پیشنهاد سردبیرحقوقی

وكيل پايه يك دادگستری تالش خواستار عدم ارجاع پرونده‌هاي كيفري به شوراها شد

 به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام: قربان دولتي ريك ازجمله وكلاي زبردست و اخلاق‌مدار در حوزه قضايي تالش (در غرب استان گيلان) به شمار مي‌رود كه تاكنون از پرونده‌هاي متعددي با موضوعات حقوقي و عمدتاً اختلافات زمين و ملك و بعضاً منازعات خانوادگي  و مسايل تجاري در محاكم دفاع مؤثر نموده و موفق شده حق مشروع و قانوني موكلان خود را استيفا نمايد.

اين وكيل خوشنام و اخلاق‌مدار در خصوص پرونده‌هاي خانوادگي اظهار داشت: سعي و تلاش من معطوف آن است كه در چنين پرونده‌هايي ورود نكنم مگر آنكه به اين نتيجه برسم كه مي‌توان اختلاف بين زن و شوهر را به طور مسالمت‌آميز و بي‌آنكه نياز به تشكيل پرونده باشد، با صلح و سازش خاتمه داد.

به عبارت ديگر در پرونده‌هايي كه هر دو طرف (زن و شوهر) اصرار بر طلاق و جدايي داشته باشند ورود نمي‌كنم.

قربان دولتي، يك كارشناس ارشد حقوق خصوصي است با اشاره به اينكه پس از فارغ‌التحصيلي در سال 87، به خدمت مقدس سربازي اعزام و پس از پايان خدمت در آزمون وكالت شركت و نمره قبولي گرفته، افزود: به عقيده من اولين و مهم‌ترين ويژگي كه يك وكيل زبده بايد از آن برخوردار باشد؛ اخلاق خوب و مدارا با مردم است. ضمن اينكه ارايه رهنمود و توصيه و راهنمايي‌هايي صحيح و هدايت ارباب رجوع و موكلان به مسير درست، از ديگر ويژگي‌هاي يك وكيل متعهد و مبرز به شمار مي‌رود.

قربان دولتي سپس خاطرنشان كرد: يك وكيل متعهد در نشان دادن راه درست به ارباب رجوع و موكلان هيچگاه مسأله مالي را در اولويت قرار نمي‌دهد بلكه براساس وجدان حرفه‌اي و اخلاق‌مداري، همه سعي و تلاش خود را به عمل مي‌آورد تا طرفين دعوي را به صلح و سازش دعوت كند و در اين زمينه آنها را به مراجع داوري شوراهاي اسلامي و… هدايت نمايد.

اين وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي همچنين خطاب به عموم مردم تالش و ديگر نقاط کشور تصريح كرد: در مواجه شدن با هر مسأله  مشكلي كه بار حقوقي داشته باشد، قبل از هر اقدامي ابتدا با يك وكيل زبده و يا يك مشاور حقوقي مجرب مشورت نمايند و حتي‌الامكان موضوع اختلاف را با صلح و سازش خاتمه دهند. چنانچه همه راه‌هاي مصالحه بن‌بست برسد تشكيل پرونده و پيگيري آن در محاكم را به وسيله وكيل انجام دهند. چرا كه وكيل با توجه به تسلط و اشرافي كه بر قوانين و تبصره‌ها، تنظيم صحيح دادخواست دارد، مي‌تواند به روند رسيدگي به پرونده‌ها سرعت بيشتري ببخشد و از اطاله دادرسي و اتلاف وقت و انرژي افراد و نيز قضات و پرسنل محاكم جلوگيري به عمل آورد.

وي در همين زمينه اضافه كرد: اساساً حضور و نقش وكيل در پرونده‌هاي ارجاعي به دادگاه؛ بسيار مهم و تعيين‌كننده ارزيابي مي شود. چرا كه قضات براساس مدارك، مستندات و دفاعيات تخصصي كه وكلا در دفاع از موكل خود به عمل مي‌آورند و نيز بهره‌گيري هوشمندانه و مناسب از مفاد قانوني مرتبط با موضوع دعوي كار رسيدگي به پرونده را با دقت و سرعت بيشتري انجام داده و به صدور حكم مقتضي مبادرت مي‌ورزند.

وي در ادامه همين مبحث اظهار داشت، اما پرونده‌هايي كه بدون حضور وكيل به دادگاه ارجاع شود ممكن است از همان ابتدا در روند دادرسي ايجاد مشكل نمايد. كما اينكه در طرح موضوع و عنوان و تنظيم دادخواست، عموماً افراد عادي دچار اشتباه مي‌شوند چرا كه از  علم حقوق و مسايل قضايي اطلاع چنداني ندارند. همين امر سبب مي‌شود دعوي آنها در همان ابتدا توسط مقام قضايي رد شود.

وي همچنين نوبت‌هاي طولاني بيش از 6 تا 7 ماه را از ديگر مشكلاتي برشمرد كه گريبانگير پرونده‌هاي فاقد وكيل مي‌شود و زمان دادرسي را به درازا مي‌كشاند.

قربان دولتي ريك در همين زمينه از مقامات قضايي تقاضا كرد روند رسيدگي پرونده‌ها و تعيين نوبت دادرسي كوتاهتر شده تا از تراكم پرونده‌ها در محاكم كاسته شود.

وي افزود: از رياست محترم دادگستري و دادستان محترم شهرستان فرهنگ دوست  تالش استدعا داريم موضوعات كيفري را تا حد امكان به شوراها ارجاع ندهند چرا كه شوراها صلاحيت لازم جهت رسيدگي به پرونده‌هاي كيفري را ندارند. كما اينكه در بسياري موارد كه چنين پرونده‌هايي به شوراها ارجاع مي‌شود بعداز 6 يا 7 ماه مجدداً به دادگاه مسترد مي‌گردد و در واقع زمان زيادي تلف مي‌شود.

قربان دولتي ريك وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي  در پايان از زحمات و تلاش‌هاي رياست  محترم دادگستري و اسدی دادستان  شهرستان تشكر و قدرداني و براي قضات شريف و پرسنل و كاركنان  محترم محاكم دادگستري آرزوي موفقيت نمود.

نشاني:  گیلان -تالش  خیابان  امام (ره) روبروی سینمای سابق   کوچه بالاخانی / ساختمان  میرکار

تلفن: 44222737 013              09112845100

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا