اجتماعیپیشنهاد سردبیر

وکیل پایه یک دادگستری تنکابن: با وکیل خانوادگی امنیت مراودات مالی خانواده تامین می شود

به گزارش آوای سبز، در ادامه سلسله مصاحبه ها با وکلای زبده و متعهد و مجرب استان مازندران  و شهر تنکابن در این شماره پای صحبت های احمد مهرابی ، وکیل پایه یک دادگستری تنکابن و مشاور حقوقی نشستیم و سوالات خود را با ایشان در میان گذاشتیم.
مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید؛
احمد مهرابی دانش‌آموخته رشته حقوق در مقطع لیسانس از دانشگاه چالوس و به مدت ۱۴سال حرفه وکالت را عهده دار بوده است که در مصاحبه با پایگاه خبری آوای سبز به تشریح دیدگاه های خود در خصوص جایگاه وکالت در ایران و جهان و ضرورت حضور وکلا در پرونده های ارجاعی به دادگاه و لزوم مشاوره با وکلا و مشاوران حقوقی قبل از انعقاد قرارداد و انجام معامله و هر عمل حقوقی دیگر و مباحث مرتبط دیگر پرداخت.

وی در ابتدا با بیان اينکه وکالت یک حرفه بسیار تخصصی است اظهار کرد: در وکالت در درجه اول سواد ، در درجه دوم درایت بیان و در درجه سوم فن اجرای بیان را لازم دارد. یعنی منهای تخصص علمی و داشتن بیان قوی باید دانست چه زمان باید از این فن بیان استفاده کرد.

مهرابی با اشاره به اینکه من اکثر دعاوی را قبول وکالت می کنم و اینطور نیست که در تخصص خاصی فعالیت کنم ولی توصیه ای به هموطنانم دارم، خاطرنشان کرد: پیشنهاد میکنم مردم فهیم کشورمان بدانند که قبل از هر اقدامی با وکیل مشورت کنند تا دچار چالش نشوند و به نظر من تمام خانواده ها باید یک پزشک و یک وکیل خانواده داشته باشد چون با وجود وکیل امنیت مراودات مالی آنها تامین می شود و احتمال بروز هر نوع دعاوی محاکم دادگاه کمتر می شود.

وکیل پایه یک دادگستری تنکابن با اشاره به موسسه مهاجرتی وکالتی که در آلمان در دست تاسیس و افتتاح دارد اذعان کرد: قصد دفتر موسسه من در آلمان این است که من ویزای شینگن و اقامت برای کشورهای اسپانیا، هلند،آلمان و ایتالیا را بگیرم، به بیان دیگر اقامت کوتاه مدت یا بلندمدت یا ویزای شینگن برای شهروندان عزیزم که به امید خدا تا چند وقت دیگر آغاز به کار می کنم و فعالیت من کار امور مهاجرتی خواهد بود.

وی دلیل تغییر حرفه خود را اینگونه بیان کرد و ادامه داد:چون عرصه وکالت بعد از ۱۴سال برای من خسته کننده شده است، مایلم میدان را به کسانی که به تازگی موفق شدند به این عرصه ورود کنند بسپاریم.

مهرابی با بیان اینکه ضعف اعصاب در جامعه دیده می شود و آمار طلاق بالاست گفت: متأسفانه درگیر ضعف مدیریتی هستیم و باید به شعور خودمان امید ببندیم و تلاش کنیم قانون را رعایت کنیم و به حقوق شهروندی احترام بگذاریم. افول اخلاقی بسیار ناراحت کننده است و مسئولین امر در صدد برطرف کردن آن نیستند. مایلم به مسئولان هشدار بدهم که این کشتی است که همه در آن نشسته ایم و باید به فکر کشورمان باشیم و مناسب نیست که این همه ساختمان دادگستری ساخته بشود و این همه آمارها بالا برود. تا زمانی که احوالپرسی ما در ماشین با بوق است و تا زمانی که فرهنگمان را درست نکنیم و حریم ها در خانواده ها حفظ نشودبه نظرم این مشکلات را داریم.

وکیل پایه یک دادگستری در مورد حق الوکاله اظهار کرد: به نظرم تعرفه جدید قانونی وکالت با مبلغی که تصویب شد کم است، بله حق الوکاله مبلغش زیاد است چون کاری تخصصی و با مسئولیت بسیار بالاست و مردم باید بدانند که قبل از اینکه کاری انجام دهند باید با یک وکیل مشاوره کنند و با مبلغ کمی درصد بروز دعاوی را کاهش بدهند و وقتی دچار چالش می شوند باید هزینه وکیل را پرداخت کنند و چون به کشورهای مختلف اروپایی مسافرت کرده ام می دانم که در تمام دنیا خصوصا کشورهای اروپایی و آمریکایی وکیل بیشترین درآمد را دارد چون هزینه وکیل بالاست چنانکه در انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا برای اخذ وکیل، ترامپ با تمام ثروتی که داشت از مردم کمک گرفت و این به معنای این است که حق الوکاله در دنیا بالاست.

وی با بیان اینکه دادگستری تنکابن یکی از محاکم خوب است و نسبت به شهرهای دیگر قضات بسیار مودب و مهربان و با درایتی دارد اظهار کرد: دادگاه تنکابن رو به رشد است و نیروهای جوانی که سر کار آمدند با درایت درستی کارها را پیش می برند.
مهرابی در پایان افزود: توصیه مهمی به مردم دارم که به هیچ عنوان به هیچ مامور نیروی انتظامی و ضابطین دادگستری اجازه توهین به شما را ندهید، اجازه گشتن ماشین شما و یا اجازه ورود به منزل ندهید، قانون آیین دادرسی بسیار حرفه ای نوشته شده تاحکم شخص دادستان یا بازپرس به شما نشان دادن حتما به وکیل زنگ بزنید و مشورت بگیرید و دفتر من به شرطی که مسایل حقوقی را رعایت کنند و خبط و خطایی انجام ندهند و قانون را به نحو احسن رعایت کنند بصورت رایگان درمقابل این گونه برخوردها از آنها حمایت می کند.

______________________________________________

احمد مهرابی
وکیل پایه یک دادگستری تنکابن
آدرس: تنکابن، بلوار شیرودی، روبروی آموزشگاه رانندگی نور، ساختمان قیّومی پور،طبقه دوم

تلفن تماس
۰۹۱۱۱۲۷۶۵۶۳

انتهای پیام /

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا