پیشنهاد سردبیرعلمی

حفظ و ارتقای رشته سلولی کاربردی و راه اندازی مهندسی بافت در گیلان

رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت در ارزیابی خود، استعداد گیلان را در پزشکی بازساختی بی نظیر دانست و گفت: باید علاوه بر حفظ و ارتقای رشته سلولی کاربردی، رشته مهندسی بافت در گیلان راه اندازی شود.

به گزارش آوای سبز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)، امروز دکتر جعفر آی، رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت در معیت دکتر کامران عزتی- سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مراکز پزشکی بازساختی رازی، رشد بالینی ولایت رشت و همچنین دانشکده پیراپزشکی لنگرود بازدید کرد.

رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت همچنین پس از بازدید از چند مرکز بالینی و پزشکی بازساختی در گیلان، با دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه این دیدار با بیان اینکه آینده علوم پزشکی به سمت سلولی کاربردی  و رشته های مولتی دیسیپلینری پزشکی حرکت می کند، اظهار کرد: در آینده، درمان بسیاری از بیماری ها از جمله در بالین، سوختگی، پیوند کلیه، کبد و سایر رشته ها در  قالب سلولی کاربردی و مولتی دیسیپلینری پزشکی انجام خواهد شد.
دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه امکانات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فراهم شده، افزود: هماهنگی در راه اندازی رشته های پایه و حرکت در جهت دانش بنیان ها ، یکی از رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.
وی با اشاره به حرکت پر جنب و جوش شرکت های دانش بنیان در درمان بیماری ها، گفت: نیروی انسانی و استعداد بالقوه ای در گیلان در جهت به کار گیری از  علوم سلولی کاربردی و علوم مشابه وجود دارد و در راستای حمایت از آنها ، اخیرا درخواست هایی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز شده است و پیگیر نیازمندی ها در این رابطه هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت راه اندازی دو رشته مهندسی بافت و سلولی کاربردی  در گیلان تاکید کرد و گفت: از امکانات وزارتخانه باید در گیلان جهت راه اندازی این دو رشته بهره گرفته شود.
دکتر سالاری افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام توان خود را در جهت به کاربردن علوم و پژوهش و دانش بنیان کردن آن به کار گرفته است.
دکتر جعفر آی، رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت نیز در این نشست با بیان اینکه پزشکی بازساختی در دنیا مطرح بوده و درمان بسیاری از بیماری ها با این علم، محقق می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از شرکت های مطرح دنیا اکنون سرمایه های خود را در درمان بیماری ها با علم پزشکی بازساختی هدایت کرده اند و این امر، از آینده روشن این رشته ها حکایت دارد.
وی با اذعان به این نکته که بیشترین تبادل ارزی دنیا در حوزه پزشکی بازساختی انجام میشود، افزود: گیلان، پتانسیل بالایی در پزشکی بازساختی دارد و باید از این ظرفیت ها به درستی بهره گرفته شود.
رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت، مراکز فعال گیلان در حوزه پزشکی بازساختی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: باید علاوه بر حفظ و ارتقای رشته سلولی کاربردی، رشته مهندسی بافت در گیلان راه اندازی شود.
دکتر آی، از عزم دولت در حمایت از دانش بنیان ها خبر داد و گفت: کارگروه فناوری سلامت در وزارت بهداشت با توجه به شعار سال بودجه و اعتبار خوبی را برای پژوهشگران، فناوران و دانش بنیان ها در این زمینه درنظر گرفته است.
انتهای پیام/
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا