اجتماعیپیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

گزارشی از وضعیت گیلان برای مقابله با کرونا

آوای سبز: استان سه‌میلیون‌نفری گیلان، چند صباحی است درگیر ویروس کرونا بوده و مردم این استان روزهای ابتدایی با دشواری‌هایی مواجه بودند که بیشتر افزایش آمارها ناشی از استرس ترس از مبتلا شدن بوده که خود بانی تضعیف دستگاه ایمنی بدن می‌شود. درحالی‌که استراحت و تغذیه مناسب در کنار رعایت عوامل بهداشتی نظیر شست و شوی منظم دست‌ها با آب و صابون (دمای ۱۰ الی ۱۵ درجه سانتی‌گراد) یا محلول ضدعفونی‌کننده از آیتم‌های مؤثر در مواجه با ویروس کرونا است؛ ویروسی که کمترین میزان کشندگی را دارد و سیستم ایمنی بدن به‌راحتی توان مقابله با این بیماری را دارد.

انجام آزمایش تشخیص کرونا در گیلان از شنبه

به گفته استاندار گیلان با پیگیری صورت گرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام آزمایش تشخیص کرونا از شنبه  در گیلان انجام‌ می‌شود که این امر منجر به‌ افزایش سرعت شناسایی و درمان بیماران خواهد شد.

بارگیری و ارسال محموله موردنیاز  کادر درمانی، پرستاران و نیروهای خدماتی از دیگر خبرهای خوبی بود که زارع از آن سخن گفت.

واگذاری مجدد توزیع ماسک و لوازم ضدعفونی‌کننده به داروخانه‌ها

کمبود انواع ماسک‌های صورت و ژل‌های آنتی باکتریال مهم‌ترین دغدغه گیلانیان بوده که پس از دستور وزارت بهداشت بر عدم توزیع توسط داروخانه‌ها مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرد که روز گذشته مهدی فلاح‌میری دادستان مرکز گیلان دستور به واگذاری مجدد توزیع ماسک و لوازم ضدعفونی‌کننده به داروخانه‌ها داد.

دادستان مرکز گیلان همچنین از نظارت، بازدید شبانه‌روزی و نامحسوس و برخورد قاطع با سوءاستفاده کنندگان احتمالی در فروش غیرمتعارف محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده خبر داد.

شیفت ایثار بسیج کارگری

کمبودهای موجود بار دیگر بسیج و سپاه را به میدان آورد و این بار به همت بسیج کارگری گیلان در قالب شیفت ایثار به‌منظور جبران کمبود مواد ضدعفونی و ماسک وارد عرصه شدند و حتی توسط گردان امنیتی امیرالمؤمنین مواد تولید شده را به درب منازل مردم رشت رساندند.

کمک‌رسانی ۱۵۰ پاسدار گیلان به کادر پزشکی

۱۵۰ نفر از نیروهای پاسدار به‌صورت نوبتی در بیمارستان رازی برای کمک کادر پزشکی استان گیلان حضور یافتند و همچنین در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در رشت گندزدایی و پاک‌‌سازی اماکن حساس و همچنین نقاط شهری، به‌وسیله کیت‌های ویژه ضدعفونی ازجمله اقداماتی است که توسط سپاه پاسداران انجام می‌شود.

چندی پیش ویروس آنفلوآنزای H۱N۱ اغلب استان‌های کشور را درگیر کرده و عده‌ای از هم‌وطنان نیز جان خود را از دست دادند؛ ویروس کرونا خطر بسیار کمتری نسبت به آنفلوآنزای H۱N۱ داشته و میزان کشندگی این ویروس کمتر از سه درصد است.

ضدعفونی کردن مجموعه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت

حضور مردم در سطح شهر و استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسؤولان امر را بر این داشت که به ضدعفونی روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی بپردازند.

همچنین مسؤولان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با تعطیلی تمامی مجموعه‌های ورزشی، اقامتی و اداری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت این اماکن را به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌کنند.

۴۰ درصد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها مشکلی ندارند

بیش از ۴۰ درصد مراجعین به بیمارستان‌ها واقعاً مشکلی ندارند این نظر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت است که دلیل ترخیص بیماران در بدو حضور یا ترخیص یک روز پس از حضورشان در مراکز درمانی را همین دلیل عنوان کرده و از تأسیس ۳۴ آزمایشگاه و ساخت کلینیک‌های سرپایی برای سرعت بخشیدن مراحل درمانی در گیلان خبر داده است.

بهبودی ۴۰۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در «گیلان»

۴۰۰ نفر از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در گیلان از بیمارستان مرخص شده‌اند؛ این آماری است که جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از آزمایش‌های ارسال‌شده به تهران استخراج کرده و خبر از آماده شدن ۲۲ آزمایشگاه برای تشخیص مبتلایان به کرونا خبر داد.

جهانپور همچنین از کاربرد وایتکس به‌عنوان ماده ضدعفونی‌کننده یاد و بیان کرد که اگر به هر دلیلی به مواد ضدعفونی‌کننده دسترسی نداشتیم با یک قوطی ۵۰۰ سی‌سی محلول سفیدکننده (وایتکس) و اضافه کردن ۲۰ تا ۲۵ لیتر آب به آن محلول ضدعفونی‌کننده تهیه‌کرده و از آن برای ضدعفونی سطوح و ابزار استفاده کنیم.

ایجاد کمپین #کرونا_را_شکست_می‌دهیم در گیلان

این روزها گیلانی‌ها با شعار «کرونا را شکست می‌دهیم» امیدوارتر از روزهای آغازین در حال نبرد با این ویروس هستند.

جدای از رعایت موارد بهداشتی مردم با فرهنگ گیلان با کاهش هیجانات معمول در حال یکدست شدن برای غلبه به ترس ناشی از گسترش ویروس کرونا هستند و حتی خودجوش با تهیه و توزیع ماسک حس همدردی را در استان گسترش می‌دهند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا