اجتماعیاقتصادیپیشنهاد سردبیر

مدير واحدتولیدی فرآورده‌هاي سيماني توشه خواستار همكاري ادارات در برداشت شن و ماسه ازمعادن استارا شد

بیان مشکلات از زبان خليل توشه مدير کارخانه فرآورده های سیمانی توشه

مدير واحدتولیدی فرآورده‌هاي سيماني توشه خواستار همكاري ادارات در برداشت شن و ماسه ازمعادن استارا شد

 پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:

واحد تولیدی فرآورده‌هاي سيماني توشه به لحاظ خدمات‌رساني گسترده و متنوع در زمينه تهيه و توزيع مصالح ساختماني با كيفيت بالا، به عنوان يكي از واحدهاي تولیدی شاخص و معتبر اين صنف شناخته میشود.

خليل توشه مدير اين واحد تولیدی فرآورده‌هاي سيماني در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام ضمن تشريح فعاليت و خدمات واحد تحت مديريت خود، به سؤالات مطروحه پاسخ داد. وي گفت: اين واحد در زمينه تهيه و توزيع انواع مصالح ساختماني از قبيل سيمان، سيمان سفيد، پودر خاك سنگ، گچ و آجر تيرچه، فوم، جدول و خاموت آماده و… خدمات‌رساني مي‌کند.

وي كه از نيروهاي متدين وجانباز واز رزمندگان دوران دفاع مقدس به شمار مي‌رود با بيان اينكه بعداز پايان جنگ تحميلي و اتمام دوره خدمت از ده سال قبل به اين عرصه ورود كردم؛ افزود: با توجه به نياز آستارا و پتانسيل‌هاي اين شهرستان در زمينه اقتصادي، تجاري تصميم گرفتم با اخذ مجوز كارگاه توليدي جدول وکانیووانواع بلوک سیمانی و… تهيه و توزيع و فروش مصالح ساختماني به شهروندان فرهيخته آستارايي و به خصوص فعالان ساختمان‌سازي خدمات‌رساني داشته باشم.

وي با بيان اينكه: تا قبل از راه‌اندازي اين واحد، نيازهاي خود را در اين حوزه از تالش و اردبيل تأمين مي‌كردند افزود:

با آغاز به كار اين واحد تولیدی در هزينه و وقت شهروندان و شهرداری ودهیاران آستارايي براي تأمين جدول و کانیوو صرفه‌جويي قابل ملاحظه اي صورت گرفت.

خليل توشه سپس با اشاره به همكاري واحد تحت مديريت خود با شهرداري، بنياد مسكن، دهياري‌ها و بخشداري‌ها تصريح كرد:

مسئولان ارگان‌ها و ادارات مربوطه تاكنون همكاري‌هاي خوبي با اين واحد تولیدی داشته‌اندولی انتظار بیشتراز این میطلبد چون به طور مستقیم پنج نفر و غیر مسقیم هفت نفر از این کارگاه امرار معاش میکنند نباید نیاز خود رادر این ضمینه از دیگر شهرها از جمله از اردبیل تهیه کنند .

وي در پاسخ به سوال ديگر مبني بر چگونگي تهيه و تأمين مواد اوليه اظهار كرد:

متأسفانه با سخت‌گيري‌هاي اداره محيط‌زيست و ادارات مرتبط كه برداشت شن و ماسه را از رودخانه‌ها ممنوع اعلام كرده انداز اين حيث با مشكلات عديده‌اي دست و پنجه نرم مي‌كنيم و ناچاراً با هزينه‌هاي كلان مواد اوليه را از استان اردبيل تهيه و به آستارا انتقال مي‌دهيم.

وي در همين حال خاطرنشان كرد: به تازگي آقاي اسفندحسين‌نژادي یکی از سرمایه گزاران آستارایی در زمينه دانه‌بندي شن و ماسه سرمايه‌گذاري نموده كه با اجرايي شدن طرح ايشان و بهره‌برداري از واحد مربوطه مشكل تهيه و تأمين شن و ماسه اين واحد به نحو قابل ملاحظه‌اي مرتفع خواهد شد.

وي ابراز اميدواري كرد: مسئولان ذيربط حمايت‌هاي لازم را از سرمايه‌گذار طرح دانه‌بندي در آستارا به عمل آورندتا فعالان اين عرصه به لحاظ تأمين شن و ماسه موردنياز دغدغه نداشته باشند.

خليل توشه همچنين با اشاره به مسأله سيمان اضافه كرد: از آنجايي كه كارخانه سيمان خزر لوشان به لحاظ بُعد مسافتي بسيار دور از اين منطقه است؛ لذا در اين زمينه هم نياز سيمان خود را از اردبيل كه بُعد مسافتي كمي دارد تأمين مي‌كنيم.

وي با تأكيد بر ضرورت همكاري و تعامل بيشتر مسئولان براي تأمين مواد اوليه به خصوص شن و ماسه گفت:

هزينه حمل يك تن ماسه از اردبيل به اين محل افزون بر 215 هزار تومان  هزينه در بر دارد. در حالي كه اگر از همين منطقه برداشت داشته باشيم از چنين هزينه‌هايي صرفه‌جويي شده و منافع و سود كلي آن به مصرف‌كنندگان خواهد رسيد.

اين رزمنده دوران دفاع مقدس و سرباز فعلي سنگر توليد و سازندگي در ادامه همين مبحث اظهار كرد: اجداد ما طي دوره‌هاي مختلف تاريخ از مصب رودخانه‌ها برداشت شن و ماسه داشتند كه هيچ مشكلي هم از لحاظ زيست‌محيطي به دنبال نداشت اما ممنوعيت آن مشكلاتي را به همراه دارد كه ازجمله هنگام بارش باران‌هاي شديد فصلي به خصوص در پاييز و زمستان، بستر رودخانه‌ها سرريز و انباشت مي‌شود كه انتظار داريم مسئولان ادارات در اين زمينه راهكارهاي مؤثر اتخاذ و اجرا نمايند و به ويژه در رابطه با صدور مجوز ايجاد معادن منطقه‌اي مساعدت نمايند كه از نيازهاي اساسي منطقه آستارا به حساب مي‌آيد. چنانچه اين منطقه از معادن برخوردار ‌شود نيازي به تهيه و حمل مصالح از اردبيل و صرف هزينه‌هاي كلان و اتلاف وقت نخواهد بود.

خليل توشه به بيان اينكه آستارا از پتانسيل‌هاي بالايي براي داشتن معادن برخوردار است: گفت با صدور مجوز و مساعدت ارگان‌هاي مربوطه و ايجاد معادن؛ همچنين در اشتغال‌زايي منطقه نيز تحول شگرفي رقم خواهد خورد.

وي با بيان اينكه آستارا نگين گيلان و استان گيلان نگين ايران اسلامي است؛ گفت: ما سربازان و مرزداران گمنام منطقه‌اي هستيم كه راه مواصلاتي با كشورهاي َآسياي ميانه را در سه محور آبی دریایی و ریلی دارد و مي‌توان از اين مزيت به نحو مطلوب بهره‌برداري به عمل آورد.

خليل توشه پيشنهاد كرد: استاندار گيلان براي آستارا فرمانداري ويژه تعيين كند كه در اين صورت گره از مشكلات بسياري در بخش اقتصادی و صنعتی گشوده خواهد شد. چرا كه آستارا فاصله زيادي با مركز استان دارد و از اين رو ايجاد فرمانداري ويژه با اختيارات تعريف شده قانوني در اين شهرستان (با توجه به پتانسيل‌هاي بالاي آن) امري ضروري ارزيابي مي‌شود.

مدير واحدتولیدی فرآورده‌هاي سيماني توشه همچنين اظهار كرد: در جريان بازديدمسئولین از اين واحد؛ ضرورت احداث سردخانه را مورد تأكيد قرار دادم تا براي 20سال آينده تجار براي اقلام فاسدشدني مانند گوشت و… مشكلي از حيث نگهداري نداشته باشند.

خليل توشه رزمنده دوران دفاع مقدس و سرباز كنوني در عرصه سازندگي ادامه دادند

ما خود را پيرو ولايت فقيه و ولايتمدار مي‌دانيم و بايد جهادي كار كنيم و معتقديم اين دنيا محل گذر است و مال و ثروت دنيوي در همين دنيا مي‌ماند بنابراين بايد به فكر آخرت بود.

وي تصريح كرد: در سازندگي و كارآفريني بايد با شتاب بيشتري حركت كنيم در غير اينصورت دشمن از ما پيشي خواهد گرفت.

 

آدرس: آستارا – كمربندي – کیلومتر 3 جاده ويرموني – به مديريت خليل توشه  09113825062

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا