پیشنهاد سردبیرفرهنگیمطالب ویژه

ملتی که قهرمان ندارد، هیچ چیز ندارد

همیشه و در همه حال مردم نقش کلیدی در حفظ و حراست ، همبستگی  و اقتدار کشور داشته اند .چون بدنه اصلی هر کشوری مردم هستند . البته مردم گرایش های متفاوتی دارند. علی ای حال مسیر حرکت  هر  نظامی با پشتیبانی و حمایت مردم انجام  می گیرد . چون آموزش و تربیت ایرانی بیشتر از تعالیم الهی و فرهنگ غنی  ( حکیم  فردوسی ، حکیم  نظامی  ،  حکیم سنایی  ، حافظ شیرازی  ،  عطار ، خیام و ….)  شکل گرفته است .

درایت و کارایی مردم ما  در طول تاریخ  ، در زمینه های گوناگون  ، علمی ، فرهنگی ، نظامی و … بوده است .در مراسم به خاک سپاری یک فرمانده ارشد سپاه ، میلیون ها نفر به خیابان ها ریختند ، عکس مبارک آن شهید عزیز ( سردار حاج قاسم سلیمانی )یا بر روی دستان مردم یا خودرو یا داخل مغازها نصب شده بود و …. چرا این کارها انجام گرفت ؟ فلسفه فعل مردم ایران چه بود ؟! از نظر نگارنده چند مسئله را نباید فراموش ساخت .

1) حاج قاسم ما اهل کرمان بود .کرمان سرزمین عرفان و ادب و فرهنگ  است . سردار ما  تربیت شده از دامن عرفای کرمان بود .  مثلاً شاه شجاع کرمانی از عرفای معروف  ، ابو حامد کرمانی  شاعر و فیلسوف ، شیخ اوحدالدین کرمانی ، عماد فقیه کرمانی ، شاه نعمت الله فقیه که سلسله نعمت الهی  منسوب به اوست ، ابواسحاف کوهبنانی ادیب و فیلسوف و نویسنده معروف که نظرات فلسفی اش در دانشگاه سوربن فرانسه تدریس می شود ، میرزا رضای کرمانی که  وی درخت ظلم و استبداد ناصرالدین شاه قاجار را  با ترورش خشکانید و …

2) محصول آموزش و تربیتی حاج قاسم اخلاص و تواضع بود . مردم ایران به افراد مخلص و پاکدامن خیلی دوست دارند و به آن عشق می ورزند.

3) تعلقات پست دنیوی او را آلوده نکرد و دست رد به مادیات ظاهری دنیوی زد .

4) حاج قاسم  از جنس مردم بود ،  مردم دوست بود و در بین مردم بود . از مردم دور نشد . به همین دلیل به او  لقب « سردار دلها» دادند.

5)شجاع و نترس بود عمیقاً مطلع بود که آمریکایی ها دارند در سوریه ،عراق ، افغانستان ، فلسطین ، یمن و …  چپاول و غارتگری می کنند با آنها به مبارزه برخاست .

6)پایبند به ولایت فقیه بود و از رهبری پشتیبانی می کرد و خود را سرباز امام خامنه ای ( حفظ الله) می دانست . وی وصیت کرده بود که بر روی سنگ قبرش بنویسند « سرباز »

7) مئیر داگان رئیس سابق موساد می‌گوید «او با هر گوشه از نظام رابطه دارد. او کسی است که من به آن می‌گویم؛ باهوش از نظر سیاسی.»

8) حاج قاسم  با شهادتش شناخته شد . سردار با ترورش زنده شد و خون پاک او تن استکبار را لرزانید و پایه های نظام مقدس انقلاب اسلامی را مستحکم کرد .

9) ملتی که قهرمان ندارد ، هیچ ندارد و این سردار شهید  ایران ، قهرمان ماست .

10)ختم کلامم « شهید زنده است و ما مرده » در وصف آن قهرمان شهید گفتن ، خطاست وخطا …

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا