اقتصادیپیشنهاد سردبیرتبلیغاتچند رسانه ایمصاحبه

صنايع سنگ ممتاز در قدمت، كيفيت و خدماتدهي پيشتاز است

صنايع سنگ ممتاز با حدود سه دهه فعاليت و خدمات‌دهي از واحدهاي پيشكسوت و معتبر اين صنعت در منطقه غرب گيلان (تالش) و بلكه در سطح استان گيلان محسوب مي‌شود.

شيردل رضوي مؤسس و مدير صنايع سنگ ممتاز در مصاحبه اختصاصي با سايت اطلاع رساني آواي سبز آرام ضمن تشريح فعاليت و خدمات واحد تحت مديريت خود به سؤالات مطروحه پاسخ داد.وي با بيان اينكه در سال 72 به تأسيس و راه‌اندازي واحد صنايع سنگ در تالش اقدام كردم؛ افزود: در آن مقطع زماني هيچ واحد مشابهي در غرب استان داير و فعال نبود و فقط شمار اندكي از واحدهاي مصالح‌فروشي، مقدار اندكي سنگ در كنار ديگر مصالح جهت فروش عرضه مي‌كردند و واحد سنگ ممتاز اولين واحدي است كه به صورت تخصصي در زمينه خدمات‌ تهيه و توزيع انواع سنگ در منطقه آغاز به كار كرد.
اين فعال پيش‌كسوت صنايع سنگ سپس با اشاره به اينكه تا قبل از تأسيس و راه‌اندازي اين واحد، به عنوان معمار ساختمان در زمينه سنگ‌كاري و كاشي‌كاري فعاليت داشتم، اضافه كرد؛ در سال 1372 با تأسيس اين واحد بهترين و مرغوب‌ترين انواع سنگ را عمدتاً از اصفهان تهيه و خريداري و در اختيار همشهريان عزيز قرار دادم كه اين خدمات تاكنون ادامه دارد.
شيردل رضوي با بيان اينكه «سنگ نشانه بارزي از خلقت خداوند است»؛ خاطرنشان كرد: سنگ شگفتي انسان را برمي‌‌انگيزد كه از اعماق زمين به شكل‌هايي از عظمت پروردگار است.
وي افزود: سنگ انواع مختلفي دارد كه عمدتاً به سه دسته تقسيم می شود يك دسته سنگ خارا است كه به نوعي سخت‌ترين نوع سنگ به حساب مي‌آيد و انواع سنگ‌هاي گرانيت مشكي، سفيد، قرمز، سبز و… را شامل مي‌‌شود. معادن اين نوع سنگ‌ها در بيرجند، اطراف اصفهان، بروجرد، مشهد و… قرار دارد كه پس از استخراج به اصفهان انتقال و در آنجا به سايز و ابعاد مختلف برش داده مي‌شود و در نهايت به دست مصرف‌كننده مي‌رسد.
وي افزود: نوع يا دسته ديگر سنگ مرمريت است كه به لحاظ سختي؛ تا حدي ضعيف‌تر از سنگ‌هاي خارا و گرانيت بوده اما به لحاظ زيبايي و ظرافت كم نظير محسوب مي‌شود. اين نوع سنگ نيز 20 تا 30 نوع است.
مدير صنايع سنگ ممتاز در ادامه نوع سوم سنگ‌ها را تراورتن اعلام كرد و گفت: اين نوع سنگ‌ها در يك سر سوراخ‌هايي دارد كه با چسب و رزين پر مي‌شود و بيشتر در نماي ساختمان‌ها كاربرد مصرفي دارد.
وي افزود: سنگ تراورتن به لحاظ وزني سبك‌تر از ديگر انواع سنگ (خارا – مرمريت) است.
شيردل رضوي تصريح كرد: استفاده از سنگ‌هاي تراورتن در نماي ساختمان علاوه‌بر اينكه زيبايي خاصي به بنا مي‌بخشد دوام و ماندگاري طولاني‌مدت ساختمان را نيز تضمين مي‌كند!
وي در پاسخ به سوال سايت آواي سبز آرام مبني بر اينكه آيا واحد صنايع سنگ ممتاز در عرصه صادرات نيز فعال است يا خير؛ گفت: حوزه كاري و خدمات‌دهي اين واحد؛ عمدتاً استان گيلان است و تاكنون در زمينه صادرات فعاليتي نداشته‌ام!
اين فعال پيش‌كسوت و خوشنام صنعت سنگ در پاسخ به سوال ديگر كه از ميزان اشتغالزايي اين واحد جويا شد؛ اظهار داشت: پيش از اين 10 كارگر به طور مستقيم در اين واحد مشغول به كار بودند كه جملگي تحت پوشش بيمه و مزاياي تأمين اجتماعي قرار داشتند اما به لحاظ سنگين بودن تعرفه حق بيمه (كه 30 درصدي محاسبه مي‌شود) و پرداخت آن هر ماهه رقم بسيار كلاني را تشكيل مي‌داد كه از توان مالي اين واحد خارج بود، ناچاراً تعدادي از اين نيروها را تعديل نموديم. اما لازم است تأكيد كنم كه يكي از بزرگ‌ترين و اصلي‌ترين مشكلات واحدهاي صنعتي،‌ توليدي خدماتي و به طور كلي صنوف و مشاغل مختلف، همين تعرفه بالاي حق بيمه است كه شوق كارآفريني را در مديران و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي كم رنگ نموده و مانع از اشتغالزايي است. به عبارت ديگر چنانچه سازمان تأمين اجتماعي تعرفه حق بيمه را كاهش دهد، قطعاً نرخ بيكاري به ميزان قابل توجهي در جامعه كاهش خواهد يافت.


شيردل رضوي فعال پيشكسوت صنعت سنگ در پايان با اشاره به اينكه عموم مردم آگاهي و شناخت كاملي از سنگ، اهميت و كاربردهاي آن ندارند، توصيه كرد: قشرهاي مختلف مردم شريف با مطالعه پيرامون سنگ و مزاياي استفاده از آن در ساختمان اطلاعات خود را در اين خصوص ارتقا بخشند كه در اين صورت به مزاياي استفاده از سنگ در زيبايي و استحكام بخشيدن به نماي ساختمان واقف خواهند شد. ضمن اينكه امروزه قيمت سنگ تفاوت چنداني با كاشي و سراميك ندارد اما استفاده از سنگ هم زيبايي و هم دوام و ماندگاري ساختمان را تضمين خواهد كرد.
نشاني:  گیلان ،كيلومتر 5 تالش – ابتداي اتوبان اسالم – نبش ميدان
تلفن: 44284905 – 44284959 – 013
09111811469 – 09116371469

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا