پیشنهاد سردبیرتبلیغاتفرهنگیمطالب ویژه

مفاهيم درسي با روش‌هاي خلاقانه و كودك‌محور در كودكستان آواي باران آموزش داده مي‌شود

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:

كودكستان آواي باران با مديريتي مجرب و كارآزموده كه زيرمجموعه تعليم و تربيت آموزش و پرورش فعاليت مي‌كند؛ با پذيرش كودكان سه سال به بالا؛ در دو گروه پيش‌دبستاني يك و پيش‌دبستاني دو آموزش‌ها را با بازي‌هاي خلاقانه همراه نموده كه كودكان مفاهيم مختلف علوم، رياضي، كشاورزي و… را در كنار خلاقيت‌هايي مانند قصه‌گويي؛ سفال‌گري؛ بازي‌هاي انگشتي و نظاير آن؛ مي‌آموزند.

خانم خديجه حقيقت‌پسند مديرمسوول كودكستان آواي باران در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام؛ ضمن اشاره به اينكه از سال 94 به فعاليت در اين مقطع آموزشي اشتغال دارد؛ خاطرنشان كرد: پيش از اين در تهران كودكستاني داير و تحت مديريت داشتم كه با شيوع ويروس مهلك كرونا كودكستان‌ها زودتر از مراكز ديگر تعطيل شد و از اينرو تصميم گرفتم فعاليت و خدمات خود را در اين حوزه؛ در گيلان ادامه دهم.

وي افزود: پس از عزيمت به گيلان، مجوز را تطبيق داده و اين كودكستان را داير و راه‌اندازي نمودم كه اكنون دومين سال فعاليت را پشت سر گذاشته‌ايم.

مدير كودكستان آواي باران آنگاه با اعلام اينكه: در اين واحد آموزشي با روش‌هاي خلاقانه‌اي؛ مفاهيم مختلف را به كودكان آموزش مي‌دهيم، اضافه كرد: علاوه بر آموزش‌هاي روتين كه آموزش و پرورش واحدهاي آموزشي را ملزم نموده؛ ما با بازي‌هاي خلاقانه از قبيل قصه‌گويي، سفال‌گري، بازي‌هاي انگشتي و نظاير آن مفاهيم آموزشي مختلف علوم، رياضي، كشاورزي و… را به كودكان آموزش مي‌دهيم.

وي با بيان اينكه آموزش‌ها در اين واحد؛ كودك‌محور است، اضافه كرد: به عنوان مثال چنانچه بخواهيم شعري را به كودك ياد بدهيم يك بيت را مي‌سراييم و بعد يك بازي ترتيب مي‌دهيم در نتيجه كودك هم شعر را ياد مي‌گيرد و هم از يادگيري لذت مي‌برد.

خانم خديجه حقيقت‌پسند همچنين در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر اينكه آيا در تأسيس و راه‌اندازي اين واحد آموزشي از تسهيلات بانكي استفاده كرده يا خير؛ اظهار داشت: تاكنون از هيچ حمايتي برخوردار نشده و از تسهيلات بانكي هم استفاده نكرده‌ام.

وي افزود: هزينه‌هاي احداث، تجهيز و راه‌اندازي اين واحد آموزشي از منابع سرمايه‌گذاري شخصي تأمين و پرداخت شده است.

مدير كودكستان آواي باران؛ با بيان اينكه «مكان اين واحد آموزشي استيجاري است» خاطرنشان كرد: براي اجراي طرح توسعه پيگيري‌هايي به عمل آورده و از جمله به فرمانداري مراجعه كردم كه شخص فرماندار نظر موافق خود را ابراز نمود، با اين وجود همكاري ادارات و به خصوص نظام بانكي در اجراي طرح توسعه اين واحد آموزشي را ضروري ارزيابي مي‌كنيم.

خانم خديجه حقيقت‌پسند در ادامه با اعلام اينكه واحد آموزشي (كودكستان) آواي باران با روش‌هاي كودك‌پسند و كودك‌محور سعي در نهادينه ساختن مفاهيم درسي در اذهان كودكان دارد، تصريح كرد: زماني كه فعاليت خود را در آستانه شروع كرديم؛ برخي شهروندان و اهالي شريف شهرستان و منطقه گمان مي‌كردند كه اين واحد آموزشي تازه تأسيس است؛ حال آنكه از سال 94 در حوزه آموزش و پرورش مشغول به فعاليت و ارايه خدمات آموزشي به كودكان عزيز هستيم كه قبلاً هم اشاره كردم در چند سال اول فعاليت؛ در تهران مستقر و فعال بوده‌ايم.

وي خطاب به خانواده‌هاي محترم اظهار داشت: با اطمينان خاطر از كيفيت آموزشي اين واحد؛ به ثبت‌نام فرزندان دلبند خود در كودكستان آواي باران اقدام نمائيد تا كودكان با روش‌هاي خلاقانه آموزشي به طور عمقي مفاهيم درسي را فراگيرند.

خانم خديجه حقيقت‌پسند در پايان همچنين اعلام كرد: به ياري خدا بعد از فروردين سال 1403 واحد پسرانه كودكستان آواي باران راه‌اندازي مي‌شود.

 آموزش مفاهيم رياضي، علوم، قرآن، زبان، چرتكه، نقاشي، كاردستي، سفال و… شعر،‌ بازي، كتابخانه ويژه كودكان، قصه‌خواني، زمينه‌ اصلي فعاليت‌هاي آموزش خلاقانه كودكستان آواي باران را تشكيل مي‌دهد.

نشاني: گیلان _آستانه اشرفيه – خيابان سپاه – نبش كوچه فخر حسيني

09106706747 – 09197567805

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا