اقتصادیپیشنهاد سردبیرمصاحبه

هدف اصلي كارخانجات برنجكوبي سروش ارايه بهترين كيفيت برنج سفيد است

كشاورزان و شاليكاران زحمتكش در مراحل مختلف كاشت – داشت و برداشت برنج زحمات طاقت‌فرسايي زير هرم داغ و سوزان آفتاب تابستان متحمّل مي‌شوند، اگرچه امروزه ماشين‌هاي مدرن براي برداشت برنج كار را بسيار سهل و آسان نموده، اما كار كاشت و داشت و برداشت برنج همچنان يك كار سخت و طاقت‌فرسا محسوب مي‌شود. با اين وجود حاصل زحمات و تلاش‌هاي زارعين شريف در كارخانجات برنجكوبي، به برنج سفيد و قابل پخت تبديل مي‌شود.
در واقع تبديل شلتوك به برنج سفيد، فرايند پيچيده‌اي دارد كه پوست كندن (به منظور كاهش ميزان رطوبت)، خشك كردن، تميز كردن، سفيد كردن، براق كردن و… درجه‌بندي را شامل مي‌شود و اين مراحل فرآيند توليد برنج سفيد است.
تبديل شلتوك به برنج سفيد، در هر مرحله به دستگاه‌ها و ماشين‌آلات و ادوات خاصي نياز دارد كه بسته به منطقه (توليد برنج و محل استقرار كارخانه) سطح تكنولوژي در هر منطقه متفاوت است. كارخانه برنجكوبي حاج جمشيد سروش واقع در بخش سنگر شهرستان رشت ازجمله كارخانجات معتبر در سطح استان گيلان به شمار مي‌رود كه از پيشرفته‌ترين دستگاه‌هاي خشك‌كن شلتوك و تبديل برنج سفيد برخوردار است.
حاج جمشيد سروش مدير اين كارخانه برنجكوبي از فعالان سرشناس و خوشنام در سطح منطقه محسوب مي‌شود كه در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام به بيان فعاليت‌ها و خدمات مجموعه تحت مديريت خود پرداخت.
حاج جمشيد سروش كه از رزمندگان دوران دفاع مقدس است و به مدت 28 ماه در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل مشاركت فعال داشته، در ابتداي مصاحبه ضمن اعلام اينكه ظرفيت توليد برنج اين كارخانه 450 تن است، خاطرنشان كرد، انواع برنج‌هاي بومي محلي از قبيل هاشمي – دم‌سياه – علي‌كاظمي و نظاير آن در اين كارخانه به بهترين نحو فرآوري، توليد و عرضه مي‌شود.
مدير كارخانه برنجكوبي سروش سپس با اشاره به اينكه مسئولان ذيربط ازجمله جهاد كشاورزي منطقه به صورت دوره‌اي از اين واحد برنجكوبي بازديد و رهنمودهاي لازم را به ما ارايه مي‌دهند كه صميمانه از اين عزيزان تشكر و قدرداني مي‌كنيم.
حاج جمشيد سروش آنگاه با اشاره به برخي مشكلات افزود: خوشبختانه با مشكل خاص و لاينحلي مواجه نيستيم و امسال وضعيت برنج نسبت به سال گذشته به‌طوركلي مطلوب و رضايت‌بخش است. معذالك در زمينه نگهداري دستگاه‌ها و ادوات كارخانه هزينه‌هاي سنگيني متحمل مي‌شويم كه انتظار داريم دولت خدمتگزار آقاي رييسي در رابطه با كنترل بازار و تثبيت قيمت‌ها چاره‌اي اساسي بيانديشند و راهكارهاي مؤثر و قابل اجرا براي حل اين معضل اتخاذ نمايند.
اين مدير خوشنام در صنف كارخانجات برنجكوبي همچنين تأكيد كرد: كشاورزان زحمتكش و شريف زحمات طاقت‌فرسايي در مراحل كاشت، داشت و برداشت محصول (شالي) متحمل مي‌شوند و با افزايش هزينه‌ها، امروزه تحت فشارهاي مالي شديدي قرار دارند كه هزينه توليد برنج را براي اين قشر زحمتكش و كم‌توقع، بسيار افزايش داده است. در اين حال ما نهايت تعامل و مساعدت را با اين قشر زحمتكش به عمل مي‌آوريم و همه سعي و تلاش ما معطوف ارايه بهترين كيفيت برنج سفيد است و خدا را شكرگزاريم كه تاكنون در جلب رضايت و اعتماد شاليكاران زحمتكش و شريف منطقه موفق بوده‌ايم و اميدواريم سطح خدمات خود را به اين قشر شريف و زحمتكش هر چه بيشتر ارتقاء دهيم.

گيلان – رشت – سنگر – بلوار امام رضا – روبروي پمپ‌بنزين – شالي‌كوبي سروش
34523856-013
09111383461

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا