پیشنهاد سردبیرمصاحبه

مدیر کارخانه چایسازی روشن بهار : مردم با خرید چای داخلی و ارگانیک از تولیدکنندگان چای حمایت کنند

به گزارش پایگاه خبری آوای سبز، چای مرغوب برای ما ایرانیان حکم شادی، زندگی و یک همراه چهار فصل و همیشگی را دارد. در واقع ما ایرانیان آنقدر عاشق چای هستیم که آن را فقط یک نوشیدنی ساده نمی‌دانیم بلکه از آن به عنوان لازمه‌ی حیات بشری یاد می‌کنیم. چای یکی از آن دسته نوشیدنی‌هایی است که همیشه در خانه‌های ایرانیان پیدا می‌شود.

کارخانه چایسازی روشن بهار واقع در ۲کیلومتری روستای کتشال شهر لاهیجان با مدیریت آقای رضا چائیچی یکی از مرغوبترین چای ها را تولید و عرضه می کند که در گفتگو با پایگاه خبری آوای سبز با بیان اینکه حدود ۵۰سال سابقه کار چای دارد، درخصوص میزان اشتغالزایی اظهار کرد: در کارخانه چایسازی روشن بهار در زمان بهره‌برداری حدود ۲۰ الی ۲۵نفر مشغول به کار هستند و در غیر بهره‌برداری حدود ۸تا ۱۰نفر با ما بصورت ثابت همکاری می کنند و در زمینه بیمه هم پرداخت آن به صورت روتین انجام می شود چرا که کارگر به جهت امید به آینده در اینجا خدمت می کند.

وی در خصوص ارزش افزوده تولیدکننده نیز با تشکر از حمایت دولت گفت: در حال حاضر با تمهیدات دولت پرداخت ارزش افزوده برای تولیدکنندگان قطع شده و نباید پرداخت کنیم.

چائیچی با اشاره به کیفی سازی در تولید چای افزود: ما می توانیم براحتی روزی ۱۵تن برگ سبز چای را دریافت و تولید کنیم و از آن جائیکه ما کیفی ساز هستیم و چای ما خوش عطر و طعم است حداکثر ۸الی ۹تن برگ سبز چای را تحویل گرفته و چایسازی می کنیم که با وجود تولید باکیفیت و مرغوب مشتری های زیادی هم داریم و هزینه سازمان چای را هم به موقع پرداخت می کنیم و مشکلی نداریم.

مدیر کارخانه چایسازی روشن بهار درخصوص قیمت مصوب برگ سبز چای اظهار کرد: برگ سبز درجه یک ۹هزار و دویست تومان و درجه دو ۷هزار و صد تومان است و به لحاظ مناسب بودن یا نبودن این قیمت باید باغدار و کشاورز چای ، به لحاظ به صرفه بودن یا غیربه صرفه بودن نظر دهد. ولی در کار ما هزینه ها بالاست کارگر از مشکین شهر آمد و روزی ۶۰۰هزار تومان پرداخت کرده و ۶کارگر را که  ۱۵روز کار کردند حدود ۶۰ میلیون هزینه کردم.از طرفی افرادی که اینجا مستقیما کار می کنند به لحاظ مزایا جایگاه خاص خود را دارند و همچنین هزینه برق و گاز خیلی زیاد است که تقاضای رسیدگی مسئولین امر را داریم.

وی بابت ورود برگ های سبز چای و اینکه از کجا تامین می کنند گفت: در کنار تمام حمایت هایی که سازمان چای از ما دارد،  گلایه ای از این سازمان داریم و آن اینکه اطراف ما چندین هکتار باغ چای وجود دارد و برای ما نمی آورند و جای دیگر تحویل می دهند و دلیلش را هم نمی‌دانم چیست و ما مجبوریم از جاهای خیلی دورتر برگ سبز چای را تحویل بگیریم.

چائیچی درخصوص فروش چای افزود: مرکز فروش ما دفترفروش ما است و به تمام ایران هم چای، چه از راه پست، باربری و حمل و نقل، تیپاکس و… ارسال می کنیم و مشکل ما فروش نیست بلکه هزینه ها بسیار بالاست و این ذهن ما را درمانده کرده است.

مدیر کارخانه چایسازی روشن بهار با بیان اینکه شنیده شد که نمایندگان مجلس ۲۰۰الی ۳۰۰میلیارد جهت تجهیزات کارخانجات مصوب کردند اظهار کرد: خوب است که تولیدکنندگان را حمایت کنند چرا که من پروانه بسته بندی هم گرفتم و نیاز است که دستگاه لیزر و بسته بندی را خریداری کنم که این بخش را هم راه اندازی کنیم.

وی افزود: جدای صنعت چایسازی ما یکی از بهترین جاهای گردشگری شمال ایران را داریم. بخش اتاق عقد ، باغ عروس، بخش رستوران با غذاهای محلی و غیرمحلی و فست فود و کافی شاپ را در اینجا فراهم کردیم که جهت پذیرایی وخدمت رسانی آماده است و یک سوئیت جهت مهمان های ویژه فراهم شده است.

چائیچی با بیان اینکه از مردم کشورم خواهش میکنم چای خارجی نخورند و به چای داخلی روی آورند، گفت: چای خارجی اسانس و رنگ است و غیرارگانیک و سم زده هستند که تا ۵سال اثر آن سم در چایی وجود دارد که بیماری های مختلف را موجب می شود. که البته به علت شیوع کرونا واردات چای خارجی ممنوع شد و تعدادی از هموطنان به ارزش چای داخلی پی بردند.

مسافری ازشهرستان سیرجان استان کرمان هنگام خرید از کارخانه چایسازی روشن بهار درخصوص خرید چای از این کارخانه اظهار کرد: حدود دوسال پیش توسط یکی از دوستان با آقای چائیچی آشنا شدیم و چای را از ایشان خریداری کردیم و از آن موقع عطر و طعم چای درجه یک تولیدی ایشان برای ما بسیار ارزشمند جلوه کرد که دوباره جهت خرید مجدد این چای درجه یک و با کیفیت خدمت ایشان رسیدیم که به لحاظ قیمت و کیفیت چای که باید عرض کنم بسیار عالی است و به همشهریان و هموطنانم توصیه میکنم ضمن استفاده از آب و هوای بسیار دلچسب شمال کشور و استان گیلان از شهر لاهیجان دیدن کنند و از محصول چای این شرکت چایسازی هم به جهت مرغوبیت آن خریداری کنند.

________________________________________

کارخانه چایسازی روشن بهار

مدیریت : چائیچی

آدرس: گیلان ، لاهیجان،دو راهی بام سبز ، کیلومتر ۲ جاده کتشال

هرگونه سفارش از طریق راه ارتباطی زیر :
۰۱۳۴۱۲۱۴۸۶۴
۰۹۱۱۱۴۱۱۴۴۱
۰۹۳۸۵۵۴۸۵۸۷
۰۹۳۹۸۲۰۵۸۵۴

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا