اقتصادیپیشنهاد سردبیرتبلیغات

استمداد مدير مركز بهبودي و اقامتي ثروت معنوي از مسوولان و خيرين براي كمك و حمايت از اين مركز

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
اعتياد به مواد مخدر يكي از معضلات اساسي جوامع كنوني محسوب مي‌شود كه كشور و جامعه ما نيز از اين معضل و بلا مصون نمانده و مشخصاً طي چندين سال اخير انواع مواد مخدر صنعتي كه از سوي سوداگران مرگ تهيه، توليد و توزيع مي‌شود؛ شماري از جوانان مستعد و نيز ديگر رنج‌هاي سني را به دام خود كشانده و زمينه نابودي و مرگ تدريجي اين عزيزان را فراهم ساخته است.
اعتياد به مواد مخدر به خصوص انواع صنعتي آن كه با عناوين و اسامي مختلف و نسبتاً به سهولت در دسترس قرار دارد؛ منشأ و ريشه اكثر ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي از قبيل، سرقت، قتل، تجاوز به عنف و… شده؛ چرا كه برخي از اين مواد به شدت توهم‌زا بوده و با تخريب ذهن فرد معتاد او را به سوي انواع جنايات سوق مي‌دهد.
نگاهي اجمالي به صفحات حوادث روزنامه‌ها و صفحات فضاي مجازي، تصاوير و داده‌هاي هولناكي را به مخاطب عرضه مي‌كند. از قبيل ؛ قتل مادر يا پدر توسط پسر معتاد كه در شرايط توهم ذهني، پدر و مادر خود را همچون شيطان تصور كرده و يا اينكه بنا بر اعترافات برخي از اين معتادان جنايتكار، صدايي در ذهن آنها پيچيده كه با كشتن نزديك‌ترين عضو خانواده خود، شرارت را از بين ببرد. يكي از اين معتادان كه در اقدامي جنون‌آميز ناشي از مصرف مواد روانگردان برادر خود را به قتل رسانده بود در اعترافات خود گفت: صدايي در ذهن من پيچيد كه بايد شرارت را در كره زمين از بين ببرم و برادرم اولين فرد در فهرست اين شرارت بود (نقل به مضمون)
با توجه به اثرات وحشتناك و هولناك مصرف مواد مخدر؛ برخي از معتادان به موقع درصدد ترك مواد افيوني برمي‌آيند و نيز افرادي نيكوكار و خيرخواه براي نجات معتادان به مواد مخدر؛ اقداماتي انجام مي‌دهند كه از مهم‌ترين اين اقدامات تأسيس و راه‌اندازي كمپ‌هاي ترك اعتياد است.
مركز بهبودي اقامتي مرسوم به «ثروت معنوي» از جمله مراكز عام‌المنفعه‌اي به شمار مي‌رود كه در راستاي درمان و ترك مواد افيوني معتادان خودمعرف از سوي يك فرد نيكوكار و خير در روستاي طارمسر لولمان بخش کوچصفهان راه‌اندازي شده است.
منوچهر جلوداريان مديرعامل هيأت مديره موسسه ثروت معنوي گيلان در مصاحبه اختصاصي با «پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام»، با اشاره به اينكه از 14 سال قبل در اين استان مشغول فعاليت و خدمات‌دهي است؛ اعلام كرد: اين مركز با مجوز رسمي سازمان بهزيستي با شماره ثبت 8 فعاليت و خدمات خود را آغاز كرده كه عمده فعاليت آن سم‌زدايي و بازتواني معتادان به مواد مخدر است.
وي افزود: بيماراني كه تمايل به درمان دارند با مراجعه به اين مركز؛ از خدمات ما بهره‌مند مي‌شوند.
وي گفت: روش اين مركز؛ پرهيزمدار است كه به عبارت ديگر كار ترك و درمان بدون استفاده از دارو و به شيوه غيربيمارستاني صورت مي‌گيرد.
منوچهر جلوداريان با اعلام اينكه ظرفيت اسمي مركز «ثروت معنوي»؛ 30 نفر است؛ افزود: در حال حاضر 25 مددجو در اين مركز مراحل ترك و درمان را سپري مي‌كنند.
وي با اشاره به خدمات اين مركز اضافه كرد: مشاوره اعتياد و خانواده؛ مشاوره فردي و گروهي؛ مشاوره پيشگيري از اعتياد؛ سم‌زدايي انواع مواد مخدر از جمله خدماتي است كه به مددجويان ارايه مي‌شود.
مديرعامل مركز بهبودي اقامتي ثروت معنوي همچنين با بيان اينكه اين مركز از همكاري پزشك روانشناس (به عنوان مدير داخلي) داراي گواهينامه مددياري اعتياد، و پزشك به عنوان مسوول امور فني برخوردار است؛ خاطرنشان كرد: اين مركز همچنين داراي مدرك ترك ماترسيك (ترك شيشه) است.
وي سپس در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه از مشكلات اين مركز جويا شد، گفت: مشكلات اقتصادي و كمبود نقدينگي و تعرفه بسيار اندك از مهم‌ترين مشكلات ما محسوب مي‌شود.
وي افزود: تعرفه پذيرش بيمار و درمان دو ميليون و سيصد هزار تومان مصوب و به ما ابلاغ شده كه اين رقم به هيچ وجه نمي‌تواند هزينه‌هاي مركز را پوشش دهد.
منوچهر جلوداريان در توضيح بيشتر اظهار كرد: مددجويان در اين مركز به صورت شبانه‌روزي (هتلينگ) اقامت داشته و از سه وعده اصلي غذا برخوردار مي‌شوند. ضمن اينكه هزينه‌هاي ويزيت پزشك، روانشناس، اجاره مكان، تعرفه‌هاي آب و برق و گاز مصرفي، حقوق پرسنل و… نيز بايد تأمين شود. در اين حال تعرفه مصوب به هيچ عنوان حتي يك چهارم اين هزينه‌ها را نيز پوشش نمي‌دهد.
وي ادامه داد: براي پيگيري اين معضل مذاكرات و رايزني‌هاي متعددي با مسوولان ارگان‌هاي ذيربط داشته‌ايم اما تاكنون نتيجه‌اي نگرفته‌ايم.

مديرعامل مركز بهبودي و اقامتي ثروت معنوي با بيان اينكه از مردم نوعدوست فقط التماس دعا داريم؛ تصريح كرد: اما از مسوولان انتظار حمايت داريم تا بتوانيم هزينه‌هاي دخل و خرج را متعادل ساخته و سطح خدمات‌دهي را افزايش دهيم. همچنين از خيرين و نيكوكاران كه در احداث مدرسه، درمانگاه و موسسات عام‌المنفعه همواره پيشگام هستند؛ انتظار داريم نيم‌نگاهي نيز به اين مركز و مراكز مشابه داشته باشند كه در راستاي درمان معتادان و حل يكي از معضلات و مشكلات اساسي جامعه خدمات‌دهي مي‌كنيم.
منوچهر جلوداريان در همين حال ضمن آرزوي موفقيت براي استاندار گيلان؛‌ گفت: از نماينده عالي دولت در استان انتظار مساعدت و ياري داريم كه نيم نگاه حمايتي به اين مركز داشته باشند كه براي درمان و نجات گروهي از افراد به گرداب افتاده تلاش مي‌كند. هر فرد معتاد نه فقط راي خود بلكه براي خانواده و اطرافيان و جامعه نيز مشكل‌آفرين و خطرساز است و نجات هر معتاد؛ گام بلندي در اصلاح و به‌سازي جامعه محسوب مي‌شود. در اين راستا از شركت‌هايي مانند برق كه برق مصرفي اين مركز را تجاري محاسبه نكنند وانتظار داريم، باتوجه به جنبه خدماتي مراكز؛ تعرفه های گاز و برق را خدماتي و آموزشی محاسبه و از ما اخذ كنند.
منوچهر جلوداريان با بيان اينكه تاكنون مسوولان در سطوح مختلف از اين مركز بازديد داشته‌اند گفت: انتظار مي‌رود اين بازديدها ادامه‌دار بوده و هر اداره و ارگان و نهادي به هر ميزان كه مي‌تواند به اين مركز كمك نموده و در اهداف خيرخواهانه و عام‌المنفعه مركز؛ با ما همراهي و همياري داشته باشند.
وي در ادامه با بيان اينكه اين مركز بازوي كمك‌رسان دولت به حساب مي‌آيد؛ تصريح كرد: مقوله سلامت و بهداشت، جزو وظايف حاكميتي است كه اميدواريم كارگزاران دولت در استان؛ در اين مسير با ما مساعدت نمايند.
منوچهر جلوداريان مديرعامل مركز بهبودي و اقامتي ثروت گيلان در پايان با قدرداني از مديريت و پرسنل سازمان بهزيستي گيلان گفت: آقاي دانا مديركل بهزيستي استان؛ انساني شريف و نوعدوست و مديري كارآمد و لايق است كه تاكنون از هيچ كمك معنوي و اداري كه در حد توان و اختيارات ايشان باشد؛ كوتاهي نكرده و صميمانه از ايشان تشكر و قدرداني مي‌كنيم.
نشاني: گیلان : رشت – جاده لاهيجان – مابين كوچصفهان و لولمان – بعد از پليس راه – جاده رودبارکی – روستاي طارمسر – 34579010-013 – 09115002970- 09117224009( مدیر مرکز)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا