اقتصادیپیشنهاد سردبیرمصاحبه

واگذاری ۱۸ هزار هکتار از اراضی جلگه‌ای گیلان برای صنوبرکاری/رتبه سوم گیلان در زراعت چوب

آوای سبز:محسن یوسف پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از اجرای طرح‌های صنوبر کاری در ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های جلگه‌ای گیلان با حفظ مالکیت دولت خبر داد و اظهار کرد: این طرح باهدف کاهش فشار بر جنگل‌های طبیعی برای تأمین چوب و نیز تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این زمین‌ها، در سال‌های گذشته هم، طرح‌های زراعت چوب انجام‌شده، افزود: اجرای طرح‌های زراعت چوب از طریق مزایده به متقاضیان، بهره‌برداران و صاحبان صنایع سلولزی واگذار خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه بهره‌برداران می‌توانند برای اطلاع از نحوه اجرای طرح‌ها به سامانه ستاد الکترونیکی دولت مراجعه کنند، گفت: این زمین‌ها در مالکیت دولت است و مدت اجرای طرح‌های زراعت چوب هم در آن بین هفت تا ۱۰ سال متغیر است.

یوسف پور با اذعان به اینکه تاکنون طرح زراعت چوب در سطح چهار هزار هکتار از اراضی جلگه‌ای گیلان به اجرا درآمده، افزود: اجرای این طرح در مابقی اراضی تعیین‌شده نیز در شرف انجام است.

وی از افزایش زراعت چوب در گیلان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر گیلان، جایگاه سوم را در زراعت چوب کشور دارد که با اجرای طرح‌های صنوبر کاری در سال‌های آینده، جهش خوبی در تولید چوب استان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا