اجتماعیپیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

اجرای طرح ویژه ” الو کتاب” از امروز در ۸۳ کتابخانه عمومی

آوای سبز: پریسا کرمی درگفتگویی با بیان اینکه با توجه به بحرانِ کرونا، بخش اعظم فعالیت کتابخانه های عمومی استان در بستر مجازی شکل می گیرد، افزود: علاقمندان می توانند ضمن تماس با نزدیکترین کتابخانه عمومی محل سکونت خود و سفارش کتاب مورد نیازشان در روزهای مورد نظر با مراجعه به کتابخانه، این منابع را در ورودی کتابخانه از کتابدار دریافت کنند.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی یکی از مهمترین رسالت های کتابخانه های عمومی حفظ ارتباط دوسویه با اعضاء، مردم و نیز نخبگان فرهنگی جامعه است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه این نهاد با ایجاد ۶۸ صفحه مجازی توسط کتابداران به آگاهی بخشی و تولید محتوا در این شبکه ها می پردازد، افزود: شیوع ویروس کرونا در جهان مانع حضور مردم در اجتماعات شده و فعالیت کتابخانه های عمومی نیز به فضای مجازی هدایت شده است.
کرمی یادآور شد: طرح ابتکاری «الو کتاب» در روزهای فراگیری بیماری کرونا با در نظر گرفتن تمامی پروتکل های بهداشتی و انجام مراحل گندزدایی کتابها اجرایی شده کتاب های به امانت رفته پس از بازپس گیری از اعضا نیز در قفسه های ویژه ای به منظور پاکسازی نگهداری می شوند.
وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به منظور تسهیل دسترسی عموم دوستداران کتاب طرح های ویژه را نیز در گذشته به انجام رسانده که «پیک کتاب» ویژه اعضای کتابخانه عموم گویا و بریل، «لک لک کتاب» ویژه اعضای کودک کتابخانه های عمومی رشت، «طرح ابتکاری بالاکا کتاب» ویژه پرستاران مراکز درمانی، «طرح گیل آموج» ویژه مسافران ناوگان حمل و نقل شهری اینترنتی و «اگر کتاب خواستید، تلفن کنید» ویژه اعضای کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء (ص) رشت اجرا کرده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان افزود: اعضای کتابخانه برای جستجوی کتاب های مورد نیاز خود می توانند با مراجعه با سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور به نشانی www.samanpl.ir از سه طریق عنوان کتاب، موضوع کتاب و نویسنده آن منابع مورد نظر را جستجو و از موجود بودن کتاب درخواستی در کتابخانه های عمومی سراسر کشور مطلع شوند.
بیش از ۶۴ هزار نفر در ۱۰۴ کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل در استان گیلان عضو هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا