اجتماعیپیشنهاد سردبیرچند رسانه ای

درس تاسوعا و عاشورای حسینی بصیرت در برابر فتنه ها است

آوای سبز: امام جمعه رودسر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: پیام و درس تاسوعا و عاشورای حسینی داشتن بصیرت در برابر فتنه های زمان است، امام زمان تان را رها نکنید و پشت سر روحانیت اصیل شیعه بمانید.
به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین تقی روحانی در مراسم بیست و سومین سالگرد عالم ربانی و مجاهد فی سبیل الله ابوشهدا، حاج شیخ احمد جنیدی و چهار فرزند شهیدش نصرالله، محمد، حمید و رضا که همزمان با شب تاسوعای حسینی در مسجد طالب زاده رودسر برگزار شد، اظهار کرد: فقط یک دسته از انسان ها آن هم دانشمندانی که وصل به خدا هستند خشیت خدا را دارند و مرحوم جنیدی یکی از این دانشمندان بود.
وی با بیان اینکه مرحوم جنیدی ادامه دهنده راه سرخ کربلا بود، افزود: این عالم ربانی شاگرد و تربیت شده مکتب عاشورا بود، در حوزه ی امام صادق (ع) تحصیل کرد و در جایی که لازم بود، لباس رزم به تن کرد و همچون ابا عبدالله وارد نبرد شد.
امام جمعه رودسر با بیان اینکه شب سالگرد رحلت حاج آقا جنیدی ارتباط نزدیک و خوبی با شب تاسوعای حسینی دارد ، تصریح کرد: مرحوم جنیدی مصداق بارز عالم عامل بود یعنی آن چه را می فرمود عمل می کرد اگر مردم را ترغیب می کرد که فرزندان شان را به جبهه ها بفرستند خودش هم به این گفته ها عمل می کرد و چهار فرزندش را به نبرد بی امان در جبهه های جنگ فرستاد و به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه عالم ربانی مرحوم جنیدی حدود 17 سال امام جمعه رودسر بود،گفت: این عالم بزرگوار در زمان لازم به صورت خانوادگی، خودش، همسرش و فرزندانش در جبهه های نبرد علیه باطل حضور پیدا می کردند.
روحانی با اشاره به اینکه از غیبت صغری تا غیبت کبری امام زمان(عج) روحانیت اصیل شیعه، آن هایی که در خط مستقیم قرآن و اباعبدالله بودند از اسلام ناب حمایت و حفاظت کردند، بیان کرد: بسیاری از این ها در دفاع از اسلام ناب، جان خود را دادند، لذا در روایات آمده علمای راستین دین، وارثان انبیاء هستند.
وی با بیان اینکه علمای راستین اسلام ناب، مرزبانان دین هستند، افزود: هر جا اسلام به خطر افتاد، علمای راستین، سینه سپر کردند، فریاد زدند و از دین اسلام مرزبانی کردند، این روحانیت اصیل بود که مقابل استعمار ایستاد؛ آن فتوای معروف میرزای شیرازی، کمر انگلستان و آن هایی که بنا داشتند ملت ایران را به استثمار بکشند، شکست؛ روحانیت بود که مقابل استبداد و ظلم رضاخانی ایستاد، این شجاعت از آن کسی است که در مکتب اباعبدالله تربیت شده باشد و این قدرت روحانیت اصیل شیعه است.
امام جمعه رودسر با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی، اقشار مختلفی از دانشجویان، دانش آموزان، بازاریان و غیره به شهادت رسیدند، گفت: طبق آمار رسمی بنیاد شهید، آمار شهدای روحانی نسبت به دیگر اقشار جامعه بیشتر است؛ دو هزار و 700 شهید طلبه و روحانی، چهار هزار و 200 جانباز، 370 آزاده دوران دفاع مقدس، نقش روحانیت اصیل شیعه است.
روحانی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب 17 خط انحرافی علیه انقلاب اسلامی و روحانیت تلاش می کردند که روحانیت را از صحنه خارج کنند، چون می دانستند اگر روحانیت اصیل شیعه در میدان باشد جایی برای جولان دادن آن ها در انقلاب اسلامی نیست و احساس خطر می کردند، افزود: شخصیتی مانند مرحوم جنیدی نقش برجسته ای در حراست از انقلاب داشت، این روحانی بصیر در کمال زهد و بی تشریفاتی در کنار و همراه مردم زندگی می کرد اما دشمن این جور چهره های نورانی که بین مردم باشند و تلالو داشته باشند را می شکند، الان هم نقشه دشمن همین است.
وی با اشاره به تلاش دشمن در فضاهای مجازی و رسانه های بیگانه در انتخابات ریاست جمهوری گفت: سارقان و چپاولگران بیت المال از انتخاب روحانیت اصیل مانند حجت الاسلام رئیسی احساس ترس و خطر کردند اما ملت ایران همانند گذشته پای آرمان های انقلاب و روحانیت اصیل ایستادند.
وی با اشاره به انتخاب درست ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در کنار پاسبانی ملت ایران از روحانیت اصیل، آن ها نسبت به روحانیتی که از مکتب امام حسین(ع) نبوده و احساس وظیفه نمی کنند و نسبت به درد مردم بی تفاوت هستند نیز گلایه به حق دارند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا