پیشنهاد سردبیرتبلیغاتمصاحبه

نان هاي سنتي ييلاقات املش براي اولين بار در سطح شهر طبخ و عرضه ميشود

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
شهرستان املش علاوه‌بر اينكه از جاذبه‌هاي بي‌بديل خدادادي و طبيعي همچون كوهپايه‌هاي سرسبز باغات زيباي چاي؛ مزارع پربركت برنج و پوشش سبز دلچسب و چشم‌نواز؛ برخوردار است؛ به لحاظ برخي خوراكي‌هاي سنتي نيز از ديرباز معروفيت و شهرت زيادي دارد.
يكي از اين خوراكي‌هاي سنتي و در عين حال خوشمزه و لذيذ نان‌هاي محلي كماج و… است كه عمدتاً در ييلاقات املش پخش مي‌شود اما به تازگي يكي از شهروندان خوش‌سليقه املش؛ طبخ انواع نان‌هاي سنتي رايج در ييلاقات را در سطح شهر آغاز نموده و با استقبال چشمگير اهالي فهيم و خونگرم و مهمان‌نواز املشي قرار گرفته است.
ابوذر نوروزي شهروند خوش‌سليقه املشي در مصاحبه با سايت اطلاع‌رساني آواي سبز املش در خصوص اين نوع نان‌ها و خدماتي كه به همشهريان و مسافران و مهمانان ارايه مي‌كند توضيحاتي داد.
وي با بيان اينكه «از حدود سه ماه قبل پخت انواع نان‌هاي سنتي را آغاز كرده‌ام»؛ افزود: مواد اوليه اين نان‌ها عمدتاً شامل آرد، شكر، خُلفه، دارچين و برخي افزودني‌هاي مجاز طبيعي است كه هيچ‌گونه جوش‌شيرين و اسانسي در آن استفاده نمي‌شود و صددرصد طبيعي است.
وي سپس با بيان اينكه در راه‌اندازي اين واحد توليد نان‌هاي سنتي از تسهيلات بانكي استفاده نكرده‌ايم؛ گفت: هزينه‌هاي احداث و تجهيز و راه‌‌اندازي اين واحد از منابع سرمايه‌گذاري شخصي تأمين و پرداخت شده است.
ابوذر نوروزي همچنين اظهار كرد: به جز خودم همسرم و خواهر من در اين واحد مشغول به كار هستند كه در به عمل‌آوري و طبخ و آماده‌سازي نان‌هاي سنتي؛ همكاري مي‌كنند.
وي سپس با اشاره به برخي مشكلات اضافه كرد: عدم تخصيص سهميه آرد به اين واحد ازجمله مشكلاتي است كه با آن دست و پنجه نرم مي‌كنيم.
وي در توضيح بيشتر گفت: در مراجعه به اتحاديه صنف نانوايان درخواست خود مبني بر دريافت آرد سهميه‌اي را مطرح كرديم كه در پاسخ به ما اعلام داشتند، آرد سهميه‌اي به نان‌هاي سنتي محلي تعلق نمي‌گيرد!
ابوذر نوروزي گفت: ما به منظور خدمات‌رساني به همشهريان و حفظ و ارتقاء فرهنگ محلي طبخ نان‌هاي سنتي را شروع كرديم كه انتظار داريم مسئولان مربوطه از ما حمايت كنند تا بتوانيم ظرفيت پخت نان را افزايش داده و خدمات گسترده‌تري به همشهريان و مسافران و گردشگران عزيز ارايه كنيم.
وي در پايان خطاب به هم‌استاني‌ها و هموطنان گفت: براي يك بار هم كه شده نان محلي سنتي املش را ميل نمائيد كه بسيار خوش‌طعم و لذيذ است. چرا كه كاملاً طبيعي  و سالم مي‌باشد و با يك بار مصرف اين نان‌ها، به مشتري دايم نان‌هاي سنتي محلي املش تبديل خواهند شد.
نشاني: املش – خيابان مدرس – روبروي زيتون‌فروشي وجودي – 09116511102 ابوذر نوروزي

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا