پیشنهاد سردبیرتبلیغاتمصاحبهمطالب ویژه

مديريت كارگاه سورتينگ برنج برادران شعباني خواستار برخورد قانوني با عوامل سودجود در مخلوط كردن برنج خارجي و محلي شد

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
كارگاه سورتينگ برنج (برادران شعباني) به لحاظ ارايه خدمات به نحو احسن به كشاورزان، از اعتبار ويژه‌اي در سطح منطقه (پره‌سر تالش) برخوردار است.
ابراهيم شعباني در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام با اشاره به اينكه «كارگاه سورتينگ در سال 93 فعاليت خود را آغاز كرده»؛ گفت:
دستگاه سورتينگ از تكنولوژي پيشرفته‌اي برخوردار است كه مي‌تواند ناخالصي‌هايي همچون زرده، سياهي، قلوه، فضله حيوانات و حتي برنج‌هاي شيشه‌اي و شكم سفيد را با كمتر از يك درصد خطا؛ كاملاً پاكسازي نمايد.
وي خاطرنشان كرد: كشاورزان و تاجران برنج مي‌توانند با سورت برنج – لاشه و نيم‌دانه خود، محصول را داراي ارزش افزوده نمايند.


ابراهيم شعباني آنگاه با بيان اينكه در حال حاضر 7 نفر به صورت مستقيم در اين محموعه مشغول به كار هستند، اظهار داشت: افزون بر 25 نفر نيز به صورت غيرمستقيم و جانبي در بخش‌هاي مختلف، با اين مجموعه همكاري مي‌كنند.
وي همچنين اعلام كرد: عمده فعاليت اين مجموعه سورتينگ برنج و ارايه خدمات به كشاورزان عزيز و همچنين تاجران گرامي است و در سطح بسيار محدودي فروش برنج داريم.
ابراهيم شعباني در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر تأثير واردات برنج خارجي بر محصول محلي گفت:
هنگامي كه ما به لحاظ توليد برنج غني هستيم و كمبودي از اين حيث نداريم؛ دولت به چه دليلي اقدام به واردات برنج بي‌كيفيت خارجي مي‌كند؟
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگر مبني بر مخلوط كردن برنج بي‌كيفيت خارجي با برنج محلي؛ اظهار داشت: متأسفانه اين اقدام غيراخلاقي كه مغاير با وجدان كاري است، از سوي عده‌اي افراد سودجو صورت مي‌گيرد.
وي تصريح كرد: اكثريت كشاورزان برنجكار؛ براي امرار معاش خود و اعضاي خانواده هايشان، متكي بر همين تك محصول (برنج) هستند كه متأسفانه دولت به جاي حمايت از اين قشر زحمتكش، با واردات برنج خارجي؛ موجب ضرر و زيان كشاورزان شده است.
وي ابراز عقيده كرد: دولت براي حمايت از كشاورزان زحمتكش بايد در گام نخست واردات برنج خارجي را متوقف و از توزيع و عرضه آن به بازار جلوگيري كند.
در ادامه يكي از فعالان كارگاه سورتينگ برنج برادران شعباني به پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام توضيحاتي داد؛ وي با تأئيد صحبت‌هاي ابراهيم شعباني، از واردات برنج خارجي انتقاد كرد و گفت: واردات برنج خارجي كه كاهش شديد قيمت برنج محلي را به دنبال داشته كشاورزان زحمتكش را نسبت به ادامه كشت و توليد اين محصول استراتژيك دلسرد و نااميد مي‌كند. چرا كه كشاورزان برنجكار در سالجاري هزينه‌هاي كلاني در مراحل كاشت، داشت، برداشت متحمل شده و قيمت كنوني برنج؛ حتي اين هزينه‌ها را هم پوشش نمي‌دهد.
وي تصريح كرد: چنانچه دولت حمايت‌هاي لازم را از كشاورزان زحمتكش به عمل نياورد و مانع از واردات و عرضه برنج خارجي به بازار نشود؛ ادامه كشت و توليد برنج براي كشاورزان مقرون به صرفه نبوده بلكه با ضرر و زيان همراه مي‌شود كه در اين صورت كشت و زرع را رها نموده به شهرها مهاجرت و به مشاغل كاذب و غيرمولد مشغول مي‌شوند.
وي در همين حال مخلوط كردن برنج خارجي و محلي و عرضه آن به عنوان برنج محلي به مصرف‌كنندگان را اقدامي سودجويانه و فرصت‌طلبانه دانست كه اعتبار برنج محلي را در سطح ملي خدشه‌دار مي‌كند. وي از مراجع نظارتي خواست عوامل سودجود در مخلوط نمودن برنج خارجي و برنج محلي را شناسايي و برخورد قانوني اعمال نمايند.
گفتني است كارگاه سورتينگ برنج برادران شعباني در زمينه‌هاي مختلف ازجمله پاك كردن؛ خدمات بوجاري؛ الك‌زني، قلوه‌گيري، سورت برنج و… فعاليت و به كشاورزان و تجار برنج خدمات‌دهي مي‌كند.
نشاني: گيلان – شهر پره‌سر – قبل از سه راهي ولي‌آباد
01344601928
09112811176 – 09118254327

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا