پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتچند رسانه ایمصاحبهمطالب ویژه

واحد مرغداري گوشتي اسدي با ربع قرن خدمات‌دهي پيشتاز در كيفيت و مشتري‌مداري است

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
واحد مرغداري گوشتي اسدي در شهر جيرنده، از واحدهاي باسابقه و معتبر در حوزه تهيه و توزيع گوشت سفيد است كه نقش مهمي در تأمين اين نياز اساسي جامعه ايفا مي‌كند.
غلامرضا اسدي مؤسس و مدير اين واحد مرغداري گوشتي در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام به بيان فعاليت‌ها و خدمات خود پرداخت و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.
او ابتدا با اشاره به اينكه از دوران نوجواني علاقه زيادي به كار توليد و همچنين اشتغالزايي داشته، خاطرنشان كرد: اين مجموعه از 25 سال قبل فعاليت خود را در خدمات‌دهي به مردم شريف و فرهيخته شهرستان، استان و حتي كشور؛ با تهيه و توزيع گوشت سفيد سالم و با كيفيت آغاز كرد.
غلامرضا اسدي گفت: در ابتدا؛ كار خود را فقط با يك هزار قطعه جوجه شروع كرديم كه اكنون با گذشت حدود ربع قرن از زمان شروع فعاليت، اين ظرفيت به 50000 قطعه افزايش يافته است.
وي الطاف خداوندي، تلاش مستمر و پيشكار و اعمال مديريت كارآمد و مسلط بر اين صنعت و نيز حمايت مصرف‌كنندگان را از دلايل موفقيت واحد تحت مديريت خود عنوان كرد و افزود: جوجه‌ها در يك دوره دو ماهه پرورش يافته و پس از اينكه به وزن مشخص رسيدند، روانه بازار مي‌شوند.

مدير واحد مرغداري گوشتي اسدي آنگاه با اعلام اينكه در اين مجموعه فعلاً سه نفر به صورت مستقيم مشغول به كار هستند، اضافه كرد: از ابتداي فرآيند توليد تا تهيه و تأمين نهاده‌هاي دامي و لجستيك و ترابري و ماشين‌آلات، تعميركاران، و نهايتاً توليد جوجه و پرورش آن و اعزام به كشتارگاه؛ افزون بر 30 نفر به صورت غيرمستقيم با ما ارتباط كاري دارند. اين فعال با سابقه و كار‌آزموده در صنعت مرغداري سپس با بيان اينكه: «با شركت‌هاي معتبري همچون سپيد ماكيان قرارداد همكاري داريم، توضيح داد: اين شركت؛ جوجه‌ها را در اختيار ما قرار مي‌دهد كه ما به پرورش آن اقدام و به صورت پورسانتي؛ همكاري مي‌كنيم در واقع جوجه و نهاد‌ها توسط شركت مزبور تأمين مي‌شود و كار پرورش به عهده ما است كه پس از اتمام دوره پرورش، به بارگيري اقدام و از ما تحويل مي‌گيرند.
وي در همين زمينه خاطرنشان كرد: اگرچه از همكاري با شركت سپيدماكيان به شكل فعلي (كه درصدي كار مي‌كنيم) رضايت داريم معذالك چنانچه بتوانيم به صورت مستقل فعاليت داشته باشيم؛ براي ما به صرفه‌تر خواهد بود. اما كار مستقل نياز به نقدينگي بالايي دارد كه فعلاً چنين سرمايه‌اي در اختيار نداريم!
غلامرضا اسدي سپس كمبود نقدينگي را از ديگر مشكلات عنوان كرد و گفت: مشكل ديگر ما مسأله آب است كه كمبود آن در بسياري مواقع براي ما مشكل‌ساز مي‌شود.
وي از مسئولان استان و به خصوص مديران سازمان آب و شركت آبفا خواست نسبت به تأمين آب موردنياز مجموعه مرغداري گوشتي اسدي همكاري و مساعدت لازم را معمول دارند.
وي در همين زمينه افزود: مسئولان شهر جيرنده اعم از شهرداري، شورا، بخشدار، ارگانهاي ذيربط و مسئول در رفع معضل آب به حساب مي‌آيند كه لازم است در اين زمينه اقدام لازم را به عمل آورند.
وي گفت: گوشت سفيد در تضمين سلامتي جامعه نقش بسيار مهم به عهده دارد و هرگونه حمايت از واحدهايي مانند اين واحد مرغداري گوشتي؛ حمايت از سلامت آحاد جامعه تلقي مي‌شود.
غلامرضا اسدي در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه پرسيد به طور مشخص چه نوع حمايت‌هايي را از ارگانهاي مربوطه انتشار داديد و نيز چه پيشنهاد و راهكاري جهت رفع مشكلات مزبور ارايه مي‌كنيد، گفت: دولت بايد با تزريق نقدينگي در قالب تسهيلات وام با اقساط بلندمدت و نرخ بهره اندك توان و بنيه مالي واحدهاي كوچك و متوسط مرغداري را ارتقا بخشد تا اين واحدها بتوانند با حداكثر ظرفيت خود توليد نموده و حتي طرح‌هاي توسعه خود را به مورد اجرا بگذارند و نيز براي تعداد بيشتري از نيروهاي مستعد جوياي كار فرصت اشتغال ايجاد كنند تا نرخ بيكاري و به تبع آن آسيب ها و ناهنجاري‌هاي ناشي از بيكاري به حداقل ممكن كاهش يابد.
وي همچنين اظهار كرد: البته معضل كمبود آب مختص اين واحد نبوده بلكه شهر جيرنده با اين معضل دست و پنجه نرم مي‌كند. اين درحالي است كه از ظرفيت‌هاي موجود و منابع آبي به درستي بهره‌برداري نمي‌شود. در واقع بخشي از معضل كمبود آب، از عدم مديريت بهينه و كارآمد منابع آبي ناشي مي‌شود. بديهي است صرفه‌جويي در منابع آبي بايد تحت ضوابط مشخص كه قابل اجرا باشد صورت بگيرد. به عنوان مثال فردي كه در منزل مسكوني خود چند درخت كاشت كرده؛ بايد آن را آبياري نمايد و اين به معناي هدر دادن منابع آبي نيست.

وي ابراز عقيده كرد: چنانچه مديريت صحيح و كارآمد بر توزيع منابع آبي اعمال مي‌شود، اين معضل به نحو قابل ملاحظه‌اي كم رنگ خواهد شد.
غلامرضا اسدي با جمع‌بندي صحبت‌هاي خود ابراز اميدواري كرد مسئولان با مشورت و همكاري و مشاركت كارشناسان

زبده، راهكار مؤثر و قابل اجرا براي حل معضل آب بيانديشند و به مورد اجرا بگذارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا