پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبهمطالب ویژه

رضا منصوري وكيل پايه يك دادگستري تنکابن : وكلاي خوب با رزومه حرفه‌اي خود شناخته مي‌شوند

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
رضا منصوري از معدود وكلاي مبرز و مجرب دادگستري، به شمار مي‌رود كه به طور تخصصي عمدتاً از پرونده‌هاي حقوقي دفاع مي‌كند. در حالي كه به دليل تخصصي نبودن وكالت در كشور ما؛ اكثر وكلاي دادگستري در حوزه‌هاي مختلف حقوقي، كيفري، خانواده و… قبول پرونده مي‌كنند.
رضا منصوري وكيل پايه يك دادگستري در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام؛ خاطرنشان كرد:
به دليل علاقه‌ي شخصي، عمدتاً دعاوي حقوقي (ازجمله مسايل و مشكلات مرتبط با اموال و مالكيت) را قبول مي‌كنم و به دعاوي ديگر نمي‌پردازم.
وي در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر اينكه حضور وكيل در پرونده‌هاي ارجاعي به دادگاه چه مزايايي دارد؛ اظهار كرد: وكالت امري تخصصي محسوب مي‌شود و همانطور كه افراد در صورت ابتلا به بيماري به پزشك حاذق مراجعه مي‌كنند در رابطه با مسايل و مشكلات حقوقي هم لازم و ضروري است كه قبل از طرح دعوي به وكيل مراجعه نمايند.
اين وكيل مبرز پايه يك دادگستري تنکابن اضافه كرد: اقامه دعوي نيز امري تخصصي به حساب مي‌آيد و در واقع دو قانون داريم كه قانون آيين دادرسي مدني قانون شكلي و ديگري قانون مدني و قوانين مرتبط با آن مي‌باشد. قانون آيين دادرسي مدني به تعبير استاد عبدالله شمس به فرزند وحشتناک حقوق شهره است كه بحث مشكلي است به عبارت ديگر نسبت به نحوه‌ي اقامه دعوي با يد تسلط و اشراف كامل باشد تا حق احيا شود. از اينرو توصيه مي‌كنيم در پرونده‌هاي حقوقي؛ افراد حتماً به وكلاي دادگستري كه از تخصص و تعهد كافي برخوردار باشند مراجعه نمايند.
وي در پاسخ به سوال ديگرمبني بر ويژگي‌هاي يك وكيل توانمند گفت: به زعم دكتر متين دفتري؛ يك وكيل خوب بايد در گذر زمان شناسايي شود. يعني با علم و تخصص و اخلاق و سوابق كاري كه در گذر سالها دفاع از پرونده‌ها در محاكم و كسب و تجربه از خود عرضه مي‌كند، نزد عموم مردم شناخته مي‌شود. به عبارت ديگر اين رزومه وكيل است كه به كار و جايگاه حرفه‌اي او ارزش و اعتبار و منزلت مي‌بخشد.
رضا منصوري آنگاه در پاسخ به اين سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه پرسيد چه نهادي بر نحوه‌ فعاليت وكلا نظارت دارد ؛ اظهار كرد: دو نوع نظارت بر كار وكلا اعمال مي‌شود كه يكي نظارت علمي و ديگري بحث حفاظتي است.
به عقيده من مجموعه‌هاي نظارتي به صورت روتين وظايف خود را انجام مي‌دهند اما به نظر مي‌رسد كه بخش نظارت علمي كم‌رنگ‌تر است.
وي با بيان اينكه: «وكلا هر دو سال يكبار بايد در آزمون هايي كه برگزار مي‌شود شركت كنند»؛ افزود: در اين آزمون‌ها سوالاتي مطرح مي‌شود تا ميزان تسلط و اشراف وكلا بر حرفه خود و به روز بودن اين قشر مورد ارزيابي قرار بگيرد.
اين وكيل پايه يك دادگستري سپس با تأكيد بر اينكه وكالت در كشور ما بايد به سمت تخصصي شدن برود؛ تصريح كرد: اين وظيفه مجلس شوراي اسلامي است كه با تصويب قوانين؛ تخصصي شدن وكالت را در كشور محقق و اجرايي نمايد. در اين صورت هر وكيل با توجه به گرايش تحصيلي، و تخصص و تجربه و علاقمندي خود؛ در حوزه‌هاي خاص ورود مي‌كند و به صورت تخصصي در همان حوزه متمركز مي‌شود كه قطعاً نتايج مطلوب‌تري براي موكلان به همراه خواهد داشت.
وي سپس در خصوص مناسبات فيمابين قضات و وكلا نيز گفت: وكالت و قضاوت دو بال فرشته عدالت را تشكيل مي‌دهند كه هر قدر اين دو بال به هم نزديك‌تر و تعامل بيشتري داشته باشند؛ روند رسيدگي به پرونده‌ها از سرعت و دقت بيشتري برخوردار شده و افراد در مدت زمان كوتاهتري به حق مشروع و قانوني خود دست مي‌يابند.
وي در همين حال تعامل و تبادل افكار قضات و وكلا را مثبت ارزيابي كرد و در ادامه خطاب به عموم مردم اظهار داشت: در همه حال رعايت اخلاق مي‌تواند نتايج مطلوبي براي انسان به دنبال داشته باشد.
به زعم دكتر كاتوزيان (از اساتيد علم حقوق و پدر حقوق) اگر مثلثي ترسيم كنيم اخلاق در رأس هرم و شريعت و قانون دو زاويه كف آن را تشكيل مي‌دهد.
رضا منصوري وكيل پايه يك دادگستري تنکابن همچنين اضافه كرد: مردم براي هر امر كم‌اهميت و جزيي به محاكم مراجعه نكنند و خويشتنداري و صبوري و گذشت را سرلوحه خود قرار دهند. چنانچه آحاد مردم نسبت به يكديگر احساس مسئوليت داشته باشند و خدا را همواره ناظر بر عملكرد خود بدانند؛ يقيناً از بسياري مشكلات و تنش‌ها و اختلافات جلوگيري خواهد شد.
وي در همين حال خطاب به همكاران وكيل نيز گفت: بايد همه سعي و تلاش خود را معطوف حفظ و ارتقاء شأن و جايگاه حرفه وكالت نماييم.

ين وكيل پايه يك دادگستري همچنين با اشاره به اينكه هم اكنون وكلاي تسخيري و معاضدتي، به قشرهاي آسيب‌پذير و كم‌درآمد جامعه خدمات‌دهي مي‌كنند؛ افزود: ايده‌اي كه من در ذهن دارم و تمايل شخصي‌ام محسوب مي‌شود اينست كه مجموعه‌اي از وكلاي دلسوز متعهد و متخصص و فرهيخته تشكيل شود كه فارغ از مسايل مادي و بيزينس

به عموم مردم خدمات مشاوره‌اي ارايه دهند. چنين مجموعه‌اي در كنار شوراهاي حل اختلاف مي‌تواند گره بسياري از مشكلات حقوقي را بگشايد و تراكم پرونده‌ها در محاكم را كاهش دهد.
آدرس : مازندران _تنکابن _ جنب کمیته امداد امام خمینی (ره) _ ساختمان میلاد طبقه سوم واحد ۵ _شماره همراه : ۰۹۱۲۶۶۷۳۷۰۶

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا