پیشنهاد سردبیرفرهنگی

مراسم گراميداشت بيست و پنجمين سال رحلت ابوالشهدا با حضور پرشور مردم رودسر برگزار شد

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:

زنده‌ياد آيت‌ا… حاج آقا احمد جنيدي امام جمعه  فقید شهرستان رودسر كه چهار فرزند پسر ايشان به درجه رفيع شهادت نائل آمدند؛ به ابوالشهدا شهرت يافت.

صبوري و شكيبايي حضرت آيت‌ا…  جنیدی كه از ايمان و اعتقاد قوي ايشان به مشيت الهي و نيز تعهد و التزام عملي به ولايت فقيه و نظام جمهوري اسلامي نشأت مي‌گرفت؛ الگويي مثال‌زدني در تاريخ انقلاب اسلامي ايران  و جنگ تحميلي است.

به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد رحلت زنده‌ياد حضرت آيت‌ا… حاج احمد جنيدي مراسم بزرگداشت ابوالشهدا با حضور پرشور و گسترده مردم شهيدپرور و هميشه در صحنه شهرستان رودسر برگزار شد.

آقاي قنبرخواه كه از نزديكان آيت‌ا…   احمد جنيدي و خانواده معزز ايشان است، در حاشيه اين مراسم در مصاحبه‌اي كوتاه با سايت اطلاع رساني آواي سبز  آرام به بيان خصوصيات امام جمعه فقيد شهرستان رودسر پرداخت.

قنبرخواه گفت: بنا بر فرمايشات مقام معظم رهبري (نقل به مضمون) خاندان جنيدي و شهداي عزيزي كه تقديم انقلاب و نظام اسلامي نمودند به عنوان يك شاخص در نظام جمهوري اسلامي مطرح هستند.

وي افزود: شاخصه‌ي خاندان معزز جنيدي بر دو محور تعريف مي‌شود كه ولايت‌پذيري و ولايت‌مداري است. ( اين خاندان معزز) با بذل جان خود به مصداق آيه شريفه قرآن گام برداشته و عمل كردند.

قنبرخواه اضافه كرد: همچنين در راستاي فرامين بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي حضرت امام راحل(ره) و فرمايشات مقام عظماي ولايت حضرت آيت‌ا… خامنه‌اي  ( مدظله  العالی ) و به مصداق آيه شريفه است خاندان معظم جنيدي تا به آخر عمر به عهد و پيمان خود در نظام جمهوري اسلامي، انقلاب و راه شهداي والا مقام؛ پايدار و استوار ماندند.

قنبرخواه در پاسخ به سوال پایگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه پرسيد ، مردم چه وظيفه‌اي نسبت به اين خانواده معزز و به طوركلي شهداي والا مقام به عهده دارند؟ اظهار كرد: به عقيده من وظيفه و رسالت ملت شريف و امت حزب‌ا… در جامعه امروزي همان وظيفه و رسالتي است كه از فرمايشات بزرگان مستفاد مي‌شود و اينكه چراغ راه به سوي سعادت و رضايت خداوند و حفظ و حراست از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب و نظام جمهوري اسلامي؛  زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي والامقام و ادامه راه اين عزيزان است كه جان خود را در راه دفاع از حريم ولايت و حفظ دستاوردهاي بزرگ انقلاب و نظام مقدس اسلامي تقديم نموده‌اند.

اميرحسين طاهري نوه دختري زنده‌ياد آيت‌ا…  حاج احمد جنيدي نيز در مصاحبه‌اي با سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام ضمن تشكر و قدرداني از مردم متدين، فرهيخته و هميشه در صحنه استان گیلان  خاصه شهرستان رودسر؛ گفت: برگزاري مراسم بزرگداشت با چنين شور و مشاركت گسترده بعداز 25 سال از رحلت حضرت آيت‌ا… حاج احمد جنيدي  بيانگر وفاداري و قدرشناسي مردم فرهيخته و ولايت‌مدار گیلان و شهرستان رودسر است كه چنين عاشقانه و پرشور ياد اولياء خدا (به تعبير حضرت آيت‌ا… خامنه‌اي  مدظله العالی) را گرامي مي‌دارند.

وي افزود: اين مراسم بزرگداشت چند مزيت به همراه دارد كه يكي بزرگداشت و گراميداشت اخلاق حسنه ایشان است و ديگر اينكه تلنگري است براي همه مسئولان شهرستان، استان و كشور در هر پست و مقامي كه مسئوليت دارند  با رفتار  ، كردار ، عمل نيكو و حسن خلق با مردم؛ همواره و با گذشت ساليان طولاني در ذهن و دل مردم جا دارند و از آنها قدرداني خواهد شد.

اميرحسين طاهري همچنين خاطرنشان كرد: برگزاري اين مراسم تلنگري است كه همه ما چه رفتاري با مردم، هموطنان، همشهريان و شهروندان خود داريم كه با گذشت سال‌هاي طولاني در آينده؛ از ما به نيكي ياد شود كه همين ذكر خيرها و يادبودها در آن دنيا به كمك ما مي‌آيد.

وي سپس با اشاره به اينكه در زمان ارتحال حضرت آيت‌ا… احمد جنيدي در سال 77؛ فقط 12 بهار را پشت‌سر گذاشته بوده؛ افزود: در آن سالها ما در شهري ديگر زندگي مي‌كرديم و حاج آقا و خانواده محترم ايشان در رودسر سكونت داشتند كه در طول سال، جمعاً يك ماه ديدار و ملاقات داشتيم و همان مدت زمان كوتاه خاطراتي شيرين را در ذهن نوجوانی من حك شده كه يكي از اين‌ خاطرات با توجه به اينكه در سال انتخابات مجلس قرار داريم عبرت‌آموز است.

وي در بيان اين خاطره گفت: به ياد دارم دوره‌ي مجلس پنجم بود كه برخي نمايندگان در صدد برآمدند مصوبه‌اي را به تصويب برسانند كه براساس آن نمايندگان مجلس مادام‌العمر از حقوق و مزايا برخوردار شوند اما مرحوم حاج آقا جنيدي قاطعانه با اين مصوبه مخالفت نموده و گفتند كه ما براي خدمت به مردم آمده‌ايم نه اينكه از بيت‌المال، كيسه‌اي براي خود بدوزيم. (البته اين جملات نقل به مضمون است و دقيقاً كلمات به كار رفته توسط حاج آقا نمي‌باشد.) وي در همين زمينه اضافه كرد: مرحوم حاج آقا جنيدي مي‌گفتند چنين مصوبه‌اي خيانت به آراء ملت است كه منتخبين را روانه مجلس كرده‌اند. (نقل به مضمون)اميرحسين طاهري نوه دختري حضرت آيت‌ا…  حاج آقا جنيدي (ابوالشهدا) در ادامه با آرزوي موفقيت براي داوطلبان نمايندگي مجلس در دوره آينده و نيز نمايندگاني كه هم‌اكنون در خانه ملت حضور دارند افزود: حاج آقا جنيدي تأكيد خاصي بر حضور پرشور و مشاركت گسترده مردم در همه انتخابات‌ (اعم از مجلس، رياست جمهوري و…) داشتند و اينكه افراد اصلح انتخاب شوند و با قدرت براي منافع ملت مسلمان و انقلابي خدمت (قانون‌گذاري) كنند.

وي همچنين به نقل خاطره‌اي ديگر از مرحوم پدربزرگ خود (ابوالشهدا) پرداخت و گفت: زماني كه نوجوان بودم علاقه زيادي به اتومبيل‌هاي مد روز آن زمان داشتم و هر خودروي شيك و مدل بالا كه مي‌ديدم را خواستار مي‌شدم كه مرحوم حاج آقا روزي به من گفتند هرگز چشم به مال ديگري نداشته باش؛ ان‌شاءا… وقتي كه بزرگ شدي و تحصيل خود را به اتمام رساندي و مشغول به كار شدي از حاصل كار و زحمت خودت هر خودرويي كه بخواهي را مي‌تواني خريداري كني. همين سخن پدربزرگ باعث شد در ايام اوقات فراغت به كار در بازار مشغول شوم و با تلاش و دسترنج خودم امكاناتي كه موردنياز خانواده است را تهيه كنم.

امرحسين طاهري سپس با بيان اينكه طي 25 سال پس از ارتحال حاج آقا جنيدي فقط يك بار ايشان را در خواب (رويا) ديده؛ افزود: در سال 84 در رشته علوم انساني قبول شده و ادامه تحصيل دادم كه بعداً پي بردم پدربزرگ علاقه خاصي به اين رشته تحصيلي داشت و علوم انساني را مورد توجه خاصي قرار مي‌داد، كه شبي ايشان را در خواب ملاقات كردم و به من گفتند: همين درس (رشته تحصيلي) را ادامه بده كه بهترين رشته، همين علوم انساني است.

با ديدن اين رؤيا؛ موضوع را با خانواده مطرح كردم كه به من گفته شد ايشان (حاج آقا جنيدي) رشته علوم انساني را رشته‌‌اي انسان‌ساز مي‌دانست.

گفتني است: حاج آقا جنیدی دو دختر داشت و چهار فرزند پسر زنده‌ياد حضرت آيت‌ا… احمد جنيدي در مقاطع مختلف انقلاب و جنگ تحميلي به درجه رفيع شهادت نايل آمدند.

شهيد نصرا… جنيدي سومين پسر حضرت آيت‌ا… اولين شهيد اين خانواده معزز است كه در 18 دي ماه سال 59 در كرخه نور به شهادت رسيد. رضا جنيدي دومين شهيد در ارديبهشت سال 62 در روستاي غمچيان مريوان شربت شهادت را نوشيد و در 18 اسفند همان سال (62) محمد جنيدي در عمليات خيبر در جزيره مجنون به شهادت رسيد. عبدالحميد جنيدي نيز كه در دوران دفاع مقدس براي اثر حملات شيميايي دشمن بعثي دچار آسيب و جراحات شده بود و بعد از اعلام آتش‌بس در جبهه فرهنگي به عنوان مدير مدرسه شاهد خدمت مي‌كرد و توجه خاصي به فرزندان شهداي والامقام داشت. در 21 اسفند سال 79 پس از تحمل سالها درد جسماني بر اثر جراحات شيميايي دوران جنگ تحميلي به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا