اجتماعیمصاحبهمطالب ویژه

مهندس کاظم مهدی نژاد کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر لاهیجان:اولویت برنامه های من بر توسعه صنعت  توریسم و آوردن سرمایه گذار  استوار است 

آوای سبز: مهندس کاظم مهدی نژاد کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر لاهیجان، مدیر اجرایی بیمارستان میلاد لاهیجان و مشاور شرکت گیلان پاکان است.

وی دارای مدرک کارشناس ارشد مدیریت و کارشناسی مهندسی کامپیوتر بوده و آشنا به تمامی مشکلات شهر است. این مرد جوان لاهیجی معتقد است در ۱۵ سال اخیر کارهای محدودی برای این شهر صورت گرفته  و آنچنان که شایسته این شهر بوده به آن توجه نشده است. با او از دغدغه ها و انگیزه هایش برای ورود به شورا به گفتگو نشستیم.

مهندس کاظم مهدی نژاد در ابتدای صحبت‌هایش گفت: شعار من  این است «جوانان می توانند» و اینکه هر محله یک بهشت است و معتقدم می توان برای هر محل یک بهشت ایجاد نمود. باید برای هر محله امکانات خاصی را در نظر بگیریم چه از نظر ورزشی و  چه از نظر رفاهی که جوانان و خانواده‌ها بتوانند از امکانات آنجا بهره ببرند و سلامت افراد اولویت اول آنها باشد.

وی با انتقاد از اینکه چرا ارزش گذاری  املاک  در شهرستان لاهیجان دارای تفاوت های چشمگیری است گفت: فاصله بین شمال و جنوب و شرق و غرب لاهیجان آنچنان نیست اما تفاوت قیمت ها سرسام آور بوده و این ارزش گذاری ها باعث می شود که به محلات آنچنان که باید توجه نشود و فاصله طبقاتی بیشتر شده و محرومیت ایجاد شود.

کاندیدای شورای سهر لاهیجان افزود: اگر ما بتوانیم این تفاوت‌ها را کاهش دهیم به نتیجه های بسیار خوبی خواهیم رسید.

مهندس مهدی نژاد با اشاره به پتانسیل های لاهیجان گفت: به نظر من لاهیجان  بعنوان عروس گیلان قابلیت پذیرش توریست بالایی دارد و باید سرمایه گذار به آن ورود کند و ما این قابلیت را داشته باشیم، چرا که ورود سرمایه‌گذار مستلزم خیلی چیزهاست به دلیل اینکه سرمایه‌گذار نوسان ها را می بیند و بر اساس آنها برنامه ریزی می کند، بنابراین باید بتوانیم زمینه ورود آنان  را فراهم آوریم.

وی با بیان این مطلب که سالهای قبل رنسانس خوبی در این شهر به وجود آمد، گفت: در آن وقت  اتوبان‌های شهر به سمت خارج از شهر رانده شد، به عقیده من اتوبانها محلی برای رونق شهر و  تجاری شدن آن به حساب می آمدند، اما اینچنین نشد و شهر نشینی هم به آنجا انتقال یافت.

این کاندیدای شورای شهر لاهیجان خاطر نشان کرد:  باید از اتوبان ها یا از امکاناتی که به سمت خارج از شهر هدایت می‌شود برای تجاری شدن بیشتر شهر استفاده می‌شد نه برای شهرنشینی، و شاهد هستیم که  بعد از گذشت چند سال، دوباره این چرخه شهر نشینی به داخل شهر رانده شد. از طرفی معتقدم که باید به بافت فرسوده شهر توجه بیشتری شود و در واقع به گونه ای بهتر بر اساس رتبه بندی، ساماندهی داده و امتیازاتی به این مناطق داده شود و قاعدتاً در برخی از مناطق هم به سوی محیط های تجاری و مسکونی رو آورده شود و  البته در کنار آن به مقوله گردشگری هم باید توجه ویژه کرد.‌

مهندس مهدی نژاد با انتقاد از اینکه طی این سالها توجه خوبی به بام سبز نشده با اینکه آنجا محلی عالی برای جذب توریست است، گفت: نه تنها کاری برای این منطقه ی زیبای گردشگری صورت نگرفته،  حتی آلاچیق داران و مغازه داران آنجا را بیرون کردند. این در حالیست که حضور آنان در ساعات شبانه، معبری امن برای شهروندان و گردشگران به حساب می‌آمد، به عقیده من این مغازه داران باید به شیوه ای جدید در این مکان ساماندهی می شدند  و در آنجا باقی می ماندند.

وی به قابلیت دیگر گردشگری  این شهر  اشاره ود تصریح کرد: تالاب سوستان و حاجی آباد از جمله  نقاط خوب گردشگری این شهر هستند و  تمرکز بر روی آنان برای این شهر سودآوری زیادی خواهد داشت. درگذشته  درباره بهره برداری از تالاب حاجی آباد صحبت‌هایی شد ولی عملاً  کاری برای آن انجام نشد.

این کاندیدای شورای شهر لاهیجان عنوان کرد: اولویت کار من بر توسعه توریسم و گردشگری و آمدن سرمایه گذار  استوار است،  چون اینکار  باعث ایجاد درآمد پایدار  می‌شود و این دقیقا چیزی است که این شهر به آن احتیاج دارد. به نظر من گردشگری اگر توسعه یابد اشتغال زایی به وجود می‌آورد و ایجاد اشتغال همیشه دغدغه  فکری من بوده است.

مهدی نژاد خاطرنشان کرد: شهرداران و شوراها در دوره‌های قبل کارهای خوبی انجام دادند اما کاستی‌هایی داشتند و بر روی عملکرد منافع شهری تمرکز کمتری داشتند. مثلا بازپس‌گیری جزیره یکی از عملکردهای خوب این شورا بود اما برای فضای بافت فرسوده شهر، کار زیادی انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های خود را در ۲۵ مورد برای این شهر نوشته ام، گفت: آرامستان لاهیجان تا دو سال آینده پر می‌شود و فضای کلی شهر برای دفن اموات، به آقا سید مرتضی و  آقا سید محمد تقسیم شده است اما باید مکانی جدید ایجاد شود و این فضای جدید یکی از نیازمندی‌های این شهر است.

کاندیدای ششمین دوره ی انتخابات شورای شهر لاهیجان افزود: شنیده شده که دو قطعه  زمین برای این مورد خریداری شده اما هنوز کاری برای آن انجام نشده است.

مهدی نژاد به مشکل ترافیک شهر در روزهای شلوغ و ایام تعطیل سال پرداخت و  گفت:  این مشکل باید با برنامه‌ریزی مناسب حل شود.

وی با اشاره به بازار عاقلیه لاهیجان تصریح کرد: این بازار فاقد ساماندهی لازم است و با وجود اینکه دارای ۱۶۰  کسبه است اما هنوز فاقد سرویس بهداشتی است که زیبنده این شهر نیست.

کاندیدای شورای شهر لاهیجان به حاشیه‌های اطراف استخر لاهیجان اشاره کرد و گفت: می توان فضایی مناسب را در آنجا طراحی کنیم که همشهریان ما آرامش بیشتری داشته باشند و همینطور باعث جذب توریست شود. به عقیده من هیچ کاری برای فضای اطراف استخر در طول  ۲۰ سال اخیر صورت نگرفته است، مثلا می توان المان ایرانگردی به طول دو متر  را در آنجا قرار داد که قطعاً موجب افزایش توریسم  می‌شود.

مهندس مهدی نژاد با اشاره به اینکه یک درصد از جزیره هنوز آزاد نشده اما آب های استخر لاهیجان آزاد است گفت: برای این آب نیز می توان سرمایه گذاری و از آن برای تجاری شدن بیشتر شهر استفاده کرد.‌

وی گفت: من وابسته به هیچ جناحی نیستم و  از تفکر سیاسی هیچ حزبی پیروی نمی کنم چرا که معتقدم شورا محل تجمع سیاسیون نیست. شورا محل تجمع افراد خوب، سالم، نابغه و کاربلد شهر  است که فکری برای ارتقاء و پیشرفت شهر دارند و دغدغه مند هستند.

مدیر اجرایی بیمارستان میلاد لاهیجان و مشاور شرکت گیلان پاکان در پاسخ به این سوال که اگر منتخب نشود، چه حسی خواهد داشت، گفت: معتقدم شورا آخر دنیا نیست و شهروند لاهیجانی باید برای این شهر افتخار بیاورد. من قبل از ورودم به شورا پسماند شیرابه زباله تموشل را تبدیل به آب کشاورزی کردم.  من قبل از ورود به شورا به این مردم خدمت کردم و به آیندگانم فکر می‌کنم و مسئول هستم و باید جوابگوی آنها باشم، معتقدم اخلاق انتخاباتی را نباید ببازم.

مهدی نژاد تاکید کرد: حضور من در تشکیلات شورا برای من مهم است و علاقه مند به کار در این حیطه هستم اما قطعا به هر شکل ورود نخواهم کرد.‌

 وی در پایان گفت: به عقیده من مشارکت خوبی در این دوره از سوی مردم خواهیم داشت، مردم ما از شعور بالایی برخوردارند، در خاتمه باید بگویم‌ شهر لاهیجان، شهر بزرگ و زیباییست با مردمانی فرهیخته و توانمند؛ که به عقیده من در گذشته به این شهر توجه چندانی نشده و حالا به همت اعضای جدید می تواند چهره جدیدی از این شهر  و قابلیتهای آن‌ نمایان شود و در جایگاه شایسته خود قرار بگیرد./ سهیلا بی غم

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا