پیشنهاد سردبیرچند رسانه ایفرهنگیمصاحبهمطالب ویژه

دكتر محمدرضا كاظمي گیساوندانی صاحب‌نظر و فعال فرهنگي – اجتماعي: داوطلبان نمايندگي مجلس بايد از فرصت برابر در تبليغات برخوردار شوند.

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
دكتر محمدرضا كاظمي گيساونداني از فعالان صاحبنظر در امور فرهنگي اجتماعي – اقتصادي است كه در آستانه نزديك شدن به انتخابات مجلس شوراي اسلامي و در ادامه سلسله مصاحبه‌هايي كه پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبزآرام در راستاي تنوير افكار عمومي با هدف تلاش براي مشاركت حداكثري ملت شريف و هم‌استاني‌ها و همشهريان عزيزان شهرستان رشت (سنگر ،کوچصفهان،لشت نشاء،خشکبیجار، و خمام) در پاي صندوقهاي اخذ رأي؛ ترتيب داده است در مصاحبه با اين پايگاه به بيان نقطه نظرات و ديدگاههاي خود در پيرامون جايگاه مجلس، ويژگي‌هاي داوطلبان نمايندگي خانه ملت و انتخاب نامزدهاي اصلح و داراي برنامه شفاف پرداخت.
دكتر محمدرضا كاظمي گیساوندانی كه دانش‌آموخته‌ي رشته جغرافيا در مقطع دكترا است كه به عنوان يك فرهنگي باسابقه به تدريس اشتغال دارد؛ در ابتداي مصاحبه به اين نكته اشاره كرد كه در ارزيابي و اظهارنظر در خصوص عملكرد مجلس فعلي، بايد نقاط قابل بحث ، قضاوت عملکرد مجلس فعلی به مردم واگذار شود كما اينكه عملكرد اين مجلس در برخي موارد قابل بحث و در برخي موارد قابل نقد است.
وي با بيان اينكه «آنچه كه بايد اصلاح شود؛ نقاط ضعف و كاستي‌ها مي‌باشد، خاطرنشان كرد؛ يكي از مسايلي كه در ماه‌هاي پاياني مأموريت مجلس فعلي؛ اذهان عمومي را معطوف خود نموده مبحث افزايش سن بازنشستگي است كه با خط مشي و اهداف جوانگرايي دولت منافات دارد. ضمن اينكه هر انساني تا سن مشخص توانمندي‌هايي دارد و بعداز آن اين توانمندي‌ها به تدريج كاهش مي‌يابد و لازم است نيروهاي تازه نفس راه و مسيرهاي تعيين شده را ادامه دهند.
دكتر محمدرضا كاظمي گیساوندانی در همين خصوص اضافه كرد: معتقدم مجلس در مبحث افزايش سن بازنشستگي بايد از نقطه‌نظرات تخصصي كارشناسان مختلف استفاده مي‌كرد.
وي با بيان اينكه: «60 سالگي آخرین مرحله سنی براي بازنشستگي محسوب مي‌شود»؛ تشريح كرد: دولت و مجلس بايد ميدان را براي حضور جوانان متخصص و متعهد وسيع‌تر نمايند. جامعه ما به دلايل مختلف به سمت پير شدن مي‌رود و در اين شرايط لازم است به نيروهاي جوان و حضور آنها در سطوح مختلف اداره كشور، توجه ويژه‌اي شود. كما اينكه بزرگان نظام جمهوري اسلامي بر مبحث جوان‌گرايي عنايت و تأكيد مي‌ورزند.
اين صاحب‌نظر در امور فرهنگي اجتماعي؛ سپس با اشاره به اينكه بافت استان گيلان، به طوركلي كشاورزي و توریستی است؛ توضيح داد: شهرنشيني به معناي واقعي كلمه در شهرهاي شمالي و ازجمله شهرهاي استان گيلان محقق نمی شود و اكثر شهرنشينان؛ به نوعي ريشه در روستاها دارند. به بيان ديگر بافت روستايي به نوعي در بافت شهري تنيده شده است.(این نشان از وابستگی و نزدیکی شهرها و روستاهای استان گیلان به خصوص شهرستان رشت است.)
دكتر محمدرضا كاظمي گیساوندانی با اشاره به افزايش نرخ تورم در هر سال افزود: فشارهاي ناشي از اين افزايش تورم – كه متأثر از نرخ‌هاي جهاني و دلار و… است بيش از همه به قشرهاي كم‌درآمد و به خصوص روستاييان و كشاورزان آسيب وارد مي‌كند. كما اينكه كشاورز برنجكار، به مدت يكسال متحمل زحمت و رنج زيادي مي‌شود كه بعداز به بار نشستن محصول و برداشت آن، بتواند حداقل‌هاي زندگي روزمره خود ،خانواده و افراد تحت تكفل خود را تأمين كند كه در سالجاري هزينه‌هاي كشت ،داشت و برداشت نسبت به سال قبل چند برابر افزايش يافت و در مقابل قيمت برنج سير نزولي پبدا كرد.
وي با بيان اينكه برنج يكي از محصولات استراتژيك گيلان محسوب مي‌شود؛ افزود: در گذشته نه چندان دور دولت سوبسيدهايي براي قشر زحمتكش و آسيب‌پذير ازجمله كشاورزان در نظر مي‌گرفت و برنج را به قيمت متعادل از كشاورز خريداري و به قيمت مناسب به مصرف‌كننده عرضه مي‌كرد. اما اين سوبسيدها طي دو سال اخير قطع شده و كشاورزان اكنون به شدت با مشكلات مالي دسته و پنجه نرم مي‌كنند.
دكتر محمدرضا كاظمي گیساوندانی خاطرنشان كرد: ابعاد مشكلات كشاورزان به حدي گسترده شده كه كشت محصول براي اين قشر زحمتكش مقرون به صرفه نبوده و بلكه با ضرر و زيان همراه است كه در چنين شرايطي بسياري از كشاورزان براي گذران امور و تأمين معاش ناگزير از فروش اراضي كشاورزي خود مي‌شوند و شماري نيز به شهرها مهاجرت و مشاغل كاذب و غيرمولد پيشه مي‌كنند. از سوي ديگر در سالهاي اخير افرادي از استان‌هاي ديگر؛ به خريد اراضي در روستاها اقدام نموده كه اغلب كاربري كشاورزي داشته و با تغيير كاربري؛ ويلاسازي و… نموده‌اند كه ادامه اين روند، در آينده نه چندان دور چهره و بافت روستاها را به طور كلي دگرگون خواهد ساخت!

دكتر محمدرضا كاظمي گیساوندانی با جمع‌بندي اظهارات خود تأكيد كرد: نمايندگان اصلح دغدغه رفع مشكلات جامعه و ازجمله مردم حوزه انتخابيه خود را دارند. متخصص، متعهد و دلسوز براي كشور، نظام و ملت هستند و در عزل و نصب‌ها دخالت نمي‌كنند. چنانچه فردي را براي مسئوليتي توانمند تشخيص دهند فقط نظر خود را بيان مي‌دارند و همانطور كه قبلاً اشاره كردم يك نماينده اصلح منافع ملت را بر منافع شخصي مقدم مي‌شمارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا