پیشنهاد سردبیرمصاحبه

همرزم شهید سردار محمدعلی حق بین: رمز موفقیت سردارشهید تاختن به دل دشمن و عدم عقب نشینی بود

به گزارش آوای سبز، در اولین سالگرد سردار محمد علی حق بین فرمانده لشکر قدس گیلان، پایگاه خبری آوای سبز در گفتگو با همرزم سردار شهید از سجایای اخلاقی و سلوک اجتماعی ایشان سخن به میان آمد که در ادامه می خوانید:
مهدی قلیزاده از دوستان و از نیروهای تحت امر فاتح نبل الزهرا درخصوص ایشان گفت: من توفیق داشتم که در ماموریتها همراه ایشان باشم.
همرزم شهید افزود: سردار چشمه ای از معرفت و اخلاق و فرمانده و استاد ما در اخلاقیات بود و از وجود ایشان فیض می بردیم. تبعیتی که نیروها جدای اینکه ایشان فرمانده سپاه قدس گیلان بود مثال زدنی بود و در بحث اخلاق درکنارشان همیشه احساس شرمندگی داشتند و نیروها دنباله روی ایشان بودند و اطاعت محض می کردند.
وی با اشاره به اخلاص سردار شهید حق بین اظهار کرد: اخلاص ایشان یکی از دلایل اصلی محبوبیت شان بود و در دلها جا می گرفت و ناخودآگاه نیروها به ایشان عشق می ورزیدند.
قلیزاده با اشاره به اینکه اکثر اوقات همراه شهید در ماموریت ها بود از احوالات ایشان گفت: نیروها چشم به دهان شهید دوخته بودند و کافی بود ایشان جهت کاری به پنج نیرو نیاز داشته باشد که بیست نفر آماده به خدمت می شدند و در دلها نفوذ کرده بود و قدرت جذب داشت.
همرزم شهید با اشاره به توفیقات معنوی سردار شهید حق بین ادامه داد: توفیق خواندن نماز شب از توفیقات معنوی سردار بود که ترک نمی کرد. در مواقعی سستی بر من قالب بود و درحال استراحت بودم که متوجه نمازشب سردار می شدم و خجالت زده شده و شروع به خواندن نمازشب می کردم و همین بحث سبب یاری خداوند در امورات او می شد. در بحث آزادسازی منطقه و مردم نبل الزهرا که این مردم مدیون سردار حق بین هستند، چرا که مسئولیت بسیار مهمی را برعهده گرفت چون هیچ یگانی توانایی یا جرأت قبول این مأموریت را نداشت ولی سردار قبول کرد. از طرفی بخاطر پایگاهی که در قلب نیروهایش داشت میدانست می تواند موفق شود و این شد. در این عملیات جز یکی دونفر مجروح سرپایی، تلفاتی هم ندادیم و با شهامت و شجاعت و اراده قوی که نیروها داشتند وبه پشت سر، هم نگاه نمی کردند و درکنار سردار شهید حق بین به جلو می تاختند و خط شکسته شد. سردار شهید دلهره داشت ولی اراده اش بیشتر بود و با اعلام رمز عملیات با نام مقدس یا فاطمة الزهرا(س) به‌نظرم همه به هیجان می آمدند .
وی افزود: به لطف خدا سردار نیروهایی را پرورش داد نه تنها از گیلان و شهرش بلکه از کل محور مقاومت از پاکستان و افغانستان تا سواحل مدیترانه محور مقاومت حضور دارند و ایشان در مهربانی و صداقتی که داشت زبانزد بود. مأموریت های خیلی سخت را انجام می دادند که به جد می توان گفت خاورمیانه را دگرگون کرد، یکی آزادسازی نبل الزهرا توسط نیروهای گیلانی به فرماندهی سردار شهید حق بین باعث شد که همه دشمنان یکپارچه اعلام کرده بودند که کشوری به نام سوریه به ریاست جمهوری بشاراسد نمی شناسیم و با آزادسازی نبل الزهرا به پای میز مذاکره کشانده شدند. بعدی هم شکستن محاصره حلب بود که سردارشهید حاج قاسم سلیمانی از سردار حق بین خواست که انجام دهد و ایشان قبول کرد و با همان نیروها موفق به شکستن محاصره حلب شد. من در کنار ایشان در این عملیات شکستن محاصره حلب بودم و شاهد بودم‌. ما ۷۲ساعت در محاصره بودیم و استقامت نیروهای سردار خط محاصره را شکست و صبر شهید سبب این موفقیت ایشان می شد و آن اعتمادی که به نیروهایش داشت که وقتی پشت بیسیم می گفت: “بچه ها نبل الزهرا در ۷ماه پیش یادتان است، همان حماسه را تکرار کنید”. و فقط اراده قوی و عدم عقب نشینی و یکسره به جلو تاختن رمز موفقیت ایشان در این عملیاتها بود.
انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا