پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتچند رسانه ایمصاحبهمطالب ویژه

مدير دفتر مشاور املاك ويستا خواستار تجهيز فعالان اين صنف به دانش صنفي قبل از راه‌اندازي دفتر شد

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:
دفتر مشاور املاك ويستا در پره‌سر از معدود دفاتر اين صنف به شمار مي‌رود كه از مديريتي كارآمد و مسلط و صاحب ايده در حوزه‌هاي مرتبط با املاك برخوردار است كه در ضمن به عنوان نايب رييس اتحاديه صنف مشاورين املاك شهرستان رضوانشهرنيز فعاليت و خدمات‌دهي مي‌كند.
آقای كاوه شافعي شیراز كه به همراه برادر خویش آقای شفيق شافعي شیراز اين دفتر املاك را اداره مي‌نمایند، در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام با اشاره به اينكه: خريد، فروش، اجاره و رهن املاك و تجاري، مسكوني، ويلا و باغ و… زمينه اصلي و كلي خدمات اين دفتر را تشكيل مي‌دهد، خاطرنشان نمودند: در اين دفتر تمامي معامله‌ها دقيقاً در چارچوب قانون و تحت موازين و مقررات صنفي انجام مي‌ پذیرد كه در اين راستا هر ملكي كه جهت فروش به دفتر اعلام شود، بايد مستنداتي مانند ؛ سند ثبتی، يا بنجاق و… داشته باشد كه ما وضعيت و اصالت ملك را از مراجع ذيربط از قبيل بنياد مسكن، اداره شهرسازي، منابع طبيعي، و ديگر ارگان‌هاي ذيربط استعلام نموده تا خريدار و فروشنده در آينده دچار مشكلات حقوقي نشوند و ضرر و زيان مالي نبينند.
كاوه شافعي شیراز كه تا قبل از ورود به عرصه‌ي املاك در يكي از ارگان‌ها مشغول فعاليت بوده و پس از بازنشستگي به اين حيطه كاري روي آورده ، سپس با بيان اينكه هدف ما ارائه خدمات به نحو احسن به صورت شفاف و قانوني به مراجعه‌كنندگان محترم است، وی خاطرنشان نمودند: قبل از انجام هر معامله وضعيت ملك بايد به لحاظ نوع كاربري و اينكه مال غير و يا در طرح نباشدو با در نظر گرفتن حریمهای قانونی و….. دقيقاً از طريق استعلام از ادارات مربوطه روشن شود و اين امر مورد تاكيد فرماندار محترم و مسئولین دلسوز شهرستان رضوانشهرنيز مي‌باشد كه مدیران و فعالان مشاورين املاك شهرستان ملزم به اجراي آن میباشند.
وي افزود: در واقع هر ملك اعم از واحد مسكوني، باغ، زمين زراعي، اراضي واقع در مناطق كوهپايه‌اي و… بايد از مستندات قانونی در راستای اثبات مالکیت برخوردار و به دفتر مشاور املاك ارايه گردد كه پس از وصول اين مستندات، ملك مورد معامله قرار مي‌گيرد. در غير اينصورت هم در حق فروشنده و هم خريدار اجحاف می‌گردد. چون بروز هر مشكلي در آينده، گريبانگير دو طرف معامله مي‌شود.
كاوه شافعي شیراز در همين خصوص تصريح نمودند: چنانچه ملكي داراي كاربري به غير از نوع كاربري كه در مبایع نامه ذكر شده باشد؛ و بعد از انجام معامله اين موضوع فاش شود متخلف تحويل مراجع قضايي خواهد شد.
وي در ادامه با بيان اينكه بسياري از متقاضيان خريد ملك در اين منطقه از استان‌ها و شهرهاي ديگر كشور مراجعه مي‌نمایند؛ افزود: عمده اين افراد از اهالي تهران و اصفهان هستند كه به عنوان سكونت موقت يا دائمي و يا سرمايه‌گذاري؛ اقدام به خريد ملك در منطقه مي‌ نمایند. البته هجوم افراد غيربومي براي خريد ملك در شمال كشور و به خصوص شهر پره سر از توابع شهرستان رضوانشهر يكي از عوامل افزايش تصاعدي قيمت ملك محسوب مي‌گردد. چنانچه ملكي كه به قيمت بالا فروخته شود؛ همسايه مجاور نيز براي ملك خود قيمت بالا و غيرمتعارف تعيين مي‌نماید.
وي افزود: رونق خريد و فروش ملك؛ اگرچه به لحاظ اقتصادي به نفع ما (مشاورين املاك) است؛ اما به واقع از اينكه همشهري‌هاي ما، املاك خود را به دليل مشكلات اقتصادي به فروش برسانند، خشنود نيستيم! بديهي است روند فروش اراضي بايد به همت دولت و با ايجاد زيرساخت‌هاي لازم و اشتغالزايي در جهت توانمند سازی مالی بومیان متوقف شود چرا كه نياز مالي دليل اصلي فروش ملك میباشد.
كاوه شافعي شیراز در ادامه افزودند: از تمامي صاحبان ملك كه درصدد فروش اراضي خود هستند؛ انتظار داريم نيم‌نگاهي به گذشته داشته باشند كه اگر پدران و آبا اجداد ما براي رسيدن به رفاه كاذب املاك خود را به فروش مي‌رساندند، امروزه هيچكس مالك هيچ ملكي نبودیم.
وي در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام درخصوص دخالت صاحبان برخي صنوف ديگر در امر خريد و فروش ملك، اظهار داشت: اين كار يك تخلف محسوب مي‌شود كه لازم است مراجع نظارتي با ابزارهاي اجرايي كه در اختيار دارند، با متخلفان اعمال قانوني نمايند.
نايب رييس اتحاديه صنف مشاورين املاك شهرستان رضوانشهردر همين زمينه از تشكيل تيم‌هاي بازرسي تحت عنوان تيم‌هاي ارشادي و اطلاع‌رساني از سويي خبر دادند كه متشكل از نمايندگان اتحاديه و کارشناسان ارشد اداره صنعت معدن تجارت (صمت)، اداره اماكن رضوانشهر و اداره مسکن و شهر سازی و اداره مالیات ودادستاني بوده و از مدتي قبل فعاليت خود را در راستای بازرسي از واحدهاي اين صنف آغاز نموده اند كه همچنان جهت نظارت ادامه دارد.

وي افزود: انتظار ما از همكاران صنف اينست كه كاملاً در چارچوب قانون و با رعايت دقيق مقررات صنفي و شرح وظايف قانوني خود به انجام معامله اقدام بنمایند.
كاوه شافعي شیراز همچنين درخصوص وديعه و اجاره بهاي غيرمتعارف واحدهاي مسكوني و…افزودند: فرماندارمحترم مديري دلسوز و كارآمد به شمار مي‌رود كه با جديت اين مسايل را پيگيري مینمایند و طي دستورالعملي دفاتر مشاور املاك را ملزم نموده اند که اجاره بها شهرستان رضوانشهر در سال جاري مطابق با عرف معمول فقط به ميزان 20

درصد مي‌تواند افزايش يابد.
شفيق شافعي شیراز نيز كه در اداره امور اين دفتر مشاور املاك با برادر خود (كاوه شافعي) همكاري و مشاركت دارد به پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام ؛ توضيحات كوتاهي ارايه داد.
وي گفت: افزايش دفاتر مشاور املاك؛ در راستاي ايجاد فرصت‌هاي شغلي؛ امري مثبت تلقي مي‌شود، اما انتظار مي‌رود افرادي كه قصد ورود به اين حوزه كاري (مشاورين املاك) را دارند؛ قبل از داير نمودن دفتر و آغاز فعاليت، حتماً در اين رسته‌ي شغلي مطالعه و تحقيق نموده و پس از فراگيري آموزه‌هاي مربوط به املاك؛ قوانين و مقررات صنفي؛ چگونگي انجام معامله‌ها و حتي تنظيم قولنامه‌ها و مبايعه‌نامه‌ها و آشنايي با جنبه‌هاي حقوقي مرتبط با املاك و… به تأسيس و راه‌اندازي دفتر بنگاه و معاملات ملكي اقدام نمايند.
شفيق شافعي شیراز افزودند: راه‌اندازي دفتر مشاور املاك به ظاهر بسيار سهل و آسان بوده و به سرمايه چنداني نياز ندارد؛ اما اطلاع و آگاهي كافي از قوانين مرتبط با املاك؛ نياز مبرم جهت خدمات‌دهي بهينه به مراجعه‌كنندگان محسوب مي‌شود. از اينرو ضروري است افراد قبل از احداث و راه‌اندازي دفتر معاملات ملكي از آگاهي و دانش صنفي و حقوقي برخوردار شده و به سطحي از توان‌مندي ارتقا يابند كه قادر به پاسخگويي و خدمات‌دهي مطلوب به ارباب رجوع و فروشندگان و خريداران ملك باشند.
نشاني: گیلان _ پره‌سر – خيابان امام خیابان طالقانی املاک ویستا
كاوه شافعي: 09127339859
شفيق شافعي: 09120931481
01344603965

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا