اجتماعیپیشنهاد سردبیرفرهنگیمطالب ویژه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: از تجهیزات نظامی نه، اما از ناوهای فرهنگی و موشک های نرم دشمن نگرانیم

آوای سبز: دکتر ابراهیم رضایی در اختتامیه ی ششمین جشنواره رسانه ای ابوذرگیلان، در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: وقتی اسم رشت را می شنوم، یاد پیشگامی رشت در حماسه 8 دی می افتم و 8دی برگردنِ 9 دی حق دارد.

وی با بیان اینکه در کنش های پس از انقلاب اسلامی، دو تفکر برای اداره ی کشور وجود داشته است، افزود: تفکر غرب گرا که نگاهش به خارج از کشور است و اعتقاد دارد که بدون نیروی خارجی نمی توان کشور را اداره کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: این تفکر در برهه ای اعلام کرد که ایرانی فقط می تواند، آبگوشت بپزد.

رضایی تفکر انقلاب اسلامی را تفکر رهبر انقلاب، میرزا کوچک و شهدا دانست و تصریح کرد: این تفکر به تواناییِ نیروی داخلی اعتقاد دارد و هروقت به این تفکر اعتماد شده است پیشرفت کرده ایم.

وی با بیان اینکه سخت ترین کارهایِ دنیا اداره ی جنگ هاست، افزود: موقعی که تمام دنیا با ما می جنگید، اگر توانستیم، جنگ 8 ساله را مدیریت کنیم، به این تفکر اعتماد و عمل شده بود.

این استاد علوم ارتباطات گفت: علمدار این تفکر، امام و رهبرانقلاب بوده اند و در عصرِ حاضر علمدارِ این تفکر، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رضایی با تاکید براینکه تفکری که آمریکایی ها را شکست داد و داعش را نابود کرد می تواند، داعش فقر و بیکاری را حل کند، بیان کرد: اگر آن تفکر در مجلس و دستگاه قضا و دولت بیاید، مشکلات حل می شود.

وی با اعلام اینکه سردار سلیمانی کارهای بزرگی را مدیریت کردند، افزود: به اذعان خیلی ها، شکست داعش و آمریکا در منطقه، از پیچیده ترین و مشکل ترین کارها بوده است که سردار سلیمانی این کار را کردند.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: در وصیت نامه سردار سلیمانی، ایشان تاکید ویژه ای بر توجه و اطاعت از ولی فقیه دارند و خیمه ی ولایت را خیمه سیدالشهدا می دانند.

رضایی برلزومِ باور این موضوع که در جنگ تمام عیار رسانه ای با دشمن هستیم، عنوان کرد: ما جنگ روایت ها را حتی در داخل خانواده هایمان داریم.

وی با بیان اینکه بی بی سی حاضر نشد، امسال هم از عنوانِ ترور برای شهادت حاج قاسم سلیمانی استفاده کند، افزود: این شبکه امسال هم اعلام کرد که  سردار سلیمانی کشته شد.

 عضو فراکسیون رسانه مجلس گفت: رسانه های غربی روایت های وارونه از وقایع ارائه می کنند مثلا درموردِ سردار سلیمانی، ایشان را جنگ طلب معرفی کردند.

رضایی ابراز کرد: ما امروز از ناوها و تجهیزات نظامی دشمن نگرانی نداریم، نگرانی ما ناظر بر ناوهای فرهنگی و موشک های نرم دشمن است.

وی ماموریتِ اهالی رسانه را مقابله با جبهه ی عظیم رسانه ای دشمن دانست وافزود: گران ترین کالا در دنیای امروز اطلاعات و گران ترین نوع اطلاعات، خبر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تصریح براینکه آفت رسانه های غربگرای ما این است که واقعیت ها را آنگونه که هست روایت نمی کنند، گفت: باور کنیم که درجنگ عظیم فرهنگی و رسانه ای با دشمن هستیم و باید بدانیم که دشمن چکار می کند.

رضایی، سرمایه گذاریِ دشمنان در عرصه ی رسانه را بسیار بیشتر و مضاعفتر از دیگر عرصه ها عنوان کرد و گفت: باید بدانیم انقلاب اسلامی درجبهه حق و طرف مقابل درجبهه ی باطل است.

حجت مهدوی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم بیان کرد: مولانا صدها سال پیش صحبت هایی در باره ی رسانه داشته است و اعتقاد دارد که وجه تمایز انسان و حیوان، آگاهی است.

وی تصریح کرد: وقتی به انقلاب نگاه می کنیم با همه ی محدودیت های آن زمان، امام(ره)، از طریق رسانه ها مباحث خود را مطرح کرد و رسانه تاثیر زیادی در پیروزی داشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به وضعیت نامساعد رسانه های استان، افزود: معنی ندارد که هرکسی از مشکلات رسانه ها صحبت کند، ولی درعمل کاری انجام ندهد.

مهدوی فرق رسانه های ما را با رسانه های دنیا در صداقت و درایت دانست و گفت: در جهان امروزی، رسانه های دنیا واقعیت ها را واژگونه می کنند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا