اجتماعیپیشنهاد سردبیر

دکتر داود سلطانیان وکیل پایه یک دادگستری کلارآباد

خیلی از امورات روزمره بار حقوقی دارد و باید از وکلا یاری گرفت

به گزارش رسانه سراسری آوای سبز، دکتر داود سلطانیان وکیل پایه یک دادگستری ، مدرس دانشگاه ، دکتری حقوق خصوصی ، رتبه اول آزمون وکالت استان مازندران در سال ۸۹ و رتبه اول اختبار وکالت استان مازندران در سال ۹۲ هستند.
وی در گفتگویی صمیمانه با آوای سبز درخصوص اینکه نقش وکیل را در کشور چگونه ارزیابی می کنید اظهار داشت: نقش وکیل در کمک به دستگاه قضا در راستای تحقق عدالت بسیار مهم است. وکیل با انتخاب پرونده های مناسب و دفاع شایسته قطعا در کشف واقع و کمک به قاضی و احقاق حق نقش موثری دارد. دربسیاری از موارد پرونده های حقوقی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و مفاد مدارک شخص به جهت ابهام نیاز به یک تفسیر فنی و دقیق دارد. یک وکیل خوب می تواند با پیدا کردن راهکار قانونی و دفاع شایسته موکل خود را از بن بست پرونده نجات دهد و قاضی را در کشف واقع و صدور یک رای عادلانه یاری رساند.
وی درمورد اینکه چگونه می توان حرفه وکالت را فرهنگسازی کرد گفت:
به طور قطع امروزه درصد بیشتری از مردم نسبت به اهمیت حضور و دخالت وکیل در امور حقوقی خود آگاهی پیدا نموده اند. استفاده از خدمات تخصصی نه تنها در حوزه وکالت بلکه در سایر حوزه ها نیز رشد مناسبی داشته و این امر باعث دلگرمی است . چراکه استفاده از خدمات تخصصی، نوعی دور اندیشی است که می تواند موضع افراد را حفظ نموده، ریسک را مدیریت کرده و از هدررفت زمان و دارایی جلوگیری نماید.
دکترسلطانیان درخصوص اینکه چه نوع پرونده هایی را قبول می کند خاطر نشان کرد:
امیدوارم حمل بر خودستایی یا غرور نگردد اما در حال حاضر حجم و تنوع فعالیت ها، ناگزیر من را به سمت انتخاب و گلچین تعداد محدودی از پرونده ها ( معمولا پرونده های ملکی و قراردادها) سوق می دهد. تلاش تخصصی من برای پیشبرد پرونده و مدیریت زمان، محدودیت هایی را ایجاد می نماید و مانع از پذیرش تمام پرونده ها می گردد اما در عین همواره سعی می کنم فرصتی را برای ارائه مشاوره ها فراهم نمایم و حداقل از این جهت شرمنده دوستان نباشم. روزانه ده ها نفر تماس میگیرند و یا به دفتر مراجعه میکنند و من بابت مشاوره حقوقی هیچ مبلغی از هیچ شخصی نمیگیرم و اینرا به فرمایش امام علی (ع) از باب «زکوة العلم نشره» محسوب می کنم .
به همکاران هم توصیه می کنم که در هرزمینه ای که تخصص و تجربه بیشتری دارند پرونده های مربوط به همان حوزه را قبول کنند. به هرحال دانش حقوق بسیار فراگیر و گسترده است و نمی توان در تمام حوزه های آن اشراف پیدا کرد.
این وکیل خبره پایه یک دادگستری در سخنی با مردم اذعان داشت: مردم روزانه با موضوعات مختلف حقوقی درگیر هستند. مسائل حقوقی را ساده نگیرند و سعی کنند که حتما با یک وکیل مشاوره داشته باشند. مثلا در مرحله انعقاد یک قرارداد شاید کمتر کسی به تحقق اختلاف در آینده با طرف مقابل خود فکر کند و معمولا یک قرارداد با کمال صلح و صفا و‌ احترام منعقد می شود اما چندی بعد یک جمله ساده یا ابهام کوچکی در همین قرارداد مشکلات و اختلافات شدید بین طرفین آن ایجاد کند. ورود وکیل در تنظیم قرارداد می تواند باعث پیشگیری از وقوع اختلافات بعدی شود. پیشنهادم به دستگاه قضایی این است با وکلایی که در حوزه های تخصصی حقوق دارای دانش، تجربه و صائب نظر ‌ هستند، تبادل اندیشه و تعامل بهتری داشته باشند و از نظرات علمی آنان استفاده کنند.

دکتر داود سلطانیان
وکیل پایه یک دادگستری
مدرس دانشگاه
ملاقات با تعیین وقت قبلی
آدرس: مازندران،عباس‌آباد،کلارآباد،روبروی بانک ملت ،دفتر وکالت
تلفن تماس:
۰۹۱۱۱۹۶۲۴۷۱
۰۹۱۲۳۲۵۵۵۰۴

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا