اجتماعیپیشنهاد سردبیرحقوقیمصاحبه

نبی اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری تالش: دانایی و اخلاق بهترین و مؤثرترین ابزار یک وکیل است

سایت اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:

نبی‌اسماعیلی از معدود وکلای در حوزه قضایی تالش در غرب استان گیلان محسوب می‌شود که در راستای ایفای وظایف حرفه‌ای با صداقت و وجدان کاری، سعی و تلاش وافری برای حل مسالمت‌آمیز اختلافات و منازعات بین طرفین درگیری در پرونده به عمل آورد. در واقع این وکیل پایه یک دادگستری که دانش‌‌آموخته‌ی رشته‌ی وکالت در مقطع کارشناسی ارشد است؛ در بدو ورود مراجعه‌کننده به دفتر خود و شنیدن موضوع اختلاف؛ سعی می‌کند با مذاکره و منطق و استدلال اختلاف و تنش بین دو طرف را حل و فصل نموده و از تشکیل پرونده و ارجاع محکمه تا حد امکان جلوگیری نماید. معذالک هنگامی که راههای صلح و سازش تماماً به بن‌بست منتهی شود؛ به طرح دعوی و تشکیل پرونده اقدام و آنگاه همه سعی و تلاش خود را در دفاع مؤثر از موکل خود در دادگاه به عمل آورد.

نبی‌اسماعیلی در مصاحبه اختصاصی با سایت اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام؛ با اشاره به اینکه رشته تحصیلی نخست من مدیریت صنعتی بوده، افزود: رشته حقوق را به عنوان رشته دوم در دانشگاه آزاد واحد انزلی گذرانده و مدرک کارشناسی و ارشد از همان دانشگاه اخذ نمودم.

وی با بیان اینکه از سال 90 به طور رسمی و حرفه‌ای کار وکالت را شروع کرده؛ افزود: بیشتر پرونده‌های حقوقی، مدنی، ثبتی، ملکی و همچنین دعاوی خانوادگی را قبول می‌کنم که با توجه به نوع دعوی؛ ابتدا سعی می‌کنم که اختلاف و منازعه بین طرفین را در دفتر خود به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل نمایم و طرفین بی‌آنکه روانه دادگاه شوند، به صلح و سازش برسند! در عین حال برای دادن مشاوره به مراجعه‌کنندگان هیچ وجهی دریافت نمی‌کنیم و مشاوره‌ها در دفتر من، رایگان ارایه می‌شود.

این وکیل پایه یک دادگستری در ادامه با تأکید بر اینکه یک وکیل متعهد و مردمی باید اخلاق‌مدار بوده و با مراجعه‌کنندگان با نهایت ادب و متانت و خوش‌رویی برخورد کند، اضافه کرد: یک وکیل خوب؛ علاوه‌بر اینکه باید نسبت به علم حقوق و قوانین به روز آگاهی و تسلط کامل داشته باشد، لازم است مردم را از خود بداند. به عقیده من بهترین مؤثرترین و کارآمدترین ابزار یک وکیل، دانایی و اخلاق است که با علم و تخصص او، شخصیت حرفه‌ای وی را تعریف می‌کند!

نبی‌اسماعیلی در ادامه ضرورت فرهنگ‌سازی مراجعه‌ افراد به وکلا برای پیگیری مسایل و مشکلات حقوقی را مورد تأکید قرار داده و در این خصوص نقش و جایگاه رسانه‌ها، به خصوص رسانه ملی و اصحاب مطبوعات و فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی را تعیین‌کننده دانست.

وی در همین زمینه توضیح داد: بسیاری از اشخاص هنگامی که با مسأله و مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، شخصاً به طرح دعوی و پیگیری پرونده خود در محاکم اقدام می‌کنند که چون اطلاعات و آگاهی چندانی از علم حقوق و قوانین و حتی طرح دعوی و نوع درخواست حقوقی ندارند؛ غالباً نمی‌توانند حق خود را اثبات نمایند. در این راستا متأسفانه رسانه ملی عملکرد مثبتی نداشته و با نمایش فیلم‌ها و سریال‌هایی که وکلا را به عنوان اشخاص سودجو به تصویر می‌کشند؛ افکار عمومی را نسبت به وکلا دچار سردرگمی وبدگمانی نموده است. نبی‌اسماعیلی افزود: توصیه ما به عموم مردم شریف و فرهیخته اینست در مواجهه با هر مسأله و مشکلی که بار حقوقی داشته باشد و نیز برای انعقاد قراردادهای تجاری – مالی، معامله خرید و فروش مسکن و حتی امر مهم ازدواج، حتماً ابتدا با یک وکیل مشاوره نمایند تا در آینده با مشکلات جدی مواجه نشوند و از ضرر و زیان‌های مالی و… در آینده جلوگیری نمایند.

این وکیل پایه یک دادگستری همچنین نقش وکلا را در کاهش اطاله دادرسی مورد اشاره قرار داد و گفت: تلاش برای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات در دفتر و جلوگیری از تشکیل پرونده و نیز طرح دعوی و اقامه شکایت در صورتی که راه‌های صلح‌ و سازش به بن‌بست برسد و همچنین جلوگیری از تشکیل پرونده  و نیز طرح دعوی و اقامه شکایت در صورتی که راه‌های صلح و سازش به بن‌بست برسد و همچنین جلوگیری از ارایه دادخواست‌های غیرضروری و تکراری از مهم ترین مواردی است که یک وکیل مبرز و مجرب می‌تواند درکاهش اطاله دادرسی اعمال نماید.

وی در همین زمینه اضافه کرد: برخی وکلای تازه‌کار و یا کارآموزان وکالت، گاهی حدود ده دادخواست برای یک موضوع تنظیم و تسلیم محکمه می‌کنند که قطعاً این امر نشانه بی‌اطلاعی و بی‌تجربگی است. چرا که موجب اطاله دادرسی شده و نیز وقت و انرژی دادگاه و قضات و پرسنل محاکم را تلف می‌کند. وی در پاسخ به سوال دیگر سایت اطلاع‌رسانی آوای سبز که چه عواملی بیش از همه، اختلافات خانوادگی را موجب می‌شود؛ گفت: به عقیده من؛ اختلافات بین زوج‌ها عمدتاً ریشه فرهنگی دارد.

چنانچه یک زوج قبل از ازدواج از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی و فرهنگ خانوادگی یکدیگر به طور نسبی آشنا شوند قطعاً از بروز اختلافات در زندگی مشترک تا حد زیادی پیشگیری خواهد شد. البته نباید نقش و تأثیر مسایل اقتصادی را در شکل‌گیری اختلافات نادیده بگیریم.

این وکیل پایه یک دادگستری که از معدود وکلای دارای مجوز از قوه قضاییه برای ورود به پرونده‌های خاص است در پایان مصاحبه «تعامل»  را مقوله‌ای مهم در کاهش تنش‌ها عنوان کرد و گفت که خودشناسی بهترین دانش است.

گیلان ،تالش  خیابان دکتر محمد معین ،ساختمان مهر ۱۳ ،طبقه اول ،شماره های تماس ؛

۰۹۱۱۳۸۲۳۳۰۷ – ۰۹۱۱۳۸۱۵۲۳۳

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا