پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبه

در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام: مدير خشكبار كيان خواستار كاهش تعرفه‌هاي مالياتي و حامل‌هاي انرژي شد

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:

خشكبار كيان عرضه‌كننده مرغوب‌ترين بادام‌زميني آستانه‌اشرفيه، فندق، پسته، تخمه آفتابگردان و… از واحدهاي معتبر و شاخص در اين شهر ( آستانه اشرفیه ) شرق گيلان محسوب مي‌شود كه با مديريتي پرتلاش و اخلاق‌مدار، موفق به جذب مشتريان زيادي شده است.

مصطفي كيومرثي مدير واحد خشكبار كيان در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام با اشاره به اينكه از چند سال قبل كارگاهي نيز تأسيس و راه‌اندازي كرده‌ام؛ گفت: انواع محصولات كه به نوعي برند آستانه‌اشرفيه شناخته مي‌شود را در اين واحد به مشتريان عزيز ارايه مي‌كنيم.

وي محصولاتي همچون؛ بادام زميني، پسته، فندق، تخمه آفتابگردان و نيز انواع برنج محلي آستانه را مورد اشاره قرار داد و گفت كه با توجه به شرايط آب و هوايي و خاک حاصلخیز و تجارب عملي كشاورزان؛ محصولات كشاورزي آستانه‌اشرفيه و به خصوص بادام زميني و برنج از كيفيت و شهرت بسيار بالايي در سطح كشور وحتي خارج برخوردار است.

وي خاطرنشان كرد: در واقع شهرت بادام اين منطقه تا حدي زبانزد است كه حتي از مناطق دوردست هم بادام جهت بو دادن، خشك كردن و فرآوري به آستانه‌اشرفيه ارسال مي‌شود. اين امر در خصوص ديگر محصولات همچون، پسته، فندوق و… هم مصداق دارد.

مصطفي كيومرثي آنگاه با بيان اينكه كار فرآوري اين محصولات ازجمله بادام در كارگاه تحت مديريت او به نحو احسن انجام مي‌شود؛ گفت: محصول بادام زميني بعداز برداشت؛ خيس است كه كشاورز بادامكار محصول را به ما تحويل و ما با دستگاه به خشك كردن، بو دادن و كلاً فرآوري اين محصول اقدام مي‌كنيم.

مدير واحد خشكبار گيلان با اشاره به گستره‌ي توزيع و فروش محصولات اين واحد اظهار كرد: علاوه‌بر همشهريان عزيز و اهالي شريف آستانه اشرفیه و مناطق و روستاهاي همجوار و شهرهاي استان شماري از مشتريان ما را مسافران و گردشگراني شامل مي‌شوند كه در مناسبت‌هاي مختلف به اين شهر سفر مي‌كنند مشخصاً محصول بادام زميني را از ديرباز به عنوان سوغات سفر به آستانه‌اشرفيه خريداري مي‌كنند.

وي آنگاه با اشاره به برخي مشكلات صنفي افزود:

افزايش تصاعدي حامل‌هاي انرژي مانند؛ آب، برق و گاز از مشكلات اصلي ما به شمار مي‌رود كه چالش‌هاي مالي براي اين واحد و بعضاً واحدهاي صنفي مشابه ايجاد مي‌كند.

مصطفي كيومرثي در همين زمينه اضافه كرد: در واقع حامل‌هاي انرژي را به صورت تجاري براي ما محاسبه مي‌كنند در حالي كه اين واحد تجاري نيست بلكه توليدي و خدماتي محسوب مي‌شود.

وي گفت: هنگامي كه اين واقعيت را به مسئولان ذيربط يادآور مي‌شويم؛ اظهار مي‌دارند كه فقط واحدهاي توليدي مشمول سوبسيد در تعرفه حامل‌هاي انرژي مي‌شوند. انتظار داريم مسئولان شركت‌هاي برق، گاز و آب با محاسبه توليدي و خدماتي حامل‌هاي انرژي با ما تعامل و مساعدت داشته باشند.

مدير واحد خشكبار كيان همچنين تعرفه بالاي مالياتي اداره دارايي را از ديگر مشكلات اصلي عنوان كرد و گفت: محاسبه ماليات تابع معيار مشخصض و كارشناسي نيست و با درآمد اين واحد تناسب و سنخيت ندارد.

وي افزود: مميزين اداره دارايي عملكرد دستگاه پوز و تراكنش مالي را مبنا و ملاك تعيين ميزان ماليات در نظر مي‌گیرند. در حالي كه تراكنش و گردش مالي هر واحد صنفي و ازجمله اين واحد هزينه‌ها و خريدها را هم شامل مي‌شود كه مشمول ماليات نيست چرا كه طبق قانون ماليات بايد براساس درآمد واقعي صنوف و مشاغل مختلف اخذ شود!

مدير واحد خشكبار كيان در پايان با تأكيد بر اينكه ادارات و ارگان‌هاي دولتي بايد از فعالان پخش‌هاي توليدي و خدماتي كارآفرين حمايت و پشتيباني كنند؛ گفت: ما با سرمايه‌گذاري شخصي و تسهيلات مضاربه كه بهره بسيار سنگيني دارد اين واحد توليدي – خدماتي را داير و راه‌اندازي و براي 8 نفر ايجاد اشتغال كرده‌ايم. در حالي كه طبق آمار رسمي ايجاد هر يك شغل براي دولت با توجه به نرخ تورم فعلي؛ افزون بر يك ميليارد تومان هزينه در بر دارد و چنانچه حمايت و پشتيباني فني لازم از ما به عمل آيد و مشخصاً در كاهش تعرفه‌هاي مالياتي و حامل‌هاي انرژي مساعدت شود؛ براي تعداد بيشتري مي‌توانيم فرصت شغلي ايجاد كنيم كه قطعاً باري هر چند كوچك از دوش دولت برداشته مي‌شود.

نشاني: گیلان _آستانه‌ا‌شرفيه – بلوار مطهري – جنب ساختمان ياس – 09112416259 –42135410(013)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا