اجتماعیاقتصادیپیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

نمایندگان گیلان در کدام کمیسیون‌های تخصصی مجلس عضو می‌شوند؟ + رزومه

آوای سبز: کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، گروه‌هایی از وکلای ملت هستند که با هدف بررسی دقیق، موشکافانه و تخصصی طرح‌ها و لوایح مطرح‌شده در مجلس تشکیل می‌شوند و در کنار آن به بحث عمیق نظارت نیز بر حس اجرای قوانین نیز می‌پردازند.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، کمیسیون اجتماعی، کمیسیون اقتصادی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون انرژی، کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات، کمیسیون بهداشت و درمان، کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون عمران، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون قضایی و حقوقی، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، کمیسیون اصل 90، کمیسیون سیاست داخلی و شوراها، کمیسیون تلفیق و کمیسیون تحقیق ازجمله کمیسیون‌های در حال حاضر در کشور هستند و بنا بر اصل ۶۶ قانون اساسی، تعداد کمیسیون‌ها و دوره تصدی نمایندگان در آن‌ها در آیین‌نامه داخلی مجلس مشخص می‌شود.

نکته حائز اهمیت در خصوص حدود و اختیارات کمیسیون‌های مجلس اینکه مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند؛ در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آن‌ها با مجلس خواهد بود.

به‌صورت معمول، طرح‌ها و لوایح مجلس ابتدا در کمیسیون‌های مربوط موردبررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و در هنگام طرح در صحن علنی مجلس، نظر نهایی کمیسیون پرسیده و اعلام می‌شود.

وکلا چگونه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس عضو می‌شوند؟

به‌منظور آشنایى نمایندگان با سوابق تحصیلى و کارى یکدیگر معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی موظف است قبل از تشکیل شعب براى تعیین اعضاى کمیسیون‌ها، اسامى نمایندگان به همراه تحصیلات و تجربه و سابقه عضویت در کمیسیون‌ها (درصورتی‌که سابقه نمایندگى داشته باشند) را تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار دهد.

تشخیص صلاحیت اعضای هر شعبه براى عضویت در کمیسیون‌های مجلس بر اساس پیشنهاد نماینده و رأى اکثریت نسبى اعضای شعبه خواهد بود. هر نماینده ملزم است براى عضویت در یک کمیسیون، حداقل دو کمیسیون را به ترتیب اول و دوم پیشنهاد دهد.

 افرادى که براى کمیسیون اول موردنظر خود انتخاب نشوند در کمیسیون دوم مورد تقاضاى خود، درصورتی‌که از متقاضیان اولویت درجه اول تکمیل‌نشده باشد، قرار داده خواهند شد. اگر در این مرحله نیز تعداد افراد بیش از تعداد موردنیاز کمیسیون باشد مجدداً با رعایت اولویت‌های فوق‌الذکر و بارأی اکثریت هیئت‌رئیسه و رؤساى شعب براى کمیسیون دوم انتخاب می‌شوند و کسانى که در این مرحله نیز براى کمیسیون دوم مورد تقاضاى خود انتخاب نشوند به تشخیص اکثریت اعضاء جلسه مشترک فوق‌الذکر براى یکى از کمیسیون‌های دیگر مجلس تعیین می‌شوند.

نمایندگان گیلانی تمایل به عضویت در کدام کمیسیون‌های تخصصی مجلس دارند؟

استان گیلان با ۱۲ نماینده از ۱۱ حوزه انتخابیه در اجلاسیه نخست مجلس یازدهم حضور دارد و در این مسیر، محمدعلی رمضانی دستک، نماینده منتخب مردم آستانه‌اشرفیه به دلیل فوت پیش از ورود به مجلس، نتوانست با کاروان مجلس یازدهم گیلانیان همراه باشد، ازاین‌رو حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر تا برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در خانه ملت نماینده‌ای ندارد.

صفری، تنها نماینده گیلانی نامزد برای حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری ملک میان، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت زنجیره غذایی، توسعه کشاورزی و ظرفیت عظیم منطقه گیلان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: اولویت نخست من برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی است.

وی در خصوص اولویت دوم خود برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، افزود: درصورتی‌که شرایط برای حضور در کمیسیون کشاورزی به هر دلیلی ممکن نباشد، در کمیسیون عمران مجلس عضو خواهم شد.

حجت‌الاسلام صفری متولد ۳۰ شهریور ۱۳۵۹، دارای کارشناسی ارشد فقه و اصول از حوزه علمیه قم بوده که امامت جمعه شهرستان املش ازجمله رزومه‌های وی است.

تمایل نماینده لنگرود به عضویت در کمیسیون انرژی مجلس

پرویز محمد نژاد، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگویی اظهار کرد: بنا بر تخصص و تجربه کاری‌اش در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عضو خواهد شد.

وی همچنین در خصوص اولویت دوم خود برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، بیان کرد: کمیسیون صنایع و معادن، تمایل بعدی من برای عضویت است، اما تلاش می‌کنم در کمیسیون انرژی مجلس حضورداشته باشم.

این نماینده مجلس لیسانسه برق قدرت بوده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه گیلان اخذ کرده است.

محمد نژاد ۲۳ سال سابقه مدیریتی را در کارنامه دارد و آخرین پست وی قائم‌مقامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در امور شهرستان‌ها بوده است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در کمیسیون امنیت ملی عضو می‌شود

رسول فرخی میکال، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگویی با اشاره به حساس بودن موضوع امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را اولویت نخست خود برای عضویت در مجلس یازدهم برشمرد.

وی همچنین بیان کرد: درصورتی‌که شرایط برای حضور در کمیسیون امنیت ملی میسر نباشد، در کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس عضو خواهد شد.

فرخی متولد ۱۳۴۵ در بخش دیلمان و فارغ‌التحصیل کارشناسی مدیریت صنعتی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دوره دکتری مدیریت کسب‌وکار DBA گرایش استراتژیک از دانشگاه صنایع و معادن ایران است.

معاون اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری گیلان، رئیس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد استانداری گیلان، مدیر هسته گزینش استانداری گیلان، عضو کارگروه مبارزه با فساد دستگاه‌های اجرایی استان گیلان، دبیر مرکزی کارگروه امور اقتصادی استان گیلان، دبیر مرکزی کارگروه رفاه و تأمین اجتماعی استان گیلان، عضو کمیته تخصصی مدیریت کیفیت استانداری گیلان، دبیر کارگروه بازرسی تخصصی از فرمانداری‌های استان گیلان، رئیس هیئت‌مدیره تعاونی مسکن استانداری گیلان، بازرس کارگروه پیشگیری و مبارزه با رشوه در استانداری گیلان، نماینده استانداری در ستاد امربه‌معروف استان گیلان، عضو کارگروه مبارزه با فساد دستگاه‌های اجرایی استان گیلان، عضو کمیته نظارت بر طرح‌های زودبازده استان گیلان و مسئول پاسخگویی به مکاتبات دفتر ریاست جمهوری در استان گیلان ازجمله سوابق این نماینده مردم در مجلس یازدهم است.

مطابق قانون و پس از درگذشت، محمدعلی رمضانی دستک، نماینده منتخب مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس یازدهم، فرخی میکال باید نمایندگی موقت مردم حوزه انتخابیه مذکور را نیز تا انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس بر عهده بگیرد.

باسابقه‌ترین وکیل رشت در کمیسیون برنامه‌وبودجه عضو می‌شود

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخلاف ادوار گذشته مایل هستم در کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس عضو شود.

وی با اشاره به‌ضرورت توسعه صنایع در گیلان، افزود: اگر شرایط برای حضور در کمیسیون برنامه‌وبودجه مهیا نشود، کمیسیون صنایع را محل فعالیت تخصصی و هدفمند خود انتخاب خواهم کرد.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی متولد ۱۳۳۶ در صومعه‌سرا بوده و دارای مدرک کارشناسی مهندسی خاک‌شناسی و کارشناسی ارشد مدیریت است.

این نماینده مجلس، باسابقه‌ترین وکیل رشتی حاضر در مجلس شورای اسلامی است که سوابق کاری همچون نمایندگی سه دوره مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی (هشتم، نهم و دهم)، ریاست فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و مناطق آزاد، ریاست فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی، نائب رئیسی فراکسیون محیط‌زیست، نایب‌رئیسی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه به مدت هشت سال، عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات، عضویت در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس و عضو کمیسیون تلفیق برنامه‌وبودجه، عضویت در فراکسیون فرهنگیان و دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی، ریاست سازمان آموزش‌وپرورش استان گیلان، تدریس در دانشگاه و رئیس مراکز آموزش عالی فنی و مهندسی، دبیری جامعه اسلامی مهندسین استان گیلان و عضو شورای مرکزی کشور و همچنین دبیری جامعه اسلامی فرهنگیان استان گیلان و عضو شورای مرکزی کشور در رزومه‌اش به چشم می‌خورد.

آقازاده مجدداً مایل به عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است

سید علی آقازاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه عضویت خود در کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: با توجه به حضور یک دوره چهارساله در کمیسیون امنیت ملی، تمایل دارم در کمیسیون مذکور عضو شوم.

وی در خصوص اولویت دوم خود جهت حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، افزود: درصورتی‌که شرایط برای حضور در کمیسیون امنیت ملی مهیا نباشد، در کمیسیون اصل 90 قانون اساسی برای ادامه فعالیت تخصصی مجلس حضور خواهم یافت.

آقازاده دافساری متولد ۱۳۳۴ در رشت است و در سوابقش علاوه بر نمایندگی مردم در مجلس هشتم، فرماندهی بسیج و سپاه استان گیلان و نیروی انتظامی استان گیلان و همچنین عضویت اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی مشهود است.

احمدی سنگری در کمیسیون آموزش مجلس عضو می‌شود

محمدرضا احمدی، یکی دیگر از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تمایل خود برای حضور در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خبر داد.

این نماینده مردم در خانه ملت، افزود: اگر شرایط برای حضور در کمیسیون آموزش فراهم نشود مایل هستم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضو شوم.

احمدی متولد ۱۳۴۸ در سنگر رشت است و دکتری زبان انگلیسی دارد. وی با توجه به سابقه اسارت به زبان عربی نیز مسلط است و درعین‌حال به زبان آلمانی، عبری و فرانسه نیز صحبت می‌کند.

در سوابق این نماینده مجلس، دیپلمات و نماینده‌ی ویژه‌ی جمهوری اسلامی ایران در افریقا و آسیا، مدرس دانشگاه‌های تهران و گیلان، مسئول خانه‌ی فرهنگ ایرانیان مقیم کشور مالزی، مربی و داور بین‌المللی ووشو، نایب‌رئیسی ورزش‌های رزمی استان گیلان، چاپ بیش از ۵۰ مقاله در مجلات معتبر اروپایی و آمریکایی (Scopus)، عضو ارشد انجمن آموزش زبان انگلیسی ایران، عضو هیئت تحریریه‌ی نشریه‌ی بین‌المللی تحقیقات در آموزش زبان انگلیسی، مدیریت و مؤسس جمعیت فارغ‌التحصیلان ایرانی (در کشور مالزی) و مدیریت شرکت اتحادیه‌ی ایران و افریقا نیز دیده می‌شود.

تمایل دنیامالی به عضویت در کمیسیون عمران به سبب تخصص و تجربه

احمد دنیامالی، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تخصص و تجربه خود در حوزه عمران و حوزه زیربنایی، اظهار کرد: تجارب کاری و تخصص من ایجاب می‌کند در کمیسیون عمران مجلس عضو شوم.

وی همچنین عضویت در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس را اولویت دوم خود برای فعالیت تخصصی در مجلس در صورت فراهم نشدن شرایط برای حضور در کمیسیون عمران برشمرد.

دنیامالی متولد ۱۳۳۹ در بندرانزلی است پیش‌تر رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم بوده است. علاوه بر این، دنیا مالی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران را از سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ نیز عهده‌دار بوده که ازجمله پروژه‌های دوره تصدی وی در معاونت فنی و عمرانی می‌توان به برج میلاد، تونل توحید، تونل رسالت، پارک آب‌وآتش، تونل نیایش و تونل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران اشاره کرد.

دنیامالی در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ معاونت وزیر راه و ترابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را بر عهده داشته است. او نه سال رئیس فدراسیون قایقرانی ایران بود و هم‌اکنون نایب‌رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون جهانی این رشته است.

 وی دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

برنامه‌وبودجه، کمیسیون مورد انتظار گودرزوند چگینی برای عضویت

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تمایل دارم در کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عضو شوم.

وی همچنین اولویت دوم خود را برای فعالیت تخصصی در مجلس، حضور در کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد.

این عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس یازدهم دارای مدرک تحصیلی دکترای تخصصی مدیریت دولتی است و تاکنون سه عنوان کتاب و بیش از ۵۰ مقاله را در مجلات معتبر داخلی و خارجی در خصوص موضوعات مدیریتی به چاپ رسانده است.

مدیرکلی آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان، شهرداری ماسال، جانشین مدیریت اداری و پشتیبانی منطقه آزاد چابهار، مشاور بهره‌وری اداره کل بنادر و کشتیرانی گیلان، عضویت در هسته علمی سازمان کار، عضویت هسته پژوهشی معاونت عمرانی استانداری گیلان، عضویت در هیئت جذب استادان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان و دبیر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان ازجمله سوابق مدیریتی و مشاورهایی نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم است.

کمیسیون صنایع و معادن، مقصد نماینده فومن و شفت در مجلس

خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اعلام کرد تمایل دارد در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عضو شود.

وی بیان کرد: اگر شرایط برای حضور در کمیسیون صنایع و معادن فراهم نباشد، در کمیسیون اجتماعی مجلس که اولویت دومش هست، عضو می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم دفاعی است و در رزومه کاری‌اش فرمانداری شهرستان تالش و فرماندهی سپاه شهرستان‌های گیلان نیز دیده می‌شود.

عضویت در کمیسیون انرژی، تجربه جدید دلخوش در خانه ملت

سید کاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مایلم هستم در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عضو شوم.

وی با اشاره به اولویت دوم خود برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم، افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس بنا بر تجربه و تخصصم، اولویت دوم من در اجلاسیه نخست مجلس یازدهم است.

دلخوش متولد ۱۳۴۰ در صومعه‌سرا است و پیش‌تر در دوره‌های هفتم، هشتم و دهم نیز نماینده مردم صومعه‌سرا بوده است.

۲۰ سال سابقه کار اجرایی در نهادهای انقلابی و وزارت کشور در سمت‌های مختلف مدیریتی، عضو هیئت مؤسس مجمع نمایندگان ادوار استان گیلان، عضو هیئت عالی نظارت مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مقررات عمومی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکنون، عضو هیئت‌رئیسه کمسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی، عضو هیئت‌رئیسه کمسیون مشترک رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری مجلس، هیئت عامل و معاون نظارتی بیمه‌های کل کشور در بیمه مرکزی، عضو ناظر در شورای پول و اعتبار، مشاور معاون اداری، مالی و معاون اجرایی مجلس، نائب رئیس هیئت‌مدیره اتاق تعاون کشور، عضو کمیته راهبردی و استراتژی در پروژه تعالی سازمان بیمه مرکزی، عضو و سخنگوی کمسیون ویژه تحول اقتصادی، رئیس فراکسیون تعاون مجلس هفتم و هشتم، رئیس فراکسیون گمرکات مجلس هفتم و هشتم، رئیس فراکسیون مدیریت بحران مجلس هفتم و هشتم، هیئت‌رئیسه فراکسیون سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مجلس هفتم و هشتم، هیئت‌رئیسه فراکسیون گردشگری و جهانگردی مجلس هفتم و هشتم، هیئت‌رئیسه فراکسیون معلولین و جانبازان مجلس هفتم و هشتم و هیئت‌رئیسه فراکسیون اوقاف و امور خیریه مجلس هفتم و هشتم، ازجمله سوابق اجرایی این نماینده مردم در خانه ملت است.

نماینده تالش بزرگ در انتظار پیوستن به کمیسیون اجتماعی مجلس

حسن محمدیاری، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی  اولویت نخست خود را در کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم، کمیسیون اجتماعی اعلام کرد.

به گفته وی، اگر شرایط برای حضور در کمیسیون اجتماعی فراهم نباشد و نمایندگان دیگری در این کمیسیون فعالیت کنند، کمیسیون صنایع و معادن را برای ادامه فعالیت تخصصی انتخاب خواهم کرد.

این نماینده مجلس، متولد شهرستان ماسال است و قضاوت در دادگستری، تدریس در دانشگاه‌ها، وکیل پایه‌یک کانون وکلای تهران و قرار گرفتن در زمره جانبازان، ازجمله سوابقی است که برای این نماینده مجلس ذکرشده است.

نماینده آستارا تمایل به حضور در کمیسیون اقتصادی دارد

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تخصص خود در علوم اقتصاد، اظهار کرد: برای فعالیت تخصصی و مؤثر در مجلس یازدهم مایل هستم در کمیسیون اقتصادی مجلس عضو شوم.

وی با اشاره به ماهت اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، افزود: پیوستن به کمیسیون برنامه‌وبودجه اولویت دوم من برای حضور فعالانه و اثربخش در مجلس یازدهم خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم نیز متولد 1356 و دارای دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه OU کشور هند و فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است.

نماینده جدید آستارا از مدرسین دانشگاه است و معاونت اداره کل آموزش بانک ملی و همچنین معاونت اداره کل روابط عمومی همین بانک ازجمله سوابقی است که برای وی ذکرشده است.

گفتنی است مجلس شورای اسلامی در دوره دهم سه عضو گیلانی در کمیسیون بهداشت، دو عضو در کمیسیون آموزش، دو عضو در کمیسیون برنامه‌وبودجه، دو عضو در کمیسیون عمران، دو عضو در کمیسیون اقتصادی و یک عضو در کمیسیون کشاورزی داشت.

بنا بر تمایل و پیش ثبت‌نام نمایندگان گیلان در مجلس یازدهم، کمیسیون انرژی مجلس دو عضو، امنیت ملی و سیاست خارجی دو عضو، برنامه‌وبودجه دو عضو، آموزش یک عضو کشاورزی یک عضو، عمران یک عضو، صنایع و معادن یک عضو، اجتماعی یک عضو و کمیسیون اقتصادی نیز یک عضو دارد./فارس

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا