رستوران محلي ساسان پيشرو در كيفيت، تنوع و مشتريمداري
پايگاه اطلاعرساني آواي سبز آرام:
رستوران محلي ساسان كه در كمربندي لاهيجان روبروي ترمينال واقع شده؛ ازجمله واحدهاي پذيرايي شاخص محسوب ميشود كه كيفيت و سلامت غذايي و بهداشت محيط و پرسنل و مشتريمداري از ويژگيهاي شاخص آن به شمار ميرود.
در اين رستوران انواع غذاهاي محلي و سنتي گيلان و غذاهاي رايج ملي (ايراني) سرو ميشود.
به منظور اطلاع بيشتر از خدمات رستوران محلي ساسان و اطلاع از مشكلات آن؛ با مديريت رستوران مصاحبهاي اختصاصي انجام دادهايم كه ماحصل آن را در ادامه ميخوانيد.
ساسان احمدپور موسس و مدير رستوران ساسان ابتدا با اشاره به اينكه «از سال 94 فعاليت و خدمات خود را در عرصه رستورانداري شروع كردهايم». افزود: منوي غذايي اين رستوران طيف متنوعي از انواع غذاهاي رايج ملي و ايراني و به خصوص غذاهاي پرطرفدار و مشهور محلي و سنتي گيلان را شامل ميشود.
وي در همين زمينه از باقالي خورشت، گمج كباب، ميرزاقاسمي، ترشتره، جوجه محلي، ماهي سفيد و ديگر انواع ماهيان، قورمهسبزي، قيمه و… نام برد كه بخشي از منوي متنوع رستوران را تشكيل ميدهد.
ساسان احمدپور خاطرنشان كرد: برنج مورد استفاده ما از نوع محلي درجه يك ميباشد و اقلامي مانند: گوشت، مرغ و ماهي را به صورت گرم و تازه خريداري ميكنيم. وي سپس با بيان اينكه رستوران به صورت خانوادگي اداره ميشود؛ گفت: به جز من، مادر و خواهر و نيز يك نيروي خدماتي در اين رستوران مشغول به كار و سرويسدهي به مهمانان عزيز ميباشيم.
ساسان احمدپور همچنين اظهار داشت: مشتريان ما را عمدتاً افراد بومي و همشهريان عزيز تشكيل ميدهند اما بسياري از مسافران و گردشگراني هم كه به لاهيجان سفر ميكنند، مشتري ثابت ما محسوب ميشوند.
وي در همين زمينه توضيح داد: مشتريان غيربومي يا مسافران و هموطنان كه از استانهاي ديگر به اين شهر سفر ميكنند؛ چون در گذشته يكبار از غذاهاي اين رستوران ميل كردهاند و كيفيت، طعم و مزه آن را پسنديده و از نحوه پذيرايي و سرويسدهي راضي و خشنود بودهاند؛ به مشتري ثابت ما تبديل شدهاند.
وي در پاسخ به سوال پايگاه اطلاعرساني آواي سبز آرام كه از ظرفيت پذيرايي رستوران ساسان جويا شد؛ گفت: ظرفيت پذيرايي رستوران بيش از 70 نفر است. در واقع چنانچه مراسم و مناسبتي برگزار شود؛ تا حدود 80 نفر ميتوانند در اين رستوران پذيرايي شوند.
ساسان احمدپور آنگاه در پاسخ به سوال ديگر مبني بر مشكلات و چالشهايي كه اين واحد پذيرايي با آن دست به گريبان است، گفت: يكي از مشكلات اصلي ما ماليات بر ارزش افزوده است كه دريافت آن از مشتريان به سختي امكانپذير ميباشد و اساساً مسئولان اداره دارايي از قبل اين مقوله را فرهنگسازي نكردهاند.
وي افزود: در شرايط اقتصادي نابسامان فعلي كه ميل كردن غذا در رستورانها به ميزان قابل توجهي كاهش يافته و خانوادهها براي ميل كردن غذا در رستوران هزينه نسبتاً بالايي متحمل ميشوند، مطالبه 9 درصد ارزش افزوده فشار مالي مضاعفي به مشتريان تحميل ميكند.
ساسان احمدپور از مسئولان اداره دارايي تقاضا كرد در قانون ارزش افزوده بازنگري و اين مقوله حداقل در صنوف خدماتي ازجمله رستورانها حذف شود. مدير رستوران محلي ساسان گفت: مشتريان نسبت به پرداخت ارزش افزوده ناراضي و معترض هستند و لازم است كه در اين زمينه بازنگري صورت بگيرد. وي در پايان با تأكيد بر اينكه هدف ما ارايه بهترين كيفيت غذايي به مشتريان عزيز و جلب رضايت همشهريان و هموطنان گرامي است، گفت: به عموم همشهريان و هموطنان پيشنهاد ميكنم براي يك بار هم شده غذاي اين رستوران را تست نمايند. بدون شك با توجه به اينكه سليقه و ذائقههاي مختلف و متنوع عزيزان را در طبخ انواع غذاها لحاظ ميكنيم، با يك بار تست كردن مشتري ثابت و دائمي رستوران ساسان خواهند شد.
نشاني: گیلان _لاهيجان – كمربندي – روبروي ترمينال مسافربري شهرداري
01342426084 – 09111434653