تابلوتبلیغاتچند رسانه ایمطالب ویژه

بهره برداری از ۱۰ پروژه برق منطقه ای گیلان تا پایان سال

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان، با بیان اینکه در سال جاری مجموعا ۱۶ پروژه در دست اقدام داریم که ۶ پروژه را به بهره برداری رساندیم، عنوان کرد: هم اکنون ۱۰ پروژه فعال داریم که شامل دو پروژه مهم پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت در رشت و خط چهار مداره رشت – انزلی – پره سر به طول ۵۱ کیلومتر است.

بهمن داراب زاده، با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۶ پروژه زیرساختی و زیربنایی حوزه برق منطقه ای را در سطح استان افتتاح کردیم، گفت: چهار پروژه مربوط به شرکت برق منطقه ای استان گیلان بوده و دو پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

وی اجرای ۶ پروژه مذکور را با اعتبار حدود ۳۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مهمترین پروژه، پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت شهید سجاد طاهرنیا در محله سلیمانداراب رشت است. سال گذشته در این منطقه با مشکلاتی مواجه بودیم و لذا برای رفع آن از تکنولوژی روز دنیا با اعتبار ۲۲۳ میلیارد تومان استفاده کردیم.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان در گفت وگوی خبری شامگاه گذشته، از افزایش ضریب پایداری شبکه و پایداری تجهیزات و تاسیسات استان با اجرای پروژه های مذکور خبر داد و تصریح کرد: پروژه افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت رستم آباد را نیز به بهره برداری رساندیم که موجب افزایش ۱۶۰ درصدی ظرفیت این پست شد و می تواند پاسخگوی نیاز سرمایه گذاران در این منطقه باشد.

داراب زاده با بیان اینکه در سال جاری مجموعا ۱۶ پروژه در دست اقدام داریم که ۶ پروژه را به بهره برداری رساندیم، عنوان کرد: هم اکنون ۱۰ پروژه فعال داریم که شامل دو پروژه مهم پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت در رشت و خط چهار مداره رشت – انزلی – پره سر به طول ۵۱ کیلومتر است؛ امیدواریم ظرف دو ماه آینده شاهد افتتاح این پروژه ها باشیم که کمک شایانی به پایداری شبکه خواهد کرد.

وی ارزش ریالی ۱۰ پروژه مذکور را بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان دانست و متذکر شد: امسال هم از نظر تعداد پروژه ها و هم از نظر میزان اعتباری، سال بی نظیری برای مجموعه برق منطقه ای استان گیلان است؛ قطعا با آمدن پست ها و خطوط جدید به مدار شاهد کاهش تلفات انرژی و افزایش ضریب پایداری خواهیم بود.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت خطوط فعلی با استفاده از هادی های پر ظرفیت به جای احداث خطوط جدید، گفت: در هفته دولت امسال خط تک مداره عضدی – رشت ۱ – مقدم را تعویض کردیم که ظرفیت استفاده از انرژی را سه برابر افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال روزهای سخت دمایی و رطوبتی را پشت سر گذاشتیم و شاهد افزایش میزان مصرف برق بودیم، خاطرنشان کرد: امسال با رشد ۸.۳ درصدی مصرف به ۲۲۲۴ مگاوات رسیدیم که سال قبل ۲۰۵۳ مگاوات بود؛ البته سالانه رشد چهار تا پنج درصد را در نظر می گیریم.

داراب زاده تولید عملی برق در استان را ۲۲۰۰ مگاوات عنوان و بیان کرد: امسال میزان مصرف ما از تولید ما پیشی گرفت و لذا می طلبد که شاهد مدیریت مصرف از سوی مشترکین باشیم؛ البته با آمادگی شبکه و بسیج امکانات و تجهیزات، مشکلی ایجاد نشد، اما برای سال های آینده باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا روزهای بدون خاموشی را سپری کنیم.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان یکی دیگر از پروژه های هفته دولت را نیروگاه خورشیدی ۱۰۵ کیلوواتی در حوزه ستادی شرکت برق منطقه ای استان دانست و اضافه کرد: در تابستان امسال تا ۸۰ درصد از توان نیروگاه برای تولید انرژی استفاده کردیم و قطعا می توانیم پروژه های نیروگاه خورشیدی را در استان دنبال کنیم.

وی مناطق جنوبی گیلان از جمله منجیل و لوشان را دارای پتانسیل ویژه برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر عنوان کرد و یادآور شد: گیلان می تواند قطب تولید انرژی برق از منابع تجدیدپذیر باشد و امیدواریم شاهد اهتمام دولت و مشارکت بخش خصوصی در این عرصه باشیم تا مشکل تولید برق در تابستان را حل کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا