اجتماعیپیشنهاد سردبیر

سمیه اشکوریان وکیل پایه یک دادگستری تنکابن

اقناع وجدان در محق بودن پرونده در وکالت اهمیت دارد

به گزارش رسانه سراسری آوای سبز، سمیه اشکوریان وکیل پایه یک دادگستری تنکابن و با توجه به تحقیقات انجام شده ایشان در کم کردن حجم پرونده های این شهرستان کمک شایانی کرده است. مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشگاه گیلان گذرانده است و در ترم سوم کارشناسی ارشد در آزمون کانون وکلای دادگستری استان مازندران شرکت کرد و پذیرفته شد سپس دوره کارآموزی را سپری کرده و به پایه یک رسید و هم اکنون سه سال است که جدای دوره کارآموزی در حرفه وکالت مشغول است. وی در گفتگوی اختصاصی با آوای سبز درخصوص ایجاد فرهنگ مراجعه به وکلا در زمان درست اظهار داشت: اکثر افرادی که به لحاظ اقتصادی در سطح پایین تری هستند وقتی که مدتی روند پرونده را به تنهایی طی کرده و با یک حکم محکومیت مواجه می شوند آنوقت به وکلا مراجعه می کنند. اما صاحبان شرکتها و مؤسسات از ابتدای امر و قبل از ورود به هر قراردادی به وکیل مراجعه می کنند. و واقعا نمی توان صرفا دلیل این امر را به جهت هزینه ها دانست چرا که گرفتن یک مشاوره از وکیل و یک نظارت وکیل در انعقاد یک قرارداد هزینه زیادی ندارد و به دلیل این عدم آگاهی است که مردم مراجعه نمی کنند چون هزینه های گرفتن وکیل را زیاد می پندارند.
بانو سمیه اشکوریان اشاره ای به خصوصيات یک وکیل خوب کرد و گفت: امروزه جدای سواد و مهارت یک وکیل خوب باید دو مقوله را داشته باشه ،وکیل باید پیگیر هم باشد و با این حجم پرونده ها در دادگاه ها سواد و پیگیری پرونده موارد بسیار مهمی است.
این وکیل خبره دادگستری درخصوص اینکه پرونده های دارای وکیل چه مزایایی دارد تصریح کرد: در پرونده های دارای وکیل با توجه به اینکه وکیل از کلیه دستوراتی که در پرونده ها داده می شود مطلع است و خوشبختانه با سامانه خودکاربری وکلا و خدمات الکترونیک قضایی که راه اندازی شده است هر روز می توانیم گردش پرونده هایمان را چک کنیم و روند طی شدن پرونده را مشاهده کنیم و هر زمانی که بخواهیم می توانیم لایحه بگذاریم ولی وجود وکیل کمک می کند که چه استراتژی دفاعی در آن پرونده نیاز است که به کار گرفته شود تا از حقوق موکل دفاع گردد. و در وهله اول من وکیل پرونده ای را قبول می کنم که به آن اقناع وجدانی برسم که بودن من در این پرونده محق است.
وی درمورد اینکه چه نوع پرونده هایی را قبول و رمزگشایی می کند گفت: در شهرهای کوچکتر و با وجود مدت کوتاه وکالتم نمی توانم بگویم که تخصصی کار می کنم از طرفی هم در شهرهای کوچک حتی اساتید بزرگ ما هم نمی توانند تخصصی کار کنند و از طرفی من چون تحصیلم در گرایش حقوق خصوصی بوده تمایلم به سمت پرونده های حقوقی است.
بانو اشکوریان در سخنی با مردم خاطر نشان کرد: در بحث بهداشت و درمان هم این جمله پیشگیری بهتر از درمان را داریم پس توصیه ی من این است که در این دنیایی که در ماه حداقل یک قرارداد در زندگی روزمره ما وجود دارد چه خرید وچه پیش فروش و حتی خرید خودرو و این اعتمادهای نابجا و قراردادهای نادرستی که امضا می شود و بعدها به مشکل می خورند و بهتر است از همان ابتدا با مشورت با یک وکیل یک قرارداد درست تنظیم کنند و با هزینه کم می توانند آسایش را برای خود فراهم کنند.
این وکیل پایه یک زبده دادگستری درخصوص اینکه صبر و تحمل و تاب آوری در جامعه امروز کم شده اظهار داشت: متأسفانه در همه اقشار آستانه تحمل کم شده و ربطی به داشتن تحصیلات یا فردحتی کم سواد وقشر ضعیف جامعه ندارد و البته از امثال ما عموماً توقع صبر بیش از حد وجود دارد که باید به علت حجم درگیری های کاری ما و همکاران ما در دادگستری با مشکلات مردم گاهاً ما هم نتوانیم توقع های حتی نابجا و غیر حوزه کاری را پاسخگو باشیم. خوبی دادستان و ریاست دادگستری شهر ما که زبانزد است و واقعا کارکنان دادگستری هم با وجود پرونده های بسیار زیادی که وجود دارد زحمت فراوانی می کشند. من به نوبه خودم وظیفه خود می دانم که فرد مراجعه کننده را از عاقبت پرونده اش آگاه کنم و شورای حل اختلاف ها هم خیلی کمک کننده هستند.

سمیه اشکوریان
وکیل پایه یک دادگستری تنکابن
آدرس :مازندران ،تنکابن ،خیابان علامه ،پاساژ آرش ،طبقه دوم ،واحد ۵۹
شماره تماس
۰۹۱۱۱۹۶۰۶۹۹

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا