پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتفرهنگیمصاحبهمطالب ویژه

مديران مزرعه پرورش مرغ و اردك گوشتي خواستار صدور مجوز براي احداث اتاقك نگهباني شدند

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:
مزرعه پرورش مرغ و اردك گوشتي آستارا در تأمين مواد پروتئيني موردنياز اهالي اين شهرستان و حتي استان،‌ نقش مهمي ايفا مي‌كند.
حاج اكبر قهرماني و حسين جوادي كه اين واحد را مديريت مي‌كنند؛ از فعالان خوش‌نام و معتبر و كارآمد در حوزه توليد محسوب مي‌شوند كه تاكنون عليرغم مشكلات عديده بخش توليد؛ نقش ارزنده‌اي در تأمين نيازهاي پروتئيني جامعه داشته‌اند.
حسين جوادي در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام ضمن اشاره به اينكه ظرفيت اسمي اين واحد 10 هزار عدد است، افزود: امسال با سه هزار عدد كار را شروع كرده‌ايم.
وي گفت: اردك‌هاي يك و دو روزه را از ورامين خريداري و به اين مجموعه حمل مي‌كنيم كه پس از رسيدن به وزن دو يا سه كيلو؛ روانه بازار فروش مي‌كنيم.


وي همچنين با اشاره به اينكه فعاليت اصلي اين مجموعه پرورش مرغ و اردك گوشتي است، اضافه كرد: جوجه يك روزه را هم از تهران و تالش خريداري نموده كه پس از رسيدن به وزن مناسب، به بازار عرضه مي‌كنيم.
وي در همين حال خاطرنشان كرد: اردك‌ها زماني كه به وزن ياد شده مي‌رسند؛ تحويل افراد واسطه و مرغ تحويل رستوران‌ها مي‌شوند. البته نگه‌داري اردك با مشكلات خاصي همراه است.
حسين جوادي سپس با بيان اينكه در صورت حمايت مسوولان، مي‌توانيم اين واحد را توسعه بدهيم؛ افزود: پرورش غاز و حتي گوسفند در دستور كار ما قرار دارد كه با مرتفع شدن مشكلات و موانع اين طرح را اجرايي خواهيم كرد.
وي با ابراز تأسف از اينكه بانك‌ها براي اعطاي تسهيلات شرايط بسيار سختي تعيين مي‌كنند، افزود: معرفي ضامن‌هايي با شرايط خاص و تأمين وثيقه‌هاي سنگين؛ از موانع عمده سيستم بانكي در اعطاي تسهيلات به متقاضيان است كه انتظار داريم اين مقررات و شرايط براي توليدكنندگان و كارآفرينان روان‌سازي شود.
وي گفت: ما با سرمايه‌گذاري شخصي اين واحد را احداث،‌ تجهيز و راه‌اندازي نموده و براي 6 نفر به صورت مستقيم فرصت شغلي ايجاد كرده‌ايم ضمن اينكه ده‌ها تن به صورت غيرمستقيم با ما همكاري دارند كه افراد واسطه، فروشندگان محصولات اين واحد، فروشندگان دان و مواد اوليه و نظاير آن را شامل مي‌شوند.
حسين جوادي در پاسخ به سئوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر چگونگي پرورش اردك و مرغ گفت: پرورش اردك به سه ماه زمان نياز دارد اما مرغ وقتي به يك ماه برسد؛ قابل عرضه و فروش مي‌شود.
وي سپس اعلام كرد: به منظور رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي به طور مستمر با دكتر دامپزشك مشورت مي‌كنيم و به فضل خداوند متعال در سال آینده گوشت اردک ،غاز و مرغ به حد وفور تولید خواهیم کرد .
گفتني است؛ مزرعه پرورش اردك و مرغ گوشتي در فضايي به وسعت 5 هكتار راه‌اندازي شده است. مديريت اين مزرعه در پايان از مسوولان تقاضا كردند در صدور مجوز براي احداث اتاقك نگهباني مساعدت و همكاري نمايند.
نشاني: گیلان _ بندر مرزی آستارا – پشت دانشگاه پيام نور – فلكه راه پشته
شماره های تماس: 09020986384 – 09112815837

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا