پیشنهاد سردبیرحقوقی

علل و عوامل طلاق زوجين از ديدگاه بانوي وكيل پايه يك دادگستري سلمانشهر

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:
در ادامه سلسله مصاحبه‌ها با وكلاي موفق، متعهد و مبرز دادگستري؛ پاي صحبت‌هاي بانو سحر كيان نشسته و سوالات خود را با اين بانوي وكيل توانمند و اخلاق‌مدار مطرح كرديم.
خانم سحر كيان وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي در حوزه قضايي سلمانشهر (متل قو) دانش‌آموخته‌ي رشته حقوق خصوصي در مقطع كارشناسي ارشد است كه حدوداً يك دهه قبل به حرفه وكالت اشتغال داشته و تاكنون از پرونده‌هاي متعددي در محاكم دفاع و موفق به استيفاي حق مشروع و قانوني موكلان خود شده است.
سحر كيان مبناي كاري خود را بر ايجاد صلح و سازش بين طرفين دعوي قرار داده و در اين زمينه از هيچ تلاشي كوتاهي نمي‌كند.
وي در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام ابتدا از حمايت‌ها و تشويق‌هاي پدر و مادر گرانقدرش سخن گفت كه پس از قبولي در دانشگاه آمل، با توجه به فاصله دوساعته آن شهر با محل سكونت خود، دچار ترديد شده اما تشويق و حمايت‌هاي مادر به او اعتماد به نفس بخشيده و تحصيلات خود را با موفقيت به اتمام رساند.
وي گفت: در ابتداي ورود به اين حرفه؛ تقريباً همه پرونده‌ها اعم از حقوقي، ثبتي، ملكي، خانواده، كيفري و… قبول مي‌كردم اما به مرور زمان و با توجه به رشته تحصيلي و تخصصي خود عمدتاً پرونده‌هاي حقوق خصوصي و خانواده را قبول كردم كه در حال حاضر نيز تمركز اصلي من روي چنين پرونده‌هايي است.
سحر كيان در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر نقش وكلا در مبحث اطاله دادرسي گفت: بدون شک نقش وکلا در این زمینه تاثیر گزار است .کما این که تا قبل از راه اندازی سیستم ثنا که ابلاغیه ها به صورت دستي انجام مي‌شد؛ وكلا در برخي پرونده‌ها، بنا بر مصلحت و منافع مشروع موك دادرسي
اكنون شرايط به گونه‌اي رقم خورده كه هم وكلا و هم موكلان؛ براي به نتيجه رسيدن و مختومه شدن پرونده خود؛ تلاش مي‌كنند چرا كه سرعت در رسيدگي و مختومه شدن پرونده براي موكل؛ كاهش استرس را به دنبال دارد و براي وكلا نيز اين امكان را فراهم مي‌سازد تا به پرونده‌هاي ديگر رسيدگي كنند.
اين بانوي وكيل پايه يك دادگستري آنگاه در پاسخ به سوال ديگر پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام؛ كه از افزايش پرونده‌هاي اختلافات خانوادگي و مسأله طلاق جويا شد؛ اظهار كرد: كيس‌هاي متعددي در رابطه با زوج‌هايي كه متقاضي طلاق توافقي و يا طلاق يك طرفه بوده‌اند؛ به من ارجاع شده كه در بررسي علل و عوامل اين معضل دريافتم ازدواج در سنين خيلي پايين يكي از عوامل اصلي ايجاد تنش و جدايي زوجين محسوب مي‌شود.
وي افزود: وقتي شخص (چه پسر يا دختر) در سن پايين ازدواج مي‌كند؛ شناخت و تجربه‌اي از مسووليت زندگي مشترك ندارد. به عبارت ديگر والدين براي تمامي امور چنين زوج‌هاي بسيار جوان تصميم‌گيري مي‌كنند. كه اين تصميم‌گيري‌هاي والدين و انفعال زوجين در نهايت باعث بروز اختلاف مي‌شود.
وي ادامه داد: من در صحبت با مادر يكي از دختر جواني كه متقاضي طلاق بود؛ گفتم شما (والدين) بايد نقش راهنما و هدايت‌كننده در زندگي مشترك فرزند خود داشته باشيد؛ در حالي كه با كنترل فرزند؛ ناخواسته عامل ايجاد اختلاف در زندگي مشترك فرزند خود شده‌ايد.
اين بانوي وكيل تصريح كرد: بدون شك؛ فشارهاي اقتصادي و به خصوص اعتياد به مواد مخدر يكي ديگر از عوامل اصلي بروز اختلاف و نهايتاً جدايي و طلاق زوجين است.
وي با بيان اينكه معضل اعتياد؛ همچنين منشاء بسياري از ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي به حساب مي‌آيد؛ افزود: مواد مخدر به طور كلي عامل تباهي فرد است با اين وجود مواد مخدر صنعتي و روان‌گردان كه امروزه متأسفانه در ميان قشر نوجوان و جوان شيوع گسترده‌اي يافته، موجب اختلال جدي در مغز مي‌شود و ضايعات جبران‌ناپذير رواني به همراه دارد كما اينكه بسياري از بانواني كه بخاطر اعتياد همسر خود به مواد مخدر صنعتي درخواست طلاق ارايه مي‌كنند در زندگي مشترك احساس ترس و وحشت دائمي دارند و امنيت جاني خود را در خطر مي‌بينند. چرا كه اين نوع مواد مخدر (صنعتي و روان‌گردان) توهم‌زا بوده و در شرايطي فرد معتاد؛ مرتكب جنايت و قتل مي‌شود. در عين حال علاوه بر دخالت والدين و معضل مواد مخدر، عدم تفاهم و برخي مسايل ديگر نيز در بروز اختلافات خانوادگي منجر به طلاق نقش‌آفرين هستند.
سحر كيان در پاسخ به اين سوال كه موضوع اغلب پرونده‌هاي ارجاعي به محاكم را چه اختلافات و درگيري‌هايي تشكيل مي‌دهد؛ خاطرنشان كرد: مسايل و اختلافات ملكي، فروش مال غير و همچنين نزاع دسته‌جمعي و البته اختلافات خانوادگي نسبت به مسايل ديگر؛ موضوع بيشتر پرونده‌ها را تشكيل مي‌دهد.

وي در پاسخ به سوال ديگر مبني برمناسبات فيمابين وكلا و موكلين نيز گفت: افرادي كه براي حل مسايل و مشكلات حقوقي خود به وكلا مراجعه مي‌كنند بايد تمامي موضوع (مورد اختلاف) را به صورت شفاف با وكيل خود در ميان بگذارند. چرا كه وكيل امانت‌دار موكل خود بوده و اساساً طبق قانون وكلا ملزم به رازداري و حفظ اسرار موكل خود هستند و افشاي اين اسرار براي وكيل تبعات قانوني به دنبال دارد. معذالك در مواردي برخي موكلين همه ماجرا را براي وكيل بيان نمي‌كنند و صرفاً بخش‌هايي از موضوع كه به نفع خودشان مي‌دانند را بازگو مي‌نمايند در حالي كه وكيل بايد با اطلاع كامل از همه جزييات موضوع؛ به دفاع مؤثر از موكل خود اقدام كند.
اين بانوي وكيل در ادامه با گلايه و انتقاد از تصوير نادرستي كه رسانه ملي از وكلا در برخي سريال‌هاي تلويزيوني به نمايش مي‌گذارد، گفت: در هر شغلي، ممكن است تعدادي اندك و انگشت‌شمار برخلاف مقررات شغلي خود رفتار كنند كه نبايد اين موضوع به همه فعالان و دست‌اندركاران آن شغل و صنف تعميم داده شود.
اكثريت قريب به اتفاق وكلا را اشخاص متعهد، قانون‌مدار و اخلاق‌مدار تشكيل مي‌دهند كه براي استيفاي حق و حقوق مشروع و قانوني موكل خود از هيچ تلاشي كوتاهي نمي‌كنند و جا دارد رسانه‌ها به خصوص رسانه ملي در نمايش كاراكتر وكلا واقعيت را به مخاطب انتقال دهد.
وي آنگاه خطاب به عموم مردم توصيه كرد: قبل از اقدام به انجام هر معامله و قراردادي، حتماً با يك وكيل زبده مشورت كنند تا پرونده آنها در مسير صحيح و قانوني دادرسي پيگيري و رسيدگي شود.
خانم سحر كيان در پايان گفت: قضات شريف و پرسنل محاكم با تلاش مضاعف و خستگي‌ناپذير پرونده‌ها را با دقت مورد رسيدگي قرار مي‌دهند تا حقي از شخصي ضايع نشود و جا دارد از مجموعه دستگاه قضايي و فعالان و دست‌اندركاران صديق و پرتلاش آن تقدير و تشكر نمايم.
گفتني است؛ خانم سحر كيان وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي با پذيرش و تعيين وقت قبلي، در پرونده‌هاي خانواده، ثبتي، ملكي و حقوقي قبول وكالت مي‌كند.
آدرس : مازندران / سلمانشهر [ متل قو ] /نبش ضلع غربی میدان ۱۷ شهریور / طبقه قوقانی پروتئین پردیس قو / تلفن تماس :
09112907252

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا