اجتماعیپیشنهاد سردبیرحقوقیمصاحبه

مولود غفاري وكيل پايه يك دادگستري: قبل از انجام هر معامله و قرارداد مالي و عقد و ازدواج مشاوره با وكيل ضروري است

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:

مولود غفاري از معدود وكلاي زن پايه یک دادگستري در حوزه قضايي لشت‌نشاي شهرستان رشت به شمار مي‌رود كه در راستاي تعهد حرفه‌اي و اخلاقي و احساس مسئوليت نسبت به كاهش حجم پرونده‌هاي ارجاعي به محاكم دادگستري، سعي و تلاش وافري به عمل مي‌آورد تا اختلافات و منازعاتي كه به دفتر وي ارجاع مي‌شود را به نحو مسالمت‌آميز و با منطق و استدلال و شيوه‌هاي آشتي‌جويانه؛ حل و فصل نمايد و از طرح دعوي و تشكيل پرونده و ارجاع به دادگستري جلوگيري نمايد. اين بانوي وكيل تاكنون معدل بالايي در اين زمينه در رزومه خود ثبت كرده، معذالك در مواردي كه همه راه‌هاي مفاهمه گفتگو و منطق و استدلال به بن‌بست منتهي شود، چاره‌اي به جز تشكيل پرونده و پيگيري آن در محاكم نخواهد ماند و اين وكيل متعهد و خوشنام همه سعي و تلاش خود را در احقاق حق مشروع و قانوني موكلين خود به عمل مي‌آورد.خانم مولود غفاري دانش‌آموخته، رشته حقوق و فارغ‌التحصيل دانشگاه پيام نوررشت در مصاحبه با سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام ضمن تأكيد بر علاقه‌ي ديرينه‌ي خود به رشته‌ي حقوق و حرفه وكالت، خاطرنشان كرد:

از حدود ده سال قبل در اين حرفه مشغول فعاليت هستم كه تاكنون از پرونده‌هاي متعددي در محاكم دفاع نموده و نيز در موارد بسياري با دعوت از طرفين دعوي به دفتر خود، اختلافات را به صورت مسالمت‌آميز حل و فصل نموده و از تشكيل و ارجاع پرونده به دادگستري و به تبع آن افزايش حجم پرونده‌ها در محاكم جلوگيري كرده‌ام.

وي سپس با بيان اينكه به دليل علاقه شخصي، غالباً پرونده‌هاي ملكي را جهت دفاع قبول مي‌كند، افزود: در اين حال پرونده‌هايي كه به مشكلات و اختلافات خانوادگي مرتبط باشد را – مشروط بر آنكه احتمال حل و فصل مسالمت‌آميز اختلاف قوي باشد – قبول مي‌كنم چرا كه خانواده – حريم مقدسي مي‌باشد و من براساس باورها و عقاید خود؛ سعی می‌کنم زوج‌هایی که دچار اختلاف و ناسازگاری شده‌اند را به ادامه زندگی مشترک تشویق و ترغیب نمایم. با این وجود گاهی که ابعاد و عمق مشکلات گسترده باشد و راه‌ها برای ادامه زندگی مشترک به بن‌بست برسد، بنا به درخواست زوج‌ها، اقامه دعوی و تشکیل پرونده نموده و از حق موکل خود در دادگاه دفاع می‌کنم. در واقع مطابق و در راستای خواسته موکل خود گام برمی‌دارم.این بانوی وکیل زبده همچنین خطاب به عموم مردم و نیز زوج‌های جوانی که در آستانه ازدواج و تشکیل زندگی مشترک هستند توصیه مؤکد کرد: قبل از انجام هر اقدام و تنظیم قرارداد و عقد ازدواج و انجام معاملات تجاری و مشارکت‌ها و هر فعلی که بار حقوقی به همراه داشته باشد؛ ابتدا با یک وکیل مشورت نمایند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر سطح آگاهی عموم مردم در این زمینه نسبتاً ارتقاء یافته که جای خشنودی دارد و بسیاری از افراد قبل از انجام یا انعقاد قرارداد و معامله و نظایر آن با مشاور و با یک وکیل مشورت می‌کنند اما لازم است فرهنگ‌سازی در این خصوص تعمیق یافته و هر چه بیشتر گسترش پیدا کند و این فرهنگ‌سازی باید از دوران نوجوانی و جوانی شکل بگیرد. بدیهی است دراین راستا، رسانه‌ها اعم از رسانه‌های مکتوب و سایت‌های اینترنتی و به خصوص رسانه ملی نقش بسیار مهم و به وقایع تعیین‌کننده به عهده دارند که ضرورت مشاوره‌های حقوقی را قبل از انعقاد قراردادها و مشارکت و معامله‌های تجاری مالی و مقوله ازدواج و… برای افکار عمومی در قالب ویژه برنامه‌هایی مورد بحث و بررسی قرار دهند.

خانم مولود غفاری ادامه داد: به عنوان مثال زوج و زوجه قبل از ازدواج لازم است به یک وکیل زبده مراجعه نموده و هر یک با حقوق خود آشنا شوند. در این مراجعه‌ها مباحث و مسایلی مانند میزان مهریه، حق طلاق، حق خروج زن از کشور و… می‌تواند مورد بررسی و گفتگو قرار بگیرد و زوج و زوجه آگاهی کامل زندگی مشترک خود را شروع کنند. چنانچه مباحث مذکور قبل از ازدواج به صورت شفاف مورد بحث و تبادل نظر و توافق قرار بگیرد. یقیناً در آینده از مشکلات و اختلاف‌هایی که زوج‌ها را به آستانه جدایی و طلاق می‌کشاند، پیشگیری خواهد شد.

این بانوی وکیل زبده در پاسخ به سوال سایت آوای سبز آرام که از ویژگی‌های یک وکیل متعهد و کارآزموده جویا شد؛ گفت: به عقیده من یک وکیل خوب بیش ازهر چیز باید صبور و شکیبا باشد و به اظهارات موکل یا مراجعه‌کننده با دقت گوش فرا دهد. این دقت در اظهارات فرد مراجعه‌کننده ارتباط و اعتماد قوی را شکل خواهد داد و در عین حال فرد را از استرس‌هایی که دچار آن شده، رها خواهد نمود و به وی آرامش خواهد داد.

وی متذکر شد: وکلا هیچ تعهدی به نتیجه ندارند بلکه تعهدشان به فعل است که این موضوع باید در همان بدو مراجعه افراد به دفتر وکیل، به طور شفاف به وی انتقال یابد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا