پیشنهاد سردبیرفرهنگی

دكتر الهام خايف مدیر آموزشگاه زبان خايف آستارا

بزودي كلاس‌هاي جامع در آموزشگاه زبان خايف برگزار مي‌شود

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:

آموزشگاه زبان‌هاي خارجه خايف (KELTC) ازجمله مراكز آموزش زبان‌هاي انگليسي، آلماني، روسي و… به شمار مي‌رود كه به لحاظ برخورداري از مديريتي كارآمد و اساتيد مجرب و كارآزموده؛ از جايگاه خاصي در اين عرصه برخوردار است.
خانم دكتر الهام خايف موسس و مدير اين آموزشگاه در مصاحبه اختصاصي با «پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام» به بيان فعاليت‌ها و خدمات اين مركز پرداخت.
وي با اشاره به اينكه تا قبل از تأسيس و راه‌اندازي اين آموزشگاه در آموزشگاه‌هاي زبان به كار تدريس زبان‌هاي خارجه اشتغال داشته، خاطرنشان كرد؛ از سال 93 تصميم گرفتم به طور مستقل در اين عرصه فعاليت خود را ادامه دهم كه متعاقب اين تصميم آموزشگاه زبان‌هاي خارجه خايف را تأسيس و راه‌اندازي كردم.
خانم دكتر الهام خايف كه علاوه‌بر مديريت آموزشگاه خود به عنوان يك استاد زبان به آموزش و تدريس زبان در دانشگاه آزاد آستارا اشتغال دارد، افزود: در اين آموزشگاه افراد علاقمند از سن 3 سال تا بالای 50 سال پذيرش مي‌شوند كه با انگيزه و اهداف مختلف قصد يادگيري يكي از زبان‌هاي خارجي از قبيل انگليسي، آلماني يا روسي را دارند.
مدير آموزشگاه زبان‌هاي خارجه خايف با بيان اينكه «تمركز آموزش در اين مركز بر مكالمه، کلاسهای MSRT, EPT, IELTS است»، اضافه كرد: برخي زبان‌آموزان با هدف مهاجرت به خارج، ادامه تحصيل در خارج و يا ترجمه مقاله و كتاب و… براي يادگيري زبان اقدام و در اين آموزشگاه ثبت‌نام مي‌كنند. برخي افراد هم با هدف آموزش زبان به ديگران و داير كردن كلاس خصوصي، در كلاس هاي اين مركز شركت مي‌كنند.
خانم دكتر الهام خايف آنگاه با بيان اينكه در حال حاضر بیش از يكصد زبان‌آموز در اين آموزشگاه در حال يادگيري زبان خارجه هستند، گفت: كار تدريس در اين آموزشگاه را آقاي دكتر اميني، شخص من و تعدادي از فارغ التحصیلان دانشگاه و دانشجويان مشغول تحصيل در مقطع ارشد دانشگاه آزاد و پيام نور به عهده داريم و در آينده نزديك كلاس‌هاي آنلاين هم برگزار خواهيم نمود.
وي اظهار داشت: در حال حاضر تمامي كلاس‌هاي اين آموزشگاه به صورت حضوري است اما از آنجا كه برخي علاقمندان به علت مشغله كاري، يا داشتن فرزند كوچك و يا ترس از ويروس كرونا قادر به شركت در كلاس‌هاي حضوري نيستند، تصميم گرفتيم يكسري كلاس‌ها را به صورت آنلاين برگزار كنيم.
خانم دكتر خايف ابراز عقيده كرد؛ شخصاً معتقدم كودكان از سنين پايين و پيش‌دبستاني تا پايان دوره ابتدايي، لازم است در كلاس‌هاي حضوري شركت كنند.
مؤسس و مدير آموزشگاه زبان‌هاي خارجه خايف در ادامه با بيان اينكه استقبال شهروندان آستارايي از اين آموزشگاه و فراگيري زبان‌هاي خارجه افزود: شهروندان آستارايي مردمي مهربان، خونگرم، با کمالات و فرهيخته هستند كه با جديت فرآيند رشد آموزشی فرزندان خود را پيگيري مي‌كنند و زبان‌آموزان نيز با سعي و تلاش فراوان در يادگيري مي‌كوشند. وي گفت: بايد اذعان نمايم كه يكي از مشوقين اصلي من جهت تاسیس آموزشگاه همين زبان‌آموزان عزيز و اهالي و شهروندان شريف آستارا مي‌باشند.
بانو الهام خايف سپس با اشاره برخي مشكلات اظهار داشت: عدم صدور مجوز از سوي آموزش و پرورش جهت تبليغ و معرفي آموزشگاه در سطح مدارس از مشكلات اصلي به شمار مي‌رود و اين در حالي است كه معلمين و آموزگاران آموزش و پرورش به راحتي كلاس‌هاي خصوصي خود را در سطح مدارس تبليغ مي‌كنند و برخي معلمان حتي دانش‌آموزان را به شوق اخذ نمره‌هاي بالا به شركت در كلاس‌هاي خصوصي خود كه عمدتاً در منازل برگزار مي‌شود؛ هدايت مي‌كنند.
وي با بيان اينكه مركز و ارگان اصلي صدور مجوز كلاس‌هاي آموزش زبان، آموزش و پرورش است، به طرح اين پرسش پرداخت كه به چه علت نيروهاي آزاد كه مجوز خود را از آموزش و پرورش دريافت كرده‌اند؛ مجاز به تبليغ و معرفي آموزشگاه خود در سطح مدارس نيستند؟
دكتر الهام خايف در همين زمينه گفت: ما به عنوان نيروهاي آزاد كه از آموزش و پرورش مجوز اخذ و به تأسيس آموزشگاه اقدام كرده‌ايم، درصدي به آموزش و پرورش مي‌پردازيم در حاليكه نیروهای آزادی که فاقد مجوز هستن براحتی فعالیت دارند وهیچ گونه نطارتی بر آنها صورت نمی گیرد به اضافه اینکه از پرداخت درصد به آموزش پرورش و نیز نظارت دستگاه‌های دولتی معاف هستند. نكته قابل توجه اينكه كانون زبان ايران نيز به راحتي؛ در سطح مدارس تبليغ مي‌كند و اين حق فقط از ما كه آموزشگاه خصوصي داير كرده و مجوز هم از آموزش و پرورش دريافت نموده‌ايم؛ سلب شده است!
موسس و مدير آموزشگاه زبان‌هاي خارجي خايف با جمع‌بندي اظهارات خود، خاطرنشان كرد؛ انتظار حمايت و تعامل از سوي آموزش و پرورش داريم. اما تاكنون هيچ حمايتي از اين آموزشگاه‌ (و بعضاً آموزشگاه‌هاي ديگر) به عمل نيامده و نتوانسته‌ايم از تسهيلات بانكي و حمايت‌هايي نظير آن برخوردار شويم.
خانم دكتر الهام خايف در پايان اعلام كرد؛ در آينده نزديك كلاس‌هاي جامع آیلتس (IELTS) و تافل(TOEFL ) براي دانشجوياني كه قصد ادامه تحصيل در خارج از كشور را دارند، در اين آموزشگاه برگزار خواهد شد.

ایشان افزود برادرشان جناب محمدرضا خایف مجوز شیفت پسرانه آموزشگاه را در سال 1394 دریافت و تاسیس و آغاز به فعالیت نموده اند
وي افزود: علاقمندان مي‌توانند در كلاس‌هاي گروهی و نيمه‌خصوصي كه در همين زمينه برگزار خواهد شد شركت نمايند.
گفتني است؛ مكالمه در تمامي مقاطع سني و تحصيلي – دوره‌هاي آمادگي آزمون‌هاي بين‌المللي PET / KET / FCF / MCHE / TOLIMO / IELTS / TOEFL / و همچنين كلاسهاي بحث آزاد و تقويت مهارت‌هاي پيشرفته Writhing / Listening / Reading / Speaking از خدمات آموزشگاه زبان‌هاي خارجه خايف به شمار مي‌رود.

آدرس : گیلان ،بندرمرزی آستارا ، خیابان معلم ، نرسیده به پاساژ سیدان ،جنب بانک سینا ،طبقه دوم ساختمان رضایی – تلفن ؛ ۰۱۳۴۴۸۲۸۲۹۰ – همراه؛ ۰۹۳۷۳۹۲۶۲۵۹

آدرس اینستاگرام :

@elhamkhayef20
@khayef.inistitute.2

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا