مدير شركت مهمانپذير اكبر جوجه خواستار تعامل اداره دارايي و كاهش تعرفههاي مالياتي شد
پايگاه اطلاعرساني آواي سبز آرام:
شركت مهمانپذير اكبر جوجه ازجمله واحدهاي پذيرايي شاخص و معتبر محسوب ميشود كه با حدود سه دهه خدماترساني به نحو احسن، موفق به جلب رضايت و اعتماد مشتريان در مقياسي گسترده شده است.
تقي جهاني از فعالان و دستاندركاران مجرب و پيشكسوت در صنعت رستورانداري؛ در مصاحبه با «پايگاه اطلاعرساني آواي سبز آرام» گفت: اين واحد پذيرايي در سال 1374 تأسيس و راهاندازي شده كه اكنون حدود سي سال خدماتهي بهينه در رزومه خود به ثبت رسانده است.
وي با اشاره به منوي غذايي اين واحد پذيرايي گفت: منوي غذايي اين رستوران طيف متنوعي از انواع غذاهاي ايراني و محلي متناسب با طبع و ذائقههاي مختلف مردم را شامل ميشود كه در اين رابطه ميتوانيم از انواع كبابها مانند: كباب چنجه، كباب ترش، جوجه كباب، اكبرجوجه، كوبيده، خوراك ماهي، ميرزاقاسمي و… را نام برد.
تقي جهاني در خصوص نحوه تهيه و تأمين مواد اوليه اظهار داشت: از برنج محلي مرغوب و درجه يك و همچنين مرغ و گوشت گرم و تازه براي طبخ انواع غذاها استفاده ميكنيم.
وي اضافه كرد: يكي از مشكلات اصلي ما دسترسي به مرغ است كه قيمت رسمي آن از قرار هر كيلويي 80 هزار تومان اعلام شده اما به قيمت يكصدوپنج تا يكصدوده تومان (هركيلو) خريداري ميكنيم.
وي گفت: عليرغم اين گراني؛ مرغ با تأخير به دست ما ميرسد. به طوري كه اگر امروز تيراژ مشخصي از مرغ را سفارش دهيم؛ چند روز بعد آن هم، نه همه سفارشها تحويل ميشود. به عبارت ديگر چنانچه فرضاً 50 كيلو مرغ سفارش بدهيم چند روز بعد 20 كيلو و بعد دو سه روز ديگر 30 كيلو به دست ما ميرسد.
تقي جهاني آنگاه با اشاره به اينكه مالياتهاي سنگين اداره دارايي و نيز ارزش افزوده از ديگر مشكلات اصلي ما محسوب ميشود. در واقع مهمترين اداره دارايي مبناي محاسبه و وصول مالياتها را گردش مالي در نظر ميگيرند كه شامل هزينهها، خريدها، دستمزدها و… درآمد است. در حالي كه طبق قانون ماليات براساس درآمد يا سود واحد صنفي محاسبه و اخذ ميشود و هزينهها مشمول ماليات نيست. متأسفانه اداره دارايي به اين موضوع بديهي و آشكار توجهي ندارد و ممیزین به صورت سليقهاي گردش مالي را مبناي محاسبه خود قرار ميدهند. در عين حال 9 درصد ارزش افزوده را هر سه ماه يكبار بايد پرداخت كنيم كه اساساً در قانون تعريف نشده و اداره دارايي براي آن فرهنگسازي نكرده كه هر سه ماه مبلغ كلاني بابت ارزش افزوده بايد به دارايي پرداخت كنيم.
او گفت : اداره دارایی بیش از ۱۵۰میلیون در سال برایم مالیات در نظر گرفته است ! از کجا بیارم . هزینه های مالیات و دست مزد کارگران و بیمه و هزینه داخل خانه ،آیا می شود با این درآمد کم دخل و خرج را مدیریت کرد نکته دیگر این که متاسفانه کارمند مربوطه دارایی برخورد ناپسندی با من داشته که عملا نشان داد تکریم ارباب رجوع برای وی معنا و مغهومی ندارد .
مدير شركت مهمانپذير اكبرجوجه آنگاه با بيان اينكه اين واحد داراي دو پروانه صنفي است؛ گفت: يك پروانه (مجوز) از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري صادر شده كه زيرمجموعه آن سازمان محسوب ميشديم.
وي در همين حال اظهار داشت: اكثر مشتريان اين واحد را گردشگران داخلي و خارجي و تعدادي هم افراد بومي تشكيل ميدهند. گردشگران خارجي معمولاً از كشورهاي نيجريه، عراق، كويت و ديگر كشورهاي همجوار ايراني ميباشند كه در سفر به كشور ما به اين منطقه، رستوران ما را جهت سرو غذا انتخاب ميكنند.
تقي جهاني سپس با بيان اينكه: «برنامهريزي رستوران براي دو وعده ناهار و شام است» گفت: اما بيشترين تمركز ما در وعده ناهار ميباشد كه مشتريان عموماً براي سرو ناهار به رستوران ميآيند و در وعده شام تعداد كمتري مشتري داريم.
مدير شركت مهمانپذير اكبر جوجه در پاسخ به سوال پايگاه اطلاعرساني آواي سبز آرام كه از ظرفيت پذيرايي اين واحد جويا شد؛ گفت: حداكثر به يكصد نفر ميتوانيم همزمان سرويسدهي داشته باشيم.
وي از آمادگي واحد رستوران تحت مديريت خود براي سرويس دهي به مجالس؛ جشنهاي تولد و نظاير آن خبر داد و گفت: تعداد انگشت شماري از مشتريان در مراجعه به رستوران توجه زيادي به حفظ و مراقبت از اموال رستوران مبذول نميدارند. به عنوان مثال در يك مورد؛ ميزي شكسته شد كه بعداز خروج مشتري متوجه شديم. از اين رو انتظار داريم مشتريان عزيز رستوران و اموال و تجهيزات آن را متعلق به خود بدانند و مثل اموال خود از آن مراقبت كنند. البته همانطور كه اشاره داشتم تعداد انگشتشماري در اين رابطه اندكي كوتاهي ميكنند و اكثر مشتريان ما خانوادهها و افرادي هستند كه رستوران را متعلق به خود دانسته و در مراقبت از اموال رستوران احساس مسئوليت ميكنند.
تقي جهاني مدير شركت مهمانپذير اكبر جوجه با اعلام اينكه كيفيت سلامت بهداشت و مشتريمداري از ويژگيهاي شاخص اين رستوران به شمار ميرود گفت: با حساسيت ويژهاي اصول و موازين بهداشت محيط پرسنل در اين واحد پذيرايي رعايت و اعمال ميشود.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد: اداره دارايي در محاسبه ماليات، درآمد واحد صنفي را مدنظر قرار دهد و با واحدهاي خدماتي تعامل و مساعدت بيشتري داشته باشند.
نشاني: گیلان _لاهيجان – جاده لنگرود – شيخانبر
09113443430