پیشنهاد سردبیرمصاحبه

در مصاحبه اختصاصي با سايت آواي سبز آرام : عملكرد اداره صمت شفت اعلام شد

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
عملكرد اداره صنعت – معدن و تجارت (صمت) شهرستان شفت استان گیلان در مصاحبه اختصاصي مهندس محمد نيك‌صفت با سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام تشريح شد.
وي ابتدا با اشاره به عملكرد واحد بازرسي اداره صمت شفت؛ اظهار كرد: بازرسان اين اداره به صورت موردي و نيز در قالب گشت‌هاي مشتريان روزانه از واحدهاي صنفي مختلف شهرستان بازديد به عمل مي‌آورند.
مهندس محمد نيك‌صفت با اشاره به اينكه جاذبه‌هاي سياحتي و زيارتي شفت و فعاليت واحدهاي اقامتي – پذيرايي از عوامل اصلي سفر هموطنان به اين منطقه است، خاطرنشان كرد: وجود دو امامزاده اسحاق و ابراهيم(ع) در منطقه احمدسرگوراب در ييلاقات شفت و فعاليت واحدهاي اقامتي – پذيرايي به اين شهرستان؛ جنبه گردشگرپذير و مسافرخيز داده است و از اينرو واحدهاي بازرسي اين اداره به صورت ويژه كار بازرسي را در منطقه مزبور انجام مي‌دهند. وي سپس با اشاره به فعاليت‌هاي ستاد تنظيم بازار اضافه كرد: اين ستاد مشخصاً كالاهاي اساسي مانند روغن، قند، شكر و… را تحت نظارت داشته كه توسط ستاد استان از طريق مباشرين كه از سوي اتاق اصناف، فرمانداري و اتحاديه‌هاي صنفي (و اخيراً جهاد كشاورزي) كار نظارت را در قالب بازرسي‌هاي مشترك انجام و با ابلاغ نرخ مصوب و نصب پرده، كالاهاي اساسي از قبيل ؛ مرغ و گوشت منجمد و برنج را به مردم عرضه مي‌كنند در واقع قيمت اين اقلام اساسي را ستاد تنظيم بازار ابلاغ مي‌كند.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) شفت آنگاه با اشاره به وضعيت صنايع در اين شهرستان، افزود: در اين شهرستان دو شهرك صنعتي مستقر است كه يكي فعلاً راه‌اندازي نشده، به عبارت ديگر زمين شهرك واگذار شده اما هنوز واحد صنعتي در آن احداث و مستقر نشده است. اما يك شهرك صنعتي ديگر از قبل در شهرستان شفت مستقر و فعال است كه واحدهاي صنعتي مستقر در آن مشغول فعاليت هستند و من از همين تريبون اعلام مي‌كنم چنانچه هر كدام از اين واحدها نياز به نيروي كار داشته باشند اگر کسی متقاضی باشد ما هماهنگی های لازم را بعمل می آوریم .
مهندس محمد نيك‌صفت در ادامه به مبحث آرد و نان اشاره كرد و گفت: آرد و نان ازجمله كالاهاي اساسي به شمار مي‌رود كه دولت از قبل به آن سوبسيد پرداخت مي‌كند و واحدهاي بازرسي در قالب گشت‌هاي مشترك كار بازرسي از واحدهاي نانوايي را به طور منظم و مستمر انجام مي‌دهند.
وي با بيان اينكه دو نوع آرد دولتي و نيمه‌دولتي به نانوايان تعلق مي‌گيرد؛ تصريح كرد: براي هر دو نوع آرد دولت يارانه (سوبسيد) پرداخت مي‌كند.
اين مقام مسئول همچنين خاطرنشان كرد:
كارتخوان‌هايي كه واحدهاي نانوايي موظف به نصب آن و فروش غيرنقدي شده‌اند؛ خود به عنوان يك اهرم بازرسي عمل مي‌كند چرا كه عملكرد نانوايي، ساعات كار، ميزان فروش و… با دستگاه كارتخوان معلوم مي‌شود.
رئيس اداره صنعت معدن تجارت (صمت) شفت همچنين در پاسخ به سوال سايت اطلاع رساني آواي سبز آرام كه از تفاوت كيفيت نان توليدي گيلان با ديگر استان‌ها جويا شد، گفت: احتمالاً اين امر از تازه بودن گندم ناشي مي‌شود. همانطور كه برنج تازه بايد 3 يا 4 هفته بعد مورد استفاده قرار بگيرد؛ گندم نيز چنين وضعيتي دارد اما به علت ضرورت كار، گندم وارداتي خيلي زود تبديل به آرد و متعاقباً نان مي‌شود كه در نتيجه كيفيت نان توليدي گيلان نسبت به ديگر استان‌ها قدري پايين‌تر است.
وي در پاسخ به سوال ديگر كه چرا نانوايي‌ها رسيد به مشتريان نمي‌دهند ؟ گفت: كمبود كاغذ و عدم تمايل اكثر مشتريان به دريافت رسيد؛ دليل ندادن رسيد از سوي نانوا است. با اين وجود هماهنگي‌هايي به عمل آمده و به فرماندار شفت پيشنهاد داده‌ايم كه كاغذ كارتخوان نانوايي‌ها تأمين شود كه در صورت درخواست مشتري، رسيد به آنها ارايه گردد.
رئيس اداره صمت شفت در پايان از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف واحدهاي صنفي مراتب را به سامانه 124 اين اداره اطلاع‌ دهند كه سريعاً رسيدگي شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا