پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبه

صنايع سنگ «وحيد استون» ايده‌اي نو در اين صنعت اجرا كرده است

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:
صنايع سنگ «وحيد استون» از واحدهاي معتبر اين صنعت در شهر اسالم تالش محسوب مي‌شود كه ويژگي شاخص و متمايز آن نوآوري و خلاقيت در صنعت سنگ است.
(استون Stone به معناي سنگ است)
وحيد راد موسس و مدير صنايع سنگ وحيد استون در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام ضمن اشاره به اينكه سه سال قبل براي اولين بار اسلب (slab – مهندسي يا معماري از سنگ) را به عنوان يك ايده نو در صنعت سنگ استان گيلان اجرا كرده؛ افزود: با تيمي مجرب و كارآزموده به صورت حرفه‌اي ايده نو اسلب را در صنعت سنگ استان اجرا و عرضه بازار می کند.


وي با بيان اينكه این مجموعه اكنون 40 تا 50 نوع سنگ اسلب از لحاظ جنسیت سنگ و رنگبندی و فرآوری سنگ در اين واحد دارد . خاطرنشان كرد: علاوه بر سنگ‌هاي اسلب، حدود 20 نوع نماي سنگي، هفت يا هشت مدل سنگ پله و نرده‌هاي چهارگوش براي ساختمان توليد مي‌كنيم. ضمن اينكه كابينت‌هاي سنگي، روشويي سنگي و ديگر مصنوعاتي كه با سنگ ساخته مي‌شود؛ از توليدات اين واحد است.
وحيد راد اضافه كرد: از دانش تئوريك و تجربه عملي توليد نرده‌هاي گرد نيز برخوردار هستيم اما تاكنون نتوانسته‌ايم دستگاه توليدي اين نوع نرده‌ها را تهيه و خريداري كنيم كه به ياري خدا در آينده نزديك با خريداري اين دستگاه نرده‌هاي گرد نيز در اين واحد با كيفيت و ظرافتي همانند ديگر توليدات ما طراحي و توليد خواهد شد.
اين فعال مجرب و كارآزموده در صنايع سنگ آنگاه با اعلام اينكه «تاكنون از هيچ حمايت دولتي برخوردار نشده و از تسهيلات بانكي هم استفاده نكرده‌ايم» افزود: هزينه‌هاي احداث، تجهيز و راه‌اندازي اين واحد از منابع سرمايه‌گذاري شخصي تأمين و پرداخت شده كه در عين حال براي 6 نفر به صورت مستقيم اشتغالزايي كرده‌ايم. اين در حالي است كه براي بيش از 12 نفر به صورت جانبي و غيرمستقيم فرصت شغلي ايجاد شده است.
وي در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر اينكه سنگ را از چه استان‌هايي تهيه و خريداري مي‌كنيد، گفت: عمده خريد سنگ ما از محمودآباد اصفهان است. در واقع فرآوري سنگ محمودآباد اصفهان در سطح كشور حرف اول را مي‌زند. يك سري سنگ‌ها را هم از نيشابور و قلوه سنگ را از مراغه و… تهيه و خريداري مي‌كنيم.
وحيد راد اظهار داشت: البته يكسري سنگ‌هاي خارجي هم وارداتي است كه در ايران فرآوري و به عمل‌آوري شده و در اختيار ما قرار مي‌گيرد.
وي در همين زمينه اضافه كرد: يكسري سنگ هم از كشورهايي مانند هندوستان، چين و حتي افغانستان وارد كشور مي‌شود. اين در حالي است كه واردات سنگ كوپ از كشور يونان صورت مي‌گيرد.
وحيد راد در پاسخ به سوال ديگر مبني بر اينكه مشتريان صنايع سنگ «وحيد استون» را چه قشرهايي تشكيل مي‌دهند؛ گفت: قشرهاي مختلف از آستارا تا رشت؛ مشتريان اين واحد به شمار مي‌روند كه تقريباً 10 درصد از هر شهر به خصوص رشت و آستارا برآورد مي‌شوند ضمن اينكه از بندرانزلي هم چند مشتري داريم. با اين وجود اكثريت مشتريان اين واحد از تالش و اسالم هستند.
مدير صنايع سنگ وحيد استون با بيان اينكه كيفيت و مشتري‌مداري دو ويژگي شاخص اين واحد است؛ تصريح كرد: با مشتريان عزيز نهايت تعامل و مساعدت را به عمل مي‌آوريم، به طوري كه به صورت نقد اقساط و حتي در مواردي به صورت تمام قسط شرايط بازپرداخت براي عزيزان ايجاد مي‌كنيم.
وحيد راد اضافه كرد: از آنجا كه برخي مصالح از قبيل سنگ؛ كاشي؛‌ سراميك جزو رسته‌كاري و خدمات اين واحد است لذا از قدرت مانوردادن بيشتري (در مدارا و مساعدت با مشتريان) برخوردار هستيم.
وي در همين حال با اشاره به اينكه نرخ تورم بالا و قيمت‌هاي سرسام‌آور؛ فرآيند ساخت را با دشواري‌هايي مواجه مي‌كند؛ تصريح كرد: ما ايده‌اي نوين در صنعت سنگ با هدف اشتغالزايي را اجرايي كرده‌ايم و با سرمايه شخصي براي 6 خانوار فرصت شغلي فراهم ساخته‌ايم. چنانچه حمايت‌هاي لازم از اين واحد به عمل آيد، قطعاً براي تعداد بيشتري اشتغال پايدار ايجاد خواهيم كرد.
وحيد راد همچنين اصفهان را مهد سنگ كشور دانست . همانطور كه گيلان و اسالم با برنج هاشمي در سطح كشور شهرت دارند.
وي افزود: 70 درصد پالت موردنياز كشور نيز در اسالم توليد مي‌شود.

نشاني:‌ گیلان _ تالش – کمربندی اسالم _۷۰۰مترمانده به پل اسالم به خلخال _ صنایع سنگ وحید _ شماره تلفن همراه : ۰۹۱۱۱۸۲۲۳۸۷

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا