پیشنهاد سردبیر

امام جمعه شهرستان رودسر: دشمن درصدد ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت دین است

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه ۱۷ خط انحرافی علیه روحانیت اصیل شیعه در حال فعالیت است گفت: دشمن درصدد است حاکمیت دین را که در روحانیت اصیل شیعه تبلور دارد ناکارآمد جلوه دهد.

به گزارش پایگاه خبری آوای سبز آرام به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «‌تقی روحانی» شامگاه پنجشنبه( ۱۳ مرداد) در مراسم یادواره ابوالشهدا حجت‌الاسلام مرحوم حاج شیخ احمد جنیدی امام جمعه فقید شهرستان رودسر و چهار فرزند شهیدش که در مزار شهدای گمنام و با حضور استاندار گیلان برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری درباره این عالم و روحانی مجاهد و‌ مخلص در تعبیری بسیار خاص و‌ ویژه فرمودند که ایشان از اولیا الله بودند.

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه سخن گفتن درباره عالم مجاهد و فرزانه بزرگوار حاج‌آقای جنیدی کار بسیار سختی است عنوان کرد: این عالم بزرگوار ۱۶ سال در این شهر اقامت داشتند و خودشان، فرزندانشان و همسر مکرمه ایشان خدمات زیادی را برای اسلام و انقلاب انجام دادند.

روحانی یاری رساندن به رزمندگان اسلام را تنها گوشه‌ای از خدمات ارزشمند حاج آقای جنیدی و خانواده ایشان ذکر و تصریح کرد: اگر امروز ما محضر مقام معظم رهبری مشرف شویم معظم له شهر رودسر را به نام شهر حاج آقای جنیدی و شهدایش می شناسند.

وی اذعان کرد:‌ عالم متقی مرحوم حاج‌آقای جنیدی خودشان و فرزندانشان برای اسلام فدا شدند و زیر این خیمه‌ها باید از این بزرگان یاد شود زیرا هر آنچه را که پشت تریبون خطبه‌های نماز جمعه می‌گفتند آن را عمل می کردند و اگر مردم را به حضور در جبهه و کمک به رزمندگان تشویق می‌کردند فرزندانشان در خط مقدم جبهه در حال نبرد بودند.

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه جلوه‌ای از خط سرخ عاشورای حسینی(ع) در خاندان حاج آقای جنیدی قابل مشاهده است افزود: سخن گفتن درباره نثار کردن چهار فرزند یکی پس از دیگری و به خاک سپردن آنها آسان است‌ و آرزو می کنیم خداوند متعال روح این عالم مجاهد و خانواده ایشان را با شهدای کربلا محشور نماید.

روحانی ضمن اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه اذعان کرد: مقام معظم رهبری درباره نماز جمعه، امام جمعه و عظمت سنگر نماز جمعه هر آنچه را که لازم بود به همه ملت و اقشار مختلف و مسئولان فرمودند و مشخص کردند که چه وظیفه‌ای بر عهده داریم.

وی حملات بی‌وفته همه جانبه دشمن علیه اسلام و انقلاب، ارزش‌ها و خصوصا سنگر نماز جمعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز وظیفه ما به نسبت گذشته سنگین تر است زیرا اگر سنگر مستحکم نماز جمعه ضعیف شود و یا خدای ناکرده هر کداممان به سمت و سوی تضعیف آن حرکت کنیم فردای قیامت باید به حاج آقای جنیدی و‌ شهدایش پاسخ بدهیم.

امام جمعه شهرستان رودسر در ادامه نقش روحانیت اصیل شیعه در عصر غیبت را مورد توجه قرار دادند و با بیان اینکه روحانیت اصیل شیعه تا به امروز از دین پاسداری کردند اضافه کرد: ما در همین کشور و در این ۴۲ سال با چشمانمان دیدیم که شیخ عمامه به سر در میدان هفت تیر تهران در روز جهانی قدس با دین مردم چه کرد در حالیکه زیر پای او کف می‌زدند و روزه خواری می‌کردند و شعارهای ساختارشکن سر می‌دادند.

روحانی با تاکید بر اینکه علمای اصیل راه انبیاء الهی را می‌پیمایند ابراز داشت: علمای راستین شیعه مرزبانان دین مردم هستند تا اجازه ندهند به این مرز حمله‌ای بشود و نظیر آن را ما در امام راحلمان دیدیم که چگونه خروشید و با همه وجود فریاد زد و تمام ناملایمات را هم به جان خرید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس، مرحوم آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری ، آیت‌الله سعیدی و آیت‌الله غفاری ابراز داشت: این روحانیت اصیل شیعه بود که در جریان مشروطه در مقابل استعمار و یا در مقابل استثمار و استبداد رضاخانی ایستاد و این روحانیت اصیل شیعه بود و هست که در مقابل ظلم طاغوت ایستادگی کرد.

امام جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: طبق آمار رسمی بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهدای روحانیت از حیث آماری بیشترین آمار را نسبت به دیگر اقشار دارند و برخی که امروز علیه روحانیت سخن میگویند باید به حاج‌آقای جنیدی نگاه کنند و ببینند که روحانیت اصیل شیعه چه جایگاهی داشته و دارد.

روحانی عنوان کرد: امروز حملاتی که علیه جامعه روحانیت اصیل شیعه میشود شاید در تاریخ بی‌نظیرترین حملات باشد و دشمن دائم در تلاش است تا مردم را از روحانیت جدا کند و بین دین و روحانیت فاصله بیاندازند و بگوید که اگر دین در این کشور باشد پیشرفتی هم در کار نخواهد بود و این درست همان چیزی است که مقام معظم رهبری درباره آن هشدار دادند.

وی ضمن اشاره به آمار دو هزار و ۷۰۰ شهید طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس اذعان کرد:‌ روحانیت اصیل شیعه سربلند است و مردم بزرگوار این حضور همه جانبه روحانیت اصیل شیعه را در مرزبانی از اسلام و ارزشهای انقلاب می‌بینند.

امام جمعه شهرستان رودسر یادآور شد: امروز حدود ۱۷ خط انحرافی رسما اعلام کردند که علیه روحانیت اصیل شیعه در حال فعالیت هستند و تلاش میکنند تا مردم از روحانیت روی گردان شوند و درصددند حاکمیت دین را که در روحانیت اصیل شیعه تبلور دارد ناکارآمد جلوه دهند بنابراین باید مراقب اینگونه توطئه‌ها باشیم.

روحانی با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی در همه عرصه‌ها اقتدار دارد اما دشمن در حال ناامید کردن مردم علیه انقلاب و دولت خدمتگذار است خاطرنشان کرد: امروز اگر مرحوم حاج‌آقای جنیدی و فرزندان شهیدش سر از خاک بردارند پیامشان به ما این خواهد بود که پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت مان آسیبی نرسد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا