پیشنهاد سردبیرچند رسانه ایعلمیمطالب ویژه

بزرگترین و مهمترین ابر پروژه پست برق گیلان در سال آتی در زمان پیک مصرف به بهره برداری خواهد رسید

جمعی از خبرنگاران رسانه های جمعی استان گیلان، از پروژه در حال احداث پست 230/63/20 کیلوولت غرب رشت بازدید کردند.

عادل سلیمانی معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه اي گيلان در جریان بازدید خبرنگاران از پست غرب رشت،  با اعلام این مطلب گفت: این پست به همراه اتصالات خطوط ارتباطی 230 کیلوولت  و 63 کیلوولت در صورت تامین به موقع نقدینگی و همکاری مناسب مراجع قضایی استان برای رفع ممانعت هایی اجرایی، پیش از پیک بار سال 1402 به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود:این پروژه با اعتباری در حدود 300 میلیارد تومان، از نظر میزان هزینه سرمایه گذاری بزرگترین پروژه شرکت برق منطقه ای گیلان می باشد. عملیات احداث این پست در زمینی به وسعت 15 هزار و250 متر مربع با ظرفیت 200*2 مگاولت آمپر که قابلیت افزایش تا 200*3 مگاولت آمپر را دارد، انجام می شود.
سلیمانی گفت: این پروژه با  75 درصد پیشرفت فیزیکی دارای 12 فیدر خروجی 63 کیلوولت است که قابلیت افزایش تا 18 فیدر خروجی را دارد و با سیستم عایقی GIS و سیستم کنترل DCS، به منظور تعدیل بار پست های انتقال مجاور و تقویت شبکه مرکز استان احداث خواهد شد.
وی افزود: این پروژه زیربنایی و ملی از مهمترین پروژه های صنعت برق استان بوده و از نظر فنی احداث این پست برای کلان شهر رشت بسیار حیاتی و ضروری است و نقش بسزایی در پایداری و کیفیت  تامین برق این شهرستان و تامین برق مشترکان محترم شهر های اطراف دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا