پیشنهاد سردبیر

مدير دفتر مشاور املاك هستي خواستار توسعه زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري شد

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:
دفتر مشاور املاك هستي در رانكوه املش از آن دسته دفاتر اين صنف به شمار مي‌رود كه نزد اهالي منطقه و مشتريان؛ به عنوان يك دفتر املاك معتبر و خوشنام شناخته مي‌شود.
طوبي رمضاني كه مديريت اين دفتر مشاور املاك را به عهده دارد در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام گفت: عمده فعاليت اين دفتر در چارچوب شرح وظايف و اساسنامه صنف مشاورين املاك است كه خريد – فروش – رهن و اجاره و مشاركت و… را شامل مي‌شود.
اين بانوي مدير دفتر مشاور املاك كه در عين حال علاقه ويژه‌اي به فرهنگ و ادبيات دارد با بيان اينكه از دو سال قبل اين دفتر تأسيس و راه‌اندازي شده ، افزود: طي همين مدت كوتاه شكر خدا به موفقيت‌هايي رسيده‌ايم كه در اين رابطه استقبال همشهريان خوب و شريف نقش مؤثري داشته است.
وي در ادامه اعلام كرد: بيشترين مشتريان اين دفتر را افراد غيربومي و ساكنان شهرها و استان‌هاي ديگر كشور از قبيل: تهران – اصفهان – شيراز – تبريز و… تشكيل مي‌دهند كه درصدد خريد قطعه زميني جهت ساخت ويلا و يا واحد مسكوني مي‌باشند.
وي با بيان اينكه در انجام معامله هر نوع ملك، اعم از باغ چاي، زمين شاليزاري، ملك كلنگي، واحد مسكوني و… مشكل خاصي نداريم، خاطرنشان كرد: از زماني كه پروسه انجام كارها و اخذ استعلام‌ها الكترونيكي انجام مي‌شود؛ كارها سهل و آسان‌تر شده و در مجموع الكترونيكي‌شدن مراحل كار اقدامي مثبت ارزيابي مي‌شود. معذالك از آنجايي كه هنوز در برخي موارد انجام بعضي امور به صورت دستي صورت مي‌گيرد و كاغذبازي هرچند در سطح محدودي ادامه دارد؛ پيشنهاد مي‌كنم ادارات و ارگان‌هاي ذيربط با بخش مسكن مانند: بنياد مسكن، شهرداري، آبخيزداري، بخشداري و ديگر ادارات مربوطه هماهنگي بيشتري با يكديگر داشته باشند و فرآيند انجام معامله از مرحله ثبت‌نام در كافي‌ نت ها تا انتها و اخذ پاسخ استعلام‌ها تماماً به صورت الكترونيكي انجام شود كه در اينصورت؛ پروسه انجام كارها با سرعت بيشتري انجام خواهد شد.
طوبي رمضاني در همين خصوص اضافه كرد: به عنوان مثال فردي از يك استان ديگر، تقاضاي خريد ملكي را به ما ارايه مي‌كند و به علت بُعد مسافت به ما وكالت مي‌دهد كه اين كار را انجام دهيم. اما وقتي كه پيگير خريد ملك براي مشتري با وكالت او مي‌شويم؛ در برخي ادارات با مشكل و موانع برمي‌خوريم.
وي گفت: به عنوان يكي از فعالان صنف مشاورين املاك به مسوولان محترم ذيربط پيشنهاد مي‌كنم چنانچه ارگان‌هاي مرتبط با يكديگر متصل و هماهنگ باشند؛ انجام كار مردم با سهولت بيشتري صورت خواهد گرفت.
مدير دفتر مشاور املاك هستي در همين حال اظهار كرد: از سوي ديگر براي انجام امور به دفتر پيشخوان دولت مراجعه مي‌كنيم و كار ثبت‌نام را انجام مي‌دهيم. با اين وجود‌ در مرحله بعد براي اخذ جواب نامه بايد حضوري مراجعه نموده و پاسخ را دستي دريافت كنيم.
وي گفت: دفاتر پيشخوان دولت با هدف سرعت‌بخشيدن به كار مردم احداث و راه‌‌اندازي شده كه با الكترونيكي شدن پروسه كارها؛ صرفه‌جويي در زمان و هزينه صورت مي‌گيرد؛ بنابراين بهتر است در راستاي سرعت بخشيدن به امور مردم، فرآيند كار از ابتدا تا انتها به صورت سيستمي انجام شود.
طوبي رمضاني در همين حال با اشاره به اينكه رانكوه محيطي كوچك است كه اهالي يكديگر را مي‌شناسند، افزود: خوشبختانه مسوولان محلي نسبت به ما لطف دارند و در كوتاه‌ترين زمان كارهاي ما را انجام مي‌دهند. اما افراد غيربومي كه جهت خريد ملك به منطقه عزيمت مي‌كنند در مرحله ثبت‌نام؛ مدت زمان طولاني بايد در صف نوبت بمانند.
وي در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه پرسيد دليل انتخاب اين منطقه براي خريد ملك از سوي ساكنان استان‌هاي ديگر چيست؛ گفت: رانكوه همانند ديگر مناطق استان سرسبز گيلان، سرشار از جاذبه‌هاي گردشگري است و از اين حيث برخي جاذبه‌هاي ويژه اين منطقه را از ديگر مناطق متمايز ساخته، در واقع اين منطقه پایتخت اكوتوريسیم لقب گرفته چرا كه طبيعت آن بي‌بديل ارزيابي مي‌شود، به طوري كه رانكوه، به عنوان بهشت گمشده گيلان شهرت پيدا كرده است.
وي سپس با اشاره به برخي مشكلات ديگر افزايش بي‌رويه دفاتر مشاور املاك و به خصوص تداخل صنفي در اين صنف را عنوان كرد و گفت: صاحبان برخي مشاغل ديگر كه هيچ ارتباطي با صنف مشاورين املاك ندارد، بعضاً در زمينه خريد و فروش ملك اقدام مي‌كنند و با چسباندن كاغذهاي روي شيشه مغازه‌هاي خود؛ به معرفي ملك‌هايي كه جهت فروش گذاشته شده مي‌پردازند. از سويي ديگر سامانه خانه و كاشانه و راه‌اندازي سايت‌هاي متعدد و همچنين اقدام بسياري از صاحب‌خانه‌ها در اجاره مقطعي واحد مسكوني خود به مسافران به طور كلي كسب و كار دفاتر مشاور املاك را با ركود مواجه ساخته است.

طوبي رمضاني با تأكيد بر اينكه: «بناي كار ما مبتني بر ارايه خدمات شفاف و صادقانه است» تصريح كرد: مشترياني كه تاكنون به اين دفتر مراجعه و به خريد و فروش ملك اقدام كرده‌اند، بهترين تبليغ‌كننده اين دفتر بوده و بر صداقت و شفافيت عملكرد و خدمات ما اذعان مي‌نمايند.
وي در ادامه با تاكيد بر جاذبه‌هاي گردشگري بي‌نظير منطقه افزود: پتانسيل‌هاي بالايي براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در رانكوه وجود دارد كه همت مسوولان ذيربط را براي تشويق سرمايه‌گذاران مي‌طلبد.
طوبي رمضاني به طور مشخص كمبود مراكز اقامتي را مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرفيت‌هاي بالايي براي توسعه گردشگري با احداث تله‌كابين، توسعه پارك‌ها، هدايت گردشگران به سمت ديدار از بناها و آثار باستاني و… وجود دارد كه در صورت توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري تحول شگرفي در اقتصاد منطقه رقم خواهد خورد.
نشاني: گیلان ^شهرستان املش – شهر رانكوه
09113441843 – 09115653405

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا