مصاحبه

گذشت زمانه منشاء آرامش جامعه امروزی است

اسدالله رئیسی وکیل دادگستری نوشهر

اسدالله رئیسی وکیل دادگستری نوشهر :
گذشت زمانه منشاء آرامش جامعه امروزی است
به گزارش پایگاه خبری آوای سبزآرام : اسدالله رئیسی وکیل پایه یک دادگستری نوشهرکه در ابتدا کارمند دادگستری بودند و در سال 1387بازنشسته شده است با توجه به این که مدیر دفتر بوده براساس مُهرقانون و امتیازاتی که وجود دارد در کانون وکلای مازندران ثبت نام کرده و پس از دوره کارآموزی با موفقیّتی که داشتند در آزمون وکالت قبول شدند و پروانه وکالت گرفتند . وی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آوای سبز در خصوص این که چه نوع پرونده هایی را می پذیرد ؟ اظهار داشت:
با توجه به این که بنده سابقه کارمندی در د اد گستری را داشتم هرنوع جرائمی از جمله ؛ اختلافات ملکی ، خانوادگی ،ثبتی ، مالی و غیرمالی می باشد بیشتر قبول و پیگیری می کنم .
وکیل دادگستری حوزه قضایی نوشهر در خصوص پاسخ سئوال این که از چه راههایی می توان وکلای زبردست و ممتاز راشناخت ؟ اظهارداشت : وقتی ما وکلا ،درد جامعه را بدانیم و روش سازش در جامعه وجودداشته باشد یا این که در مشکلات افرادی که تمکن مالی از حیث پرداخت حق الوکاله و هزینه دادرسی را ندارند را باید مورد حمایت قرار دهیم . با این توصیف وکلا خود به خود معرفی می شوند این روش وکالت من است بخصوص اشخاصی که در مانده اند و از لحاظ مالی در مضیقه هستند ما باید از آنها حمایت کنیم ودر رفع مشکلاتشان ، مشاوره دهیم .
خبرنگارآوای سبز در پاسخ سوال ، پرونده ای که وکیل دارد چه امتیازاتی در برابر پرونده ای که وکیل ندارد جویاشد ؛ گفت : پرونده ای که وکیل دارد چون وکیل با قانون آشنایی دارد و بر پرونده اِشراف دارد و در رسیدن حق موکل راههای قانونی را بیشترآشناست تا افراد عادی ، البته در جامعه ما برخی از افرادعادی هم کم و بیش با قانون شناخت کافی دارند . در مجموع وکلا بیشتر و بهتر پیگیر راههای قانونی هستند و به اصطلاح وکلا چراغ هدایت قضات محترم هستند .
رئیسی در پاسخ به سئوال آوای سبز مبنی بر این که وکلا برای پیشبرد پرونده ها با چه مشکلاتی روبرو هستند ؟ اظهار داشت : خیلی کم پیش می آید با ما برخورد نادرستی صورت گیرد در جلسات دادگاه و در محاکم قضایی تعامل و همگرایی خوبی بین وکلا و قضات محترم و کارکنان شریف دادگستری وجود دارد ولذا همگان مفتخرند وکیل به دنبال گرفتن حق و حقوق موکلش است .ناگفته نماند وکیل نیز باید سعی کند پرونده هایی که واقعاً محق است بپذیرد و لذا بنده سعی ام این است که حداقل پرونده هایی که قبول می کنم 90 درصد پرونده جانب حق داشته باشند تا وجدانم آسوده خاطر باشد و در بیشتر مواقع پرونده های ناحق را نپذیرفته ام ومشاوره رایگان و راهنمایی کرده ام .
وی در پاسخ نقش کانون وکلای مازندران در کارنظارت وکلای دادگستری و تخریب شخصیت این قشر زحمتکش اذعان نمود: کانون وکلا بر کار وکلا نظارت مستقیم دارند و نحوه فعّالیّت وکلا را مورد بررسی قرار می دهند و این که متاسفانه چهره وکلا ی دادگستری در جامعه دوپهلو و کاسب مآبانه معرفی شده است ! این معضل در هر صنفی وجود دارد و مختص جامعه ی وکالت نمی باشد معمولاً در صنف وکالت افراد سوجو کمترپیدا می شوند و در برخی از مشاغل هم افرادی هستند که رشوه می گیرند و بیشتر از حق خود توقع دارند فلذا نمی توان همه افراد صادق را در زمره این اشخاص که سودجو هستند مورد قیاس قرار داد .
رئیسی در پایان خطاب به مردم فهیم و نجیب ابراز عقیده کرد : گذشت و مدارا نکته بسیاربا اهمیتی است که انسان ها باید آن را الگوی خود قرار دهند خصوصاً رفتار درست ، گفتار درست ، وجدان درست به اصطلاح بزرگان ؛ وجدان تنها محکمه ای است که نیاز به قضاوت ندارد مع ذالک همانگونه که تاکید کردم بیشتر این موارد به فرهنگ ، تربیت فعلی جامعه بر می گردد زیرا الگوهای ما همچون حضرت امام علی (ع) را باید سرمشق خویش قرار دهیم .مع الوصف در جامعه امروزی باید دست در دست هم نهیم تا زندگی بهتری را به جامعه ارایه دهیم .آسایش و آرامش را برای خانواده خود و دیگران بخواهیم همه ی ما که الگوی جامعه هستیم در رفتار و کردارمان در پیشرو جامعه متمدن دور از هرگونه هیاهو که مایه سرافرازی و افتخارجامعه اسلامی است سرمشق زندگی خویش قرار دهیم تا از حجم ورودی پرونده ها در دادگاه ها جلو گیری کنیم و در نهایت زندگی سالم نیاز به کنجکاوی و تفحص ندارد . به امید روزی که زندگی سالم و پاک و جامعه متمدن آشنایی با قانون مدون روزمره زندگی سرلوحه ی ما باشد .سلامتی و تندرستی همگان در پناه خداوند متعال باشید .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا