پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبهمطالب ویژه

مدير گلكده اركيده در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام: گل‌ها و گياهان به انسان انرژي مثبت و آرامش مي‌دهند

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
طبيعت، فضاهاي سرسبز گل و گياهان باغات جنگل‌ها همواره حس و حال خوشايندي در آدمي ايجاد مي‌كند و به اصطلاح انرژي مثبتي به انسان منتقل مي‌كند. براساس داده‌هاي علمي گل و گياه و سرسبزي تا 360 پالس انرژي مثبت به انسان مي‌دهد و نكته جالب و در عين حال قابل تأمل اينكه؛ حس و حال و انرژي مثبتي كه دو انسان به يكديگر منتقل مي‌كنند؛ حداكثر 60 پالس برآورد مي‌شود! با توجه به اينكه حس و حل خوب و انرژي مثبت و داشتن آرامش و دوري از استرس‌ها مقاومت انسان را در برابر انواع بيماري‌ها به نحو شگفت‌آوري افزايش مي‌دهد و موجب طول عمر مي‌شود مي‌توان اهميت حياتي حفظ و حراست و مراقبت از فضاهاي سرسبز، جنگل‌ها، گل و گياه و به طور كلي طبيعت را هر چه بيشتر درك كرد.
مهندس اسماعيل صادقي مدير گلكده اركيده در كياشهر از معدود مديران و فعالان تحصيل‌كرده در حوزه گل و گياه به شمار مي‌رود كه حدود سه دهه در اين عرصه فعاليت مستمر دارد.
وي كه به عنوان شخصيتي اهل فرهنگ و تحقيق و مطالعه شناخته مي‌شود در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام گفت: طراحي – اجرا و نگهداري فضاهاي سبز؛ ارايه‌ ميوه‌هاي اصلاح شده (با تضمين ميوه‌دهي بالا) زمينه اصلي فعاليت و خدمات اين گلكده را تشكيل مي‌دهد.
وي كه دانش‌آموخته‌ي رشته مرتبط با گل و گياه و فضاهاي سبز است، افزود: گل و گياه همچون كودكي مي‌مانند كه به عقيده من مقدس بوده و بايد مورد احترام واقع شوند كه كوددهي به موقع هرس اصولي و سم‌پاشي به هنگام؛ مهم‌ترين راهكارهاي نگهداري و حفظ و مراقبت اصولي از گل و گياه است.
وي در توضيح بيشتر اظهار كرد: برخي فعالان حوزه گل و گياه از اطلاعات كافي و تخصص و دانش اين حوزه برخوردار نيستند كه در نتيجه نمي‌توانند بهره‌برداري بهينه از محصولات خود داشته باشند به عنوان مثال بعداز انجام هرس لازم است كه با چسب پيوند زده شود تا هنگام بارندگي پوسيده نشود. در واقع عدم استفاده از چسب بعداز هرس موجب بي‌اساس و غيراصولي شدن گياه مي‌شود كه بعداز بارندگي به تدريج پوسيده شده و كرم در آن نفوذ و از مغز گياه تغذيه مي‌كند. ضمن اينكه شاخه‌هاي هرز مي‌رويد و انرژي گياه هدر مي‌رود و در نهايت ميوه‌هاي درشت و سالم نمي‌دهد.
وي همچنين كوددهي به موقع را ضروري خواند و گفت براساس تجارب شخصي طي سه دهه فعاليت در حوزه گل و گياه؛ در گيلان و مازندران، ريشه‌ گياه با كوددهي به موقع در تابستان خنك و در زمستان گرم مي‌ماند.


کود دهی دامی به دلیل رطوبت بالای گیلان و مازندران باعث می شود بر اثر آب خوردن بخار شود و گیاهان را دچار بیماری از قبیل ؛ قارچ و شته کند و بذرهای نهفته در کود دامی فعال شده و از زیر ریشه گیاه شما تغذیه می کند و باعث می شود گیاه دچار کمبود تغذیه شود و به دلایل فوق کود دامی توصیه نمی شود فقط حفظ خاصیت گرم کردن در زمستان و خنک کردن در تابستان را دارند ولی کودهای عالی که توصیه می کنیم علاوه بر خنک کردن و گرم کردن از منظر تغذیه گیاه شما را تا یکسال کامل تامین می کند و مانند کود دامی بذرهای نهفته هم ندارد که باعث زیان گیاهان شود در نتیجه به هیچ دلایل مذکور کود دامی توصیه نمی شود .
مهندس اسماعيل صادقي تصريح كرد: در اين گلكده ما كودهاي ارگانيك را مورد استفاده قرار مي‌دهيم كه در همكاري با يكي از شركت‌ها از چندي قبل خود به توليد آن اقدام مي‌كنيم و حاوي فسفات، روي، آهن، منگنز، نيكل، ازت، كربن و كلسيم ريشه‌زا است كه از فرسايش خاك و گياه جلوگيري نموده و باعث مي‌شود گياه در تمام طول سال، تغذيه كامل و سالم داشته و مقاومت آن در برابر انواع بيماري‌ها و آفات هر چه بيشتر افزايش يابد.
وي در ادامه با بيان اينكه تمركز اصلي ما در اين گلكده، طراحي است، افزود: در بخش فروش عمدتاً با ادارات، ارگان‌ها و مؤسسات كار مي‌كنيم كه گل و گياهان خاصي را به صورت عمده به ما سفارش مي‌دهند. البته فروش جزيي و خرد فقط در سطح بسيار محدود براي دوستان و آشنايان داريم.
مدير گلكده اركيده آنگاه با بيان اينكه، كار طراحي محوطه‌سازي را شامل مي شود؛ افزود: افراد و خانواده‌ها و نيز برخي ادارات و ارگان ها كه در صدد احداث فضاي سبز در محوطه مكان خود هستند؛ از ما جهت محوطه‌سازي دعوت به عمل مي‌آورند كه كار طراحي و اجرا توسط خود من انجام مي‌شود.
وي افزود: البته طرح و اجراي محوطه‌سازي در هر محيط با توجه به شرايط و مقتضيات آن محيط فرق مي‌كند و ما با در نظر گرفتن شرايط خاص هر مكان؛ كار محوطه‌سازي را انجام مي‌دهيم.

مهندس اسماعيل صادقي در همين حال نوع پيوند درختان و كيفيت ميوه‌ها را متفاوت دانست و توصيه كرد: كساني كه قصد دارند باغ ميوه احداث كنند؛ ابتدا با يك متخصص اين حوزه مشورت نمايند و راهنمايي‌هاي لازم را دريافت دارند.
اين فعال مجرب و كارآزموده در صنعت گل و گياه كه در زمينه گياه پزشكي نيز داراي تخصص و تبحر بالايي است؛ گفت: زماني كه شخص بيمار مي‌شود مراجعه به پزشك عمومي و پزشك متخصص، قطعاً نتايج و دستاوردهاي متفاوتي براي بيمار به دنبال خواهد داشت كه بدون شك، متخصص در شناسايي نوع بيماري و بالطبع شيوه‌هاي درمان، دقيق‌تر و تخصصي‌تر و مؤثرتر عمل مي‌كند. گياهان و گل‌ها نيز وضعيت مشابهي

در اين خصوص دارند و اساساً گل و گياه بسيار حساس و ظريف مي‌باشند.
مهندس اسماعيل صادقي گفت: از ديدگاه علمي دو انسان با حس و حال خوب 60 پالس انرژي مثبت به يكديگر منتقل مي‌كنند در حالي كه گل‌ها و گياهان؛ تا 360 درصد انرژي مثبت به انسان انتقال مي‌دهند و آرامش خاص و دلپذيري براي آدمي به ارمغان مي‌آورند. بنابراين حفاظت و مراقبت اصولي و مستمر از گل و گياه در نهايت به سود انسان خواهد بود.
مدير گلكده اركيده با بيان اينكه براي انجام درست هر كاري عشق و علاقه امري ضروري است گفت: عبارت معروفي به اين مضمون از قديم‌الايام سر زبان‌ها بوده كه محبت كني، محبت خواهي ديد! و اين امر در مورد گل‌ها و گياهان به روشني كامل مصداق دارد.
نشاني: گیلان _ كياشهر به طرف آستانه اشرفیه– پركاپشت ياورزاده – گلكده اركيده
شماره تماس: 09118105112

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا