پیشنهاد سردبیرحقوقی

فردوس رحيمي وكيل پايه يك دادگستري

صداقت حرفه‌اي و وجدان كاري از ويژگي‌هاي شاخص يك وكيل متعهد است

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
فردوس رحيمي وكيل پايه دادگستري در حوزه قضايي تالش؛ اگرچه از يكسال قبل بطور رسمي فعاليت خود را به عنوان وكيل شروع كرده، معذالك در همين مدت زمان كوتاه منشأ خدمات ارزشمندي در دفاع مؤثر از حق و حقوق مشروع و قانوني موكلين خود بوده و به خصوص تعداد زيادي از اختلافات و تنش‌هاي خانوادگي زوج‌هايي كه در آستانه طلاق قرار داشتند را در دفتر خود با مذاكره و راهنمايي و استدلال‌هاي محكم؛ با صلح و سازش مختومه نموده و زوج‌هاي در آستانه طلاق را به ادامه زندگي مشترك برگردانده است.
اين وكيل ماهر و زبردست در مصاحبه اختصاصي با سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام ضمن اشاره به اينكه تحصيلات خود را در رشته حقوق در دانشگاه آزاد واحد تالش گذرانده و موفق به اخذ مدرك كارشناسي حقوق شده؛ خاطرنشان كرد: عمده اختلافات و نزاع‌هايي كه در منطقه تالش شكل مي‌گيرد و منجر به طرح دعوي، اقامه شكايت و تشكيل پرونده در دادگاه‌ها مي‌شود؛ معطوف به مسايل و اختلافات ملكي، نزاع‌هاي محلي، موارد مرتبط با مطالبات (چك – سفته و…) است كه متأسفانه طي چند سال اخير جرايم اخاذي و كلاهبرداري نيز تا حدي در اين منطقه رايج شده و در اين موارد، غالب پرونده‌هاي ارجاعي به محاكم را شامل مي‌شود كه به تبع آن پرونده‌ها بعضاً از سوي طرفين به وكلا ارجاع می گردد. من نيز در موضوعاتي كه اشاره كردم؛ قبول پرونده مي‌كنم.
فردوس رحيمي آنگاه در پاسخ به سوال سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر اينكه اخاذي و كلاهبرداري عده‌اي افراد سودجو و فرصت‌طلب، با سوءاستفاده از عواطف مردم – اهالي تالش بسيار خونگرم و نوع‌دوست مي‌باشند – با ترفندهايي مسايل كذب مانند تهيه جهيزيه براي نوعروسان نيازمند و نظاير آن را مطرح و از افراد ساده‌دل كلاهبرداري و اخاذي مي‌كنند كه بعضاً كار به طرح دعوي و تشكيل پرونده كشانده مي‌شود.
اين وكيل پايه يك دادگستري خطاب به اهالي شريف تالش توصيه كرد: در مراودات با افراد ناشناس دقت ويژه داشته و به هر شخصي كه ادعاهايي مبني بر اخذ وجه نقد و لوازم ارزشمند و… مطرح نموده اطمينان و اعتماد نكنند. همچنين لازم است عموم مردم شريف و فرهيخته تالش در انجام معامله‌ها و انعقاد قراردادهاي مختلف و خريد و فروش ملك و نظاير آن، حتماً با آگاهي و هوشياري كامل عمل كنند و از آنجايي كه اكثريت افراد فاقد اطلاعات حقوقي مي‌باشند، – لازم و ضروري است قبل از انعقاد هر قرارداد و انجام هر معامله و به طوركلي هر فعلي كه بار حقوقي داشته باشد، ابتدا با يك وكيل مشورت نمايند تا خداي ناكرده در آينده متحمل ضرر و زيان كلان مالي نشوند.
فردوس رحيمي در پاسخ به سوال ديگر سايت آواي سبز آرام كه ويژگي‌هاي يك وكيل متعهد را جويا شد؛ تصريح كرد: به عقيده من يك وكيل خوب و متعهد بايد صداقت حرفه‌اي و وجدان كاري را همواره نصب‌العين خود نموده و به سوگندي كه در ابتداي ورود به حوزه وكالت ياد نموده؛ پايبند و متعهد باشد و از هيچ تلاشي براي احقاق حق مشروع و قانوني موكلين خود كوتاهي نكند. ضمن اينكه يك وكيل خوب و متعهد؛ همواره سعي مي‌كند اختلافات و نزاع‌هاي مختلف و به خصوص دعاوي خانوادگي را به صورت مسالمت‌آميز در دفتر خود با مذاكره و منطق و استدلال، حل و فصل و مختومه نمايد و از تشكيل پرونده و ارجاع به محكمه تا حد امكان جلوگيري كند.
وي افزود: براي يك وكيل متعهد، اخلاق‌مدار و داراي وجدان كاري، مسايل اقتصادي و حق‌الوكاله همواره در اولويت‌هاي بعدي مطرح مي‌شود و آنچه در ابتدا براي يك وكيل متعهد داراي اهميت مي‌باشد احقاق حق موكل و درك وضعيت و شرايط موكل از جهات مختلف است.
اين وكيل پايه يك دادگستري در ادامه هچنين اظهار داشت: به عقيده من يك وكيل در مراجعه افراد به دفتر خود، اگر در باب موضوعي اطلاع و تخصص كافي ندارد، بايد ارباب رجوع را به سمت همكاران ديگر هدايت نموده و از طرح مباحث نادرست كه باعث گمراهي مراجعه‌كننده مي‌شود جداً خودداري ورزد.

وي در خصوص ضرورت حضور وكيل در پرونده‌هاي ارجاعي به محاكم ابراز عقيده كرد ؛ با توجه به اينكه علم حقوق همچون دريايي وسيع و نامتناهي مي‌باشد و عموم افراد از علم حقوق اطلاع و آگاهي چنداني ندارند؛ بعضاً مشاهده مي‌شود، فردي در موضوعي ذيحق بوده اما به لحاظ عدم اطلاع از مباحث حقوقي، طرح نادرست دادخواست، بيان يا عدم بيان برخي مسايل مرتبط با پرونده به خصوص در جلسه نخست دادرسي كه تعيين‌كننده سرنوشت پرونده محسوب مي‌شود نمي‌توانند حق خود را اثبات كنند و به عبارت ديگر عليرغم ذيحق بودن در موضوع، حق آنها تضييع مي‌شود چرا كه قضات شريف براساس مدارك و مستندات محكمه‌پسند و قرائن و شواهد و همچنين علم خود؛ به صدور حكم مبادرت مي‌ورزند و چنانچه فرد نتواند از مدارك و مستندات به نحو صحيح استفاده و آن را در اخر قرار دهد و يا اينكه در جلسه نخست دادرسي مسايلي را مطرح كند كه به ضرر و زيان او تمام شود. لذا لازم و ضروري است كه در پرونده‌هاي ارجاعي به محكمه؛ حتماً وكيل حضور داشته باشد.
فردوس رحيمي آنگاه به اين نكته اشاره كرد كه تاكنون پروندهاي متعددي با موضوع اختلاف زوج‌ها را در دفتر خود حل و فصل نموده كه اين امر عليرغم آنكه هيچ نفع اقتصادي براي وي به همراه نداشته معذالك احساس رضايت قلبي و شعف و شادي در او ايجاد شده است.

آدرس ،گیلان ، تالش ،خیابان امام خمینی (ره) – ساختمان وکلا، طبق اول – شماره تماس: 09112822572

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا