت امانت داری رأی ملت به نحو احسن اجرا شود. به عبارت دیگر نماینده ای که از تخصص و تعهد لازم برخوردار باشد اصلح تلقی شده و می تواند مسوولیت سنگین خود که قانون گذاری و دفاع از حقوق ملت است را به نحو احسن انجام دهد.
این فعال و صاحبنظر حقوق اجتماعی، فرهنگی و… همچنین با انتقاد از هزینه های کلانی که توسط برخی داوطلبان برای تبلیغات صورت می گیرد؛ گفت: این هزینه های کلان سرمایه ملت است که بهتر است به جای مصرف برای تبلیغات؛ شیوه های دیگری جهت شناساندن خود و برنامه هایی که در صورت راه یابی به مجلس دارند؛ اتخاذ شود. در واقع داشتن صداقت و شفافیت در برخورد با مردم بهترین و مؤثرترین روش تبلیغی محسوب می شود که مردم به این باور برسند سخن و عمل نامزدها یکی است. چنانچه هر داوطلب نمایندگی به جای تبلیغات با هزینه های کلان؛ صداقت در حرف و عمل را جایگزین نماید؛ با اقبال مردم مواجه شده و در دوره های بعد اساساً نیازی به تبلیغات نخواهد داشت.
آدرس : مازندران / نوشهر / ضلع غربی دادگستری / کوچه بنفشه / ساختمان برزین / طبقه اول / شماره های تماس : ۰۱۹۱۳۲۳۰۰۹۹/۰۹۱۱۱۹۴۸۴۸۹

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا