پیشنهاد سردبیرتبلیغاتمصاحبه

مدير رستوران كباب فردین: از سرمايه‌گذاران براي سرمايه‌گذاري درصنعت گردشگري رضوانشهر دعوت كرد

سایت اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:
« کباب فردين» عنوان رستوراني است كه به تازگي داير و راه‌اندازي شده و فاز اول مجموعه‌اي محسوب مي‌شود كه با تلاش و همت يك جوان تحصيلكرده‌ي كارآفرين آغاز به كار كرده است.
مهندس فردين ولي‌زاده دانش‌آموخته‌ي رشته مهندسي الكترونيك مؤسس و مدير اين رستوران، با هدف خدمات‌رساني به شهروندان و همچنين مسافران و گردشگران و نيز ايجاد اشتغال براي نيروهاي مستعد جوياي كار راه‌اندازي شده كه در همين فاز اول براي 25 نفر به طور مستقيم فرصت شغلي ايجاد نموده كه جملگي تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي هستند.
مهندس فردين ولي‌زاده در مصاحبه اختصاصي با سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام گفت: از سال 96 كار خود را همراه با برادرانم ابتدا در يك مغازه كوچك به متراژ 27 متر شروع كردم كه به لحاظ كيفيت و سرويس‌دهي مطلوب با استقبال چشمگير شهروندان مواجه شد از اين رو تصميم گرفتم اين واحد را توسعه دهيم كه متعاقبا در سال 97 به مغازه بزرگتر به متراژ 300 متر و با ظرفيت پذيرايي يكصد و پنجاه نفر نقل مكان كرديم كه براي 16 نفر فرصت شغلي ايجاد شد.
وي اضافه كرد: به منظور توسعه هر چه بيشتر خدمات و اشتغالزايي؛ بعداز پنج سال از مكان قبلي به اين مغازه نقل مكان كردیم كه يك هزار و 200 متر بنا دارد و در دو فاز طرح را اجرايي خواهيم كرد كه فاز اول رستوران است.
مدير واحد خدماتي پذيرايي « كباب فردین » آنگاه اعلام كرد؛ درحال حاضر 25 نفر به صورت مستقيم در اين واحد اشتغال دارند و تماماً تحت پوشش بيمه هستند. وي سپس با بيان اينكه همه سعي و تلاش ما معطوف ارايه بهترين كيفيت غذايي و خدمات‌دهي به نحو احسن است؛ تصريح كرد: رضوانشهر از برخي ويژگي‌هاي خاص گردشگري برخوردار است كه با توجه به موقعيت جغرافيايي با دريا، ييلاقات و جنگل هيركاني فقط 5 دقيقه فاصله زماني دارد. اين جذابيت‌ها كه موهبت خداوندي است موجب شده همه ساله مسافران و گردشگران زيادي به اين منطقه سفر كنند كه متأسفانه به علت كمبود امكانات زيرساختي؛ نمي‌توانند در اين شهر اقامت (كوتاه مدت) داشته باشند.
وي افزود: توريست و مسافري كه وارد اين شهر مي‌شود به علت نبود امكانات اقامتي نمي‌تواند چند روز در اين شهر اقامت و از جذابيت‌هاي گردشگري آن استفاده كند. بنابراين جا دارد سرمايه‌گذاران علاقمند به حوزه گردشگري در اين شهر سرمايه‌گذاري كنند كه بدون شك سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري بازدهي مطلوبي خواهد داشت.
مهندس فردين ولي‌زاده همچنين خاطرنشان كرد؛ آنچه كه بيشتر از جذابيت‌هاي طبيعي، در اين شهر جلوه مي‌كند و ضامن موفقيت سرمايه‌گذاران خواهد بود؛ مردم فرهيخته؛ مهربان و مهمان‌نواز رضوانشهري است كه به واقع با عنوان اين که رضوانشهر كه به «شهر بهشت» نعريف مي‌شود همخواني دارد.
وي افزود: سفر به رضوانشهر همواره براي گردشگران و مسافران داخلی و خارجی با خاطراتي شيرين توأم است و لذا تجميع اين پتانسيل ارزشمند؛ مناطق ديدني و منحصر به فردي در ميان شهرهاي گيلان داده است و بستري مناسب و آماده براي سرمايه‌گذاران محسوب مي‌شود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه مسئولان ادارات و ارگان‌هاي دولتي مستقر در رضوانشهر نيز نهايت همكاري را با سرمايه‌گذاران به عمل مي‌آورند كه شخصاً اين همكاري و تعامل را تجربه كرده‌ام.
مدير واحد پذيرايي (رستوران) كباب فردین در همين خصوصا اضافه كرد: تا قبل از احداث و راه‌اندازي اين واحد، ذهنيت منفي از پروسه طولاني صدور مجوزها و واگذاري انشعابات و نظاير آن داشتم كه بعضاً گفته مي‌شد – به طور كلي در ادارات و سازمان‌ها؛ كاري كه مي‌تواند ظرف يك روز يا يك هفته انجام شود – چند ماه به درازا مي‌كشد و بوروكراسي اداري زمان‌بر، سرمايه‌گذاران را خسته و دلسرد مي‌كند. اما هنگامي كه با توكل به خدا استارت پروژه را زدم و به موازات آن پيگيري‌ها براي اخذ مجوزها و… را در دستور كار قرار داديم. همكاري و تعامل ارزشمند و مثال‌زدني از مسئولان ادارات و ارگان‌هاي مرتبط با اين صنف را شاهد بوديم كه جا دارد از تمامي اين مسئولان اعم از شهرداری ، اتاق اصناف، مركز بهداشت، نظام مهندسي، ادارات آب، برق، گاز و ديگر ارگان‌هاي ذيربط صميمانه تشكر و قدرداني كنم.
مدير رستوران كباب فردین در ادامه با بيان خدمات اين واحد پرداخت و افزود: منوي غذايي اين رستوران طيف متنوعي از انواع كباب‌ها، خورشت‌ها، ماهي، غذاهاي بومي و محلي اصيل گيلان را تشكيل مي‌‌دهد كه توسط آشپز ماهر و كارآزموده به بهترين نحو طبخ و عرضه مي‌شود.

وي افزود: در تهيه و تأمين مواد اوليه، كيفيت مد نظر ما قرار دارد كه بهترين و مرغوب‌ترين انواع مواد اوليه و برنج محلي را مورد استفاده قرار مي‌دهيم.
مهندس فردين ولي‌زاده همچنين خاطرنشان كرد: نكته‌اي كه در طبخ غذاها براي ما اهميت شاياني دارد اينست كه انواع غذاها متناسب با سليقه و ذائقه‌هاي متنوع و مختلف مشتريان عزيز پخت و پز شود.
وي همچنين

اعلام كرد: علاوه‌بر سرويس‌دهي به همشهريان عزيز و مهمانان ارجمند؛ با شماري از ادارت و ارگان‌ها و نهادها قرارداد همكاري تأمين غذاي پرسنل آنها را داريم و از اين آمادگي برخوردار هستيم كه به ديگر مؤسسات و مراكز خصوصي عام‌المنفعه و دولتي؛ سرويس‌دهي داشته باشيم.
وی در ادامه به مسأله ماليات‌هاي سنگين اداره دارايي اشاره كرد و افزود: دولت درمقطعي كسري بودجه خود را با اخذ ماليات‌هاي سنگين از واحدهاي توليدي – صنعتي تأمين كرد كه در نهايت به تعطيلي و ورشكستگي شمار قابل توجهي از واحدهاي صنعتي منجر شد و پرسنل شاغل در اين واحدها به صنف بيكاران پيوستند. اكنون كه اكثريت واحدهاي صنعتي به لحاظ كمبود نقدينگي به شدت در مضيقه هستند و تعدادي در آستانه تعطيلي قرار دارند و تعدادي با حداقل ظرفيت به توليد محصول ادامه مي‌دهند. دولت در صدد است طرح مشابه را در واحدهاي صنفي اجرايي كه به عبارت ديگر كسري بودجه را با اخذ ماليات‌هاي سنگين از صاحبان صنوف و مشاغل مختلف جبران كند.
لازم است به عنوان يك سرمايه‌گذار و مدير يك واحد صنفي در اين زمينه هشدار بدهم و تقاضا كنم در اين طرح تجديدنظر شود تا اصناف نيز به سرنوشت واحدهاي توليدي – صنعتي دچار نشوند.
وي افزود: بسياري از صاحبان صنوف و مشاغل هم‌اكنون نيز با انبوهي از مشكلات خرد و كلان دست و پنجه نرم مي‌كنند كه استيجاري بودن مكان واحد صنفي – تعرفه‌هاي بالاي حامل‌هاي انرژي و هزينه‌هاي سنگين اداره واحد صنفي و ركود كسب و كار ازجمله اين مشكلات به شمار مي‌رود. در اين شرايط چنانچه ماليات‌هاي سنگين براي جبران كسري بودجه از صاحبان صنوف اخذ شود، بدون شك مشكلات و معضلات شديدتر و اصناف نيز در معرض ورشكستگي و تعطيلي قرار خواهند گرفت.
مهندس فردين ولي‌زاده در پايان ابزار اميدواري كرد راهكارهاي متناسب و مؤثر كه به صنعت و اصناف ضربه وارد نكند؛ بايد براي جبران كسري بودجه اتخاذ شود كه در اين زمينه بهره‌گيري از نقطه‌نظرات متخصصان و كارشناسان زبده اقتصاد امري ضروري ارزيابي مي‌شود.
آدرس : گیلان ،شهرستان رضوانشهر روبروی دادکستری ،تلفن تماس ؛ ۰۱۳۴۴۶۲۱۰۰۰

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا