اقتصادیپیشنهاد سردبیرتبلیغات

مدير واحد شيريني خانگي برجيس خواستار حمايت مسئولان به منظور افزايش توليد و اشتغالزايي شد

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:واحد صنفي شيريني خانگي برجيس توليد‌كننده‌ي طيف متنوعي از شيريني‌هاي سنتي، باقلوا، حلوا و… در شهرستان تالش است كه توليدات آن با استقبال چشمگير شهروندان و بعضاً مسافران و گردشگراني كه به منطقه سفر مي‌كنند، قرار گرفته و در واقع به لحاظ تنوع كمي و كيفي شيريني‌هاي توليدي؛ در سطح منطقه حرف اول را مي‌زند.
بانو خنده زمين مدير واحد صنفي شيريني خانگي برجيس در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام ضمن برشمردن فعاليت و خدمات اين واحد؛ خواستار حمايت مسئولان به ويژه از حيث تزريق مالي در قالب تسهيلات بانكي با اقساط بلندمدت و نرخ بهره پايين شد.
وي ابتدا با اشاره به اينكه از حدود 8 سال قبل به اين رشته‌ي شغلي ورود كرده؛ افزود: با توجه به اينكه قنادي به نوعي شغل خانوادگي ما محسوب مي‌شود و پدرم بيش از 40 سال به كار قنادي اشتغال داشت و همچنين دو برادرم نيز در همين رسته شغلي فعال هستند، من نيز كه علاقه زيادي به شيريني‌پزي داشتم، اين حرفه را پيشه خود نمودم.
بانو خنده‌زمين سپس با بيان اينكه واحد شيريني خانگي برجيس توليدكننده طيف متنوعي از انواع شيريني و باقلوا و حلوا است؛ خاطرنشان كرد: شيريني‌هاي نان حلوايي سنتي، انواع باقلواها مانند باقلواي خانگي لوزي، باقلواي شيرعسلي استانبولي، شيريني‌هاي قطاب رز، اسكار، انواع كيك‌هاي خانگي، وانيلي، كره‌اي، هويچ گردو و شكلاتي، نوتلا، كيك روسي، (موسوم به بالي ترد) شيريني نان پنجره‌اي، شيريني‌هاي كشمشي، كيك يزدي، انواع حلواهاي زعفراني در مدل‌هاي مختلف، حلواي سنتي تالشي، اسلايس گردو و كارامل، شيريني خرمايي و… بخشي از توليدات متنوع اين واحد را تشكيل مي‌دهد كه به لحاظ كيفيت و طعم و مزه عالي مورد استقبال چشمگير شهروندان عزيز و مهمانان و مسافران گرامي قرار گرفته است.

مدير واحد صنفي شيريني خانگي برجيس تصريح كرد: از بهترين و مرغوب‌ترين مواد اوليه براي توليدات اين واحد استفاده مي‌كنيم.

وي آنگاه با اشاره به برخي مشكلات؛ اظهار كرد: افزايش روزافزون قيمت‌ها – از مشكلات اصلي و اساسي ما به شمار مي‌رود كه البته اين يك معضل عمومي محسوب مي‌شود و تمامي واحدهاي صنفي و به خصوص بخش توليد با آن دست به گريبان هستند. اين در حالي است كه ظرفيت توليد اين واحد مشخص است و از اين رو نمي‌توانيم با هزينه كلان؛ به خريد عمده مواد اوليه اقدام كنيم بلكه متناسب با ظرفيت توليد – اقلام مصرفي را تهيه مي‌كنيم كه اين امر باعث مي‌شود هزينه بيشتري متحمل شويم.
بانو خنده‌زمين در ادامه برشمردم مشكلات استيجاري بودن مكان كارگاه و مغازه را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه ساله بر مبلغ اجاره‌ها افزوده مي‌شود و در عين حال با نزديك شدن – پايان مدت اعتبار اجاره‌نامه همواره دچار استرس مي‌شويم كه مبادا اجاره تمديد مجدد نشود.
مهرداد نصرتي همسر بانو خنده‌زمين نيز به پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام گفت: تاكنون از هيچ تسهيلات بانكي استفاده نكرده‌ايم و انتظار داريم مسئولان ذيربط در راستاي حمايت از توليدكنندگان و كارآفرينان تسهيلات ارزان‌قيمت به ما اختصاص دهند.
وي همچنين خطاب به مسئولان خواستار تعيين سهميه ماهانه برخي اقلام مصرفي ازجمله آرد، شكر، روغن و… شد و افزود: با توجه به اينكه برخي مواد اوليه را از شهرهاي ديگر تهيه مي‌كنيم كه از حمل اين اقلام نيز هزينه‌هاي ما را افزايش مي‌دهد كه چنانچه مسئولان ذيربط سهميه ماهانه‌اي براي اين واحد تعيين كنند، تا حدي در هزينه‌ها صرفه‌جويي خواهد شد.
وي افزود: در صورت حمايت مسئولان ظرفيت توليد خدمات‌دهي و همچنين اشتغالزايي را افزايش خواهيم داد. كما اينكه در حال حاضر سه نفر به طور مستقيم در اين واحد مشغول به كار هستند و 5 تا 6 نفر هم به صورت غيرمستقيم با ما ارتباط كاري دارند.
نشاني: تالش – خيابان معين

شماره های تماس: 01344226092 -‎0911 284 5131 – ‎0911 984 0586 ‎

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا