پیشنهاد سردبیرمصاحبه

مدير فروشگاه برنج شاليزار خواستار حمايت از كشاورزان در راستاي رونق توليد ملي شد

امتیاز کاربران: 2.77 ( 3 رای)

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:
فروشگاه برنج مرغوب شاليزار در بخش سنگر – با عرضه انواع برنج‌هاي محلي مرغوب شمال، از واحدهاي صنفي معتبر و شاخص محسوب مي‌شود.
محمدجعفر جهانبخش مدير اين واحد صنفي كه در عين حال از عاشقان فرهنگ و هنر گیلان است نيز در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام گفت: در اين واحد؛ همه سعي و تلاش ما معطوف جلب رضايت و اعتماد مشتريان عزيز است و بهترين انواع برنج محلي شمال را به متقاضيان و مشتريان عزيز با قيمت‌هاي مناسب عرضه مي‌كنيم.
وي سپس در پاسخ به سئوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه از تاريخچه شهر سنگر جويا شد؛ گفت: سنگر قدمتي حدوداً 800 الي 900 ساله دارد اما در گذشته به نام كوه‌دم يا كه‌دم شهرت داشت. بنا بر شنيده‌ها در دوران‌هاي قديمي هنگام وقوع جنگ بين اقوام مختلف از اين منطقه به عنوان سنگر استفاده مي‌شد كه در واقع سنگر دفاعي از رشت بود. از اينرو عنوان سنگر به اين شهر تا امروز قديمي باقي ماند.
وي سپس با بيان اينكه محصولات عمده سنگر برنج و ماهي است؛ خاطرنشان كرد: طي يكي دو دهه اخير توليد ماهي‌هاي قرمز و تزييني در اين شهر به ميزان قابل توجهي توسعه يافته به طوري كه اكنون سنگر به عنوان يكي از قطب‌هاي اصلي توليد اين نوع ماهي‌ها محسوب مي‌شود.
محمدجعفر جهانبخش همچنين در پاسخ به سوال ديگر از علاقه و فعاليت‌هاي خود در هنر موسيقي خبر داد و گفت: افتخار شاگردي استاد زنده‌ياد فريدون پوررضا را داشته‌ام كه آن مرحوم از اساتيد و معلم موسيقي محلي و فولكوريك گيلان بود و اطلاعات وسيعي در اين زمينه داشت.
وي افزود: زنده‌ياد استاد فريدون پوررضا محقق و پژوهشگر بزرگي در عرصه موسيقي فولكوريك مناطق مختلف استان گيلان بود و خدمات ارزشمندي در اين زمينه ارايه نمود كه اكنون راه استاد توسط شاگردان او دنبال مي‌شود.
محمدجعفر جهانبخش در ادامه همين مبحث افزود: از دوران كودكي به هنر مخصوصاً موسيقي و تئاتر علاقه زيادي داشتم و در اولين جشنواره تئاتر دانش‌آموزي استان گيلان كه سال 64 برگزار شده بود، به عنوان بهترين بازيگر ديپلم افتخار دريافت كردم.
وي ادامه داد: در حوزه موسيقي و آواز نيز از سال 68 كه استاد زنده‌ياد فريدون پوررضا مجوز تدريس موسيقي را اخذ نمود؛ به عنوان شاگرد ايشان به مدت 12 سال رديف موسيقي و آواز را آموختم.
محمدجعفر جهانبخش همچنين از ويژگي‌هاي اخلاقي استاد زنده‌ياد پوررضا سخن گفت كه همه آموزه‌هاي خود را تقديم علاقمندان و شاگردان مي‌نمود و شور و اشتياقي مثال‌زدني براي اعتلاي هنر (موسيقي و آوازخواني) داشت.
وي در همين حال از برخي فعالان و اساتيد ديگر موسيقي همچون رامين حجت – پرواز هماي و… نام برد كه امروزه از چهره‌هاي مطرح موسيقي گيلان به شمار مي‌روند و در گذشته از شاگردان زنده‌ياد پوررضا بوده‌اند.
وي افزود: پرواز هماي در تلاش است براي آشنايي و جمع كردن شاگردان استاد زنده‌ياد پوررضا تا راه و هنر آن رعنای گیلان زنده بماند .
محمدجعفر جهانبخش همچنين از استاد ناصر مسعودي به عنوان يكي از چهره‌هاي برجسته موسيقي گيلان نام برد و براي او آرزوي سلامتي و موفقيت نمود.
وي در ادامه به سوالات پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام در خصوص وضعيت برنج، واردات اين محصول و… پاسخ داد.
جهانبخش واردات برنج خارجي را ضربه به كشاورزان دانست و گفت: در حالي كه هزينه‌هاي كشت و توليد برنج در سال جاري نسبت به پارسال چندين برابر افزايش داشته متأسفانه قيمت برنج محلي به نصف قيمت سال قبل كاهش يافته است. چنانچه اين روند ادامه يابد، كشاورزان برنجكار رغبت و انگيزه‌اي براي كشت برنج در سال زراعي جاري نخواهند داشت.
محمدجعفر جهانبخش مخلوط كردن برنج خارجي و محلي و عرضه آن به خريداران به عنوان برنج محلي را مغاير با اخلاق انساني و در ضديت با وجدان كاري دانست و گفت: چنين اقدامي كه از سوي برخي افراد سودجو انجام مي‌شود؛ كسب و كار شرافتمندانه نبوده و درآمد حاصله از آن حرام است!
وي تصريح كرد: در اين واحد صنفي برنج محلي گيلان و به خصوص برنج توليدي منطقه – كه از بهترين انواع برنج محسوب مي‌شود؛ به متقاضيان و مشتريان عزيز ارايه مي‌گردد.
محمدجعفر جهانبخش در پايان با تاكيد بر لزوم حمايت و پشتيباني از كشاورزان زحمتكش، خطاب به مسئولان ذيربط گفت: در راستاي رونق توليد ملي، لازم است مشكلات گريبانگير كشاورزان زحمتكش به همت مسئولان مرتفع شود ودر اين راستا ممنوعيت واردات و توزيع برنج خارجي و قيمت‌گذاري عادلانه برنج محلي؛ گام مؤثري در حمايت از كشاورزان زحمتكش و توليد ملي محسوب مي‌شود.
نشاني: گیلان _رشت – سنگر – روبه‌روي دادگاه 09333406662 جهانبخش

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا