اجتماعیپیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

گیلان پیرترین استان کشور؛ کاهش نرخ باروری در استان نگران‌کننده است

آوای سبز: حسین نحوی‌نژاد، صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان پیرترین استان کشور محسوب می‌شود و چیزی در حدود 14 درصد جمعیت استان به طور متوسط بالای 60 سال سن دارند اظهار کرد: سازمان بهزیستی نهادی گسترده است و خدمات متنوعی را به طیف وسیعی از جامعه ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی گیلان تصویب قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان توسط مجلس را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه نقش دستگاه‌های مرتبط در این قانون مشخص شده است عنوان کرد: کاهش نرخ باروری در گیلان نگران‌کننده است از طرفی طبق آمار 14 درصد جمعیت استان به طور متوسط بالای 60 سال سن دارند.

نحوی‌نژاد از تحت پوشش بودن 14 هزار سالمند در سازمان بهزیستی خبر داد و با بیان اینکه هزار و 200 سالمند وابسته به تخت در گیلان وجود دارد تصریح کرد: 40 درصد از سالمندان گیلان تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی هستند و 30 درصد آنان از این مزیت برخوردار نیستند که تلاش می‌کنیم مشکل آنان برطرف شود.

وی تعداد مستمری بگیران بهزیستی گیلان در سال 98 را 37 هزار و 500 نفر اعلام کرد و با بیان اینکه شمار این افراد امسال به 44 هزار نفر افزایش پیدا کرده است ابراز داشت: در حال حاضر چیزی در حدود 11 هزار و 500 نفر در گیلان منتظر هستند که تحت پوشش مستمری بهزیستی قرار گیرند که امیدواریم این کار محقق شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه به علت آمار بالای تصادفات در گیلان افراد ضایع نخاعی زیادی در استان وجود دارند گفت: از 30 هزار معلول ضایعه نخاعی در کشور هزار و 100 نفر آن‌ها گیلانی هستند که با حمایت‌های خوب دولت و سازمان بهزیستی حق پرستاری آن‌ها از ماهی 300 هزار تومان به 550 هزار تومان افزایش یافت.

نحوی‌نژاد از شناساسی 14 نقطه خطرآفرین اعتیاد در شهرستان رشت و برنامه‌ریزی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی آن به کمک نهادهای مرتبط خبر داد و گفت: شرایط گیلان از حیث اعتیاد تحت کنترل است به طوری‌که در سال گذشته 750 هزار نفر را در استان گیلان شناسایی کرده و در راستای سوء مصرف مواد مخدر به آنان آموزش دادیم.

وی تنوع مراکز در جهت آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حتی یک مورد مرگ و میر در مراکز تجمعی نداشتیم ابراز داشت: در حال حاضر 250 کمپ اعتیاد در گیلان وجود دارد و به افراد متقاضی خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت و مجلس برای بهبود شرایط بهزیستی تاکنون اقدامات خوبی انجام داده‌اند افزود: برای 11 هزار نفری که در بهزیستی گیلان یا سایر نقاط منتظر دریافت مستمری هستند باید خود دولت لایحه‌ای را تهیه کند زیرا مجلس به علت مغایرت‌های قانونز قادر به انجام این کار نیست.

سیدکاظم دلخوش اباتری آمادگی مجلس یازدهم با سازمان بهزیستی برای افزایش اعتبارات این نهاد را مورد اشاره قرار داد و افزود: در هفته‌های گذشته و به دلیل افزایش نرخ دلار قیمت بسیاری از اجناس افزایش پیدا کرده است بنابراین تلاش برای حمایت بیشتر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و خانواده بهزیستی ضروری است.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا