پیشنهاد سردبیرحقوقی

کیانوش سلیمانی وکیل پایه یک دادگستری : برقراری صلح و سازش بین طرفین دعوی از تراکم پرونده ها در محاکم جلو گیری می کند

پایگاه اطلاع رسانی آوای سبز آرام : کیانوش سلیمانی از جمله وکلای متعهد و توان مند در حوضه قضایی صومعه سرا است که تاکنون از پرونده متعددی در محاکم موثر بعمل آورده و موفق به استیفای حق قانونی و مشروع موکلای خود شده است در عین حال تلاش های این وکیل متعهد در برقراری صلح و سازش بین طرفین دعوئی  و جلوگیری از تشکیل پرونده های جزئی و کم اهمیت در دادگستری که تراکم پرونده ها  می افزاید  و به تبع آن  اطاله  دادرسی  را به دنبال دارد ، مثال زدنی است .

 کیانوش سلیمانی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی آوای سبز آرام اعلام کرد: از سال 87 بعد از اخذ پروانه وکالت  در این حرفه مشغول هستم.

وی که دانش آموخته ی رشته حقوق خصوصی در مقطع خصوصی ارشد است ، آنگاه خاطر نشان ساخت  : تقریباً در تمامی زمینه ها  اهم از کیفری ، حقوقی ، پرونده های ملکی ، خانواده ، : امور ثبتی ، بانکی و … قبول پرونده  می کنم .

وی افزود : در مراجعه افراد به به دفتر وکالت من ، اولین گامی که بر می دارم دعوت از طرفین دعوی و مذاکره جهت ایجاد صلح و سازش است  که از تشکیل پرونده و ارجاع به دادسرا جلوگیری شود .

کیانوش سلیمانی اضافه کرد : اصولاً ایجاد صلح و سازش بین دو طرف دعوی برای ما وکلا با لذت معنوی و آرامش روحی روانی  همراه است . چرا که در دادگاه ، یک طرف پرونده  همیشه بازنده و در نتیجه دلگیر  و ناراضی خواهد بود امّا وقتی که با مذاکره بین  دو طرف  صلح و سازش  شود . هردو طرف پرونده راضی و خشنود خواهند بود .

این وکیل پایه یک دادگستری در ادامه با اشاره به موضوع اغلب پرونده های ارجاعی به محاکم صومعه سرا خاطر نشان کرد : عمده پرونده هایی که در دادگاه های این شهرستان  تحت رسیدگی  و بررسی می باشد  حول محور اختلافات  خانوادگی است . که این اختلافات نیز به مسایلی همچون ارث  و میراث   و تقسیم ماترک  متوفی ، عدم تفاهم  و نظایر آن بر می گردد در حالی که در گذشته در گیری  و منازعه بین اشخاص موضوع اغلب پرونده های ارجاعی به محاکم را تشکیل می داد .

کیانوش سلیمانی در همین زمینه مسایل اقتصادی را یکی از عوامل اصلی در بروز اختلافات به وکیل در حوزه ملک و زمین دانست و توضیح داد : در گذشته که اراضی قیمت چندانی نداشت ، درگیری و منازعه برای ملک بسیار اندک بود  و به ندرت چنین پرونده هایی تشکیل  و و به دادگاه ارجاع می شد و در صورت منازعه و اختلافات ملکی نیز  موضوع با پادرمیانی ریش سفیدان  محل حل و فصل می شد .امّا امروزه  که قیمت املاک  بطور تصاعدی  افزایش یافته  به موازات آن درگیری ها و اختلافات نیز به نسبت فزونی گرفته  که عمده پرونده ها حول موضوع املاک و زمین  و تقسیم اراضی بین وراث و نظایر آن است .

وی در ادامه حضور وکیل در پرونده های ارجاعی به محاکم را ضروری خواند و گفت : وکلا به لحاظ تسلط که بر اصول و مبانی علم حقوق و قوانین دارند پرونده را در مسیر صحیح در دادگاه هدایت می کنند و با استفاده از مفاد و تبصره های قانونی متناسب با موضوع پرونده به دفاع مستدل در پرونده  به عمل می آورند .اما اشخاصی که  بدون  گرفتن وکیل  اقدام به طرح دعوی و تشکیل پرونده در محاکم می کنند ممکن است  از همان ابتدا در طرح عنوان دعوی دچار خطا شده و دادخواست آنها از سوی قاضی رد شود  چرا که نوع ( طرح) دعوی باید متناسب با موضوع باشد  که افراد عادی اطلاعی از آن ندارند  این وکیل پایه یک دادگستری خطاب به عموم مردم  توصیه کرد قبل از انجام هر اقدام حقوقی ابتدا  به یک وکیل ماهر و متخصص مراجعه و از خدمات مشاوره ای بهره بگیرند .

وی در پایان از احساس مسوولیت و تعهد بالایریاست دادگستری صومعه سرا و دادستان  این شهر در برقراری عدالت و ایجاد فضای امن در سطح شهرستان تشکر و قدردانی کرد .

آدرس : گیلان / صومعه سرا / خیابان برشنورد / کوچه عباسی / ساختمان میلاد / ( پزشکان ) طبقه دوم شماره های تماس : 01344338682/09113396563

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا